Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: El-boy på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:47
Må si meg enig med Harlex her.
Bilen min lader som før. 32A på 230V enfas og 13A på Shucko 230V som før.

Jeg tror den nye softwaren måler spenningsfall fra tomgang-strømmen til full lade-styrke. Dette sier noe om motstanden i tilførselsnettet og varmeutvikling og eventuell brannfare.
Jeg tror det er lurt å  gjennomføre denne software oppdateringen.
Dei som ikke får full ladestyrke vil jeg anbefale å sjekke sitt eget strømnett asap...
Helt enig i at de som ikke får full ladestyrke bør sjekke strømnettet sitt. Men mye tyder på at effektkuttet er for strengt, uten at jeg kan si dette bastant før vi får helt konkrete parametere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

FThorsen

En ny "feature" som dukket opp ett siste sw oppdatering er at når jeg hører på DAB så bytter den ikke lengre til Radio Rock i tide og utide.. Nå bytter den til Sami Radio!!!!!!!! Aaaargh!
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

OddB

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:57
Sitat fra: El-boy på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:47
Må si meg enig med Harlex her.
Bilen min lader som før. 32A på 230V enfas og 13A på Shucko 230V som før.

Jeg tror den nye softwaren måler spenningsfall fra tomgang-strømmen til full lade-styrke. Dette sier noe om motstanden i tilførselsnettet og varmeutvikling og eventuell brannfare.
Jeg tror det er lurt å  gjennomføre denne software oppdateringen.
Dei som ikke får full ladestyrke vil jeg anbefale å sjekke sitt eget strømnett asap...
Helt enig i at de som ikke får full ladestyrke bør sjekke strømnettet sitt. Men mye tyder på at effektkuttet er for strengt, uten at jeg kan si dette bastant før vi får helt konkrete parametere.
Spørs om de parametrene må "forskes fram" av brukerne ?
Denne funksjonen må vel relateres til spenningsfallet i det ladingen starter.
Hvis alle rapporterer V og A før og under lading vil man kanskje finne en grenseverdi ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amper

Sitat fra: fthorsen på onsdag 08. januar 2014, klokken 16:35
En ny "feature" som dukket opp ett siste sw oppdatering er at når jeg hører på DAB så bytter den ikke lengre til Radio Rock i tide og utide.. Nå bytter den til Sami Radio!!!!!!!! Aaaargh!

hmmmm altså en oppgradering  ::) :o ::) ;D
P85D :o)

D.O

Jeg får ikke noe redusering i ladestrøm, spenning falt fra 240 -234 i følge bilen. Noe jeg ikke tror stemmer helt. Lader direkte fra byggestrømskap og kabel fra dette er 3m 3x16 direkte på 240alu og kun 200m til trafo. Inget annet forbruk. Så spenningsfall burde bli minimalt. Er nok flere parameter som umc måler. Men absolut enig i at hvis umc reduserer ladestrøm bør du få sjekket anlegget ditt.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Harlex

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:53
Sitat fra: Harlex på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:03
Lader som tidligere etter oppdatering.. Kort sagt problemfritt... :D
Folk får no gjøre side egne valg basert på det ene eller andre men jeg har no stabil tiltro til at når Tesla kommer med oppgraderinger så er det til det beste for meg og bilen.... Håper no for all del at dem som har og skriker høyest om ulike ladeproblemer laster ned denne oppdateringen... Da får vi forhåpentligvis en renn av "ladeproblematikk løst innlegg" i dagene som kommer.
Folk gjør sine valg basert på sine erfaringer (og andres). Flott at du har stabil tiltro til Tesla, men det har ikke vi som opplever at sw får flere og flere bugs. Regner med du skjønner det?
Terhar har for øvrig fått rødt lys etter oppdatering, og får ikke startet/stoppet lading fra app. Usikker på om det er en indikasjon på at vi får en strøm med «ladeproblematikken løst» innlegg.
Jeg regner med du observerte at jeg brukte
fet og understreket på "jeg"? Det var selvsagt bevisst og ikke en skrivefeil... Må allikevel si jeg er forundret hvis det er mange som mener de har mer greie på bilen enn dem som er utdannet og bruker hele sin tid i forhold til den. Men for all del. Det er vel jeg som er naiv...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Muffinman

Sitat fra: Amper på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:22
Sitat fra: fthorsen på onsdag 08. januar 2014, klokken 16:35
En ny "feature" som dukket opp ett siste sw oppdatering er at når jeg hører på DAB så bytter den ikke lengre til Radio Rock i tide og utide.. Nå bytter den til Sami Radio!!!!!!!! Aaaargh!

hmmmm altså en oppgradering  ::) :o ::) ;D
Sender så så lenge bahtteriet varer   :D

jkirkebo

Sitat fra: D.O på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:26
Jeg får ikke noe redusering i ladestrøm, spenning falt fra 240 -234 i følge bilen. Noe jeg ikke tror stemmer helt. Lader direkte fra byggestrømskap og kabel fra dette er 3m 3x16 direkte på 240alu og kun 200m til trafo. Inget annet forbruk. Så spenningsfall burde bli minimalt. Er nok flere parameter som umc måler. Men absolut enig i at hvis umc reduserer ladestrøm bør du få sjekket anlegget ditt.

UMC måler ingenting, det er laderne i bilen som gjør denne jobben. Og selv om tilførselen er god i skapet skal det gjennom blå/rød/schuko adapter, UMC, Type 2 plugg og kabling internt i bilen. Mao. en masse muligheter for noen få volt med spenningstap.

6V tap på 32A er 192W til sammen, så en del av det ligger nok uansett på tilførselen ellers hadde ting blitt varmt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gusse

Oppdatert, check.
Bilen er ellers som normalt: stemningslys blinker i takt med DAB radioens ville kanalskift. I dag opplevde jeg tom en gang når jeg brukte blinklysene, så var det ingen blinkelyd.

Cobos

Sitat fra: Gusse på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:39
Oppdatert, check.
Bilen er ellers som normalt: stemningslys blinker i takt med DAB radioens ville kanalskift. I dag opplevde jeg tom en gang når jeg brukte blinklysene, så var det ingen blinkelyd.
Jeg opplevde også det i forbindelse med en slik reboot (som noen tippet reset av radio var). Jeg mistenker at det rett og slett er at det er anlegget som gir deg blinkelyd og når anlegget rebooter så er det ingen lyder som kommer.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

valvolainen

Satt på oppdatering isted. Spennende!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

rklokk

Fikk oppdatering for 2 dager siden og startet den. Bilen blinket og durte i vei som vanlig under oppdatering. Ser nå i ettertid at jeg fortsatt er på versjon 1.49.30. Det var denne jeg hadde tidligere også. Hva kan ha skjedd her. Ble den avbrutt? Det var kona som dro avgårde etterpå så jeg fikk ikke se status etterpå...  :o
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

eledille

#282
Jeg fikk også redusert ladestrøm i dag, og det er ingenting galt med kablingen her.

Det som er litt festlig er at det er teoretisk fullkomment umulig for bilen å oppdage en farlig feil ved å måle spenning. Bilen kan måle spenningsfallet når den begynner å trekke strøm og ut fra det si at fallet er for stort, det er helt OK. Men spenningsvariasjoner som oppstår etter at opprampingen er ferdig er noe annet. Bilen kan ikke vite om en variasjon kommer av dårlig kontakt eller av at jeg skrudde på induksjonstoppen, og man kan lett ha en farlig feil som ikke lager noen spenningsfluktuasjoner i det hele tatt.

I tillegg er det ikke Teslas ansvar at kablingen er i orden, så jeg begriper ikke hvorfor de påtar seg å forsøke å fikse det på en dårlig måte.

Dette er helt gaga.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

Sitat fra: Harlex på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:29Må allikevel si jeg er forundret hvis det er mange som mener de har mer greie på bilen enn dem som er utdannet og bruker hele sin tid i forhold til den.
Det har ikke slått deg at det er mange her som faktisk er utdannet og har lang erfaring innenfor de relevante fagfeltene? For eksempel jeg kunne ha jobbet på Model S for Tesla. Vi har opptil flere programvareingeniører, elektroingeniører og elektrikere her.

Du antar at vi alle er like blanke som du er selv.

Noen ganger må man ha detaljkunnskap om bilen for å si noe fornuftig, andre ganger kan man besvare et spørsmål ut fra fysikk og matematikk.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Microknut

Sitat fra: Amper på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:22
Sitat fra: fthorsen på onsdag 08. januar 2014, klokken 16:35
En ny "feature" som dukket opp ett siste sw oppdatering er at når jeg hører på DAB så bytter den ikke lengre til Radio Rock i tide og utide.. Nå bytter den til Sami Radio!!!!!!!! Aaaargh!

hmmmm altså en oppgradering  ::) :o ::) ;D
Min er begynt å skifte til Klem FM istedet for RRock, synes ikke det var noen oppgradering
VIN14403  #1230 Levert 16.10 i Bergen

Strålende fornøyd med hele bilen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA