Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

Rasmus.B

Jeg bruker stort sett kun lade kittet fra ZCW som er montert inn i ett skap i garasjen. Med ny oppdatering fungerer lading som før, altså problemfritt men på max 26A. Kan som før stoppe og starte lading fra app. Så prøvde jeg med UMC og den fungerte fint.  Starting og stopping går fint. Prøvde 5 -6 ganger fra mobilen. Det jeg la merke til som var forskjellig fra ZCW kittet og UMC er at når lading blir stanset og det klikker i releet i UMC så indikerer displayet i bilen en spenning på 7V.
ZCW ladestasjonen bryter jo alle ledere i kontaktoren og displayet viser da selvfølgelig 0V. Lurer på om dette kan være noe av problemet med 12V feilmeldinger. Det virker som om UMC lekker litt selv om den ikke lader.
I release notes står det at oppdateringen tilfører en funksjon som automatisk trekker ned ladestrømmen med 25% hvis det er fluktuasjoner i nettspenningen.
Lyd anlegget oppfører seg like ustabilt og bytter kanaler og audio kilde i tide og utide. Har også en irriterende knitring på DAB.
Kan også legge til at lading med UMC og shuko adapter fremdeles lader med 13A hjemme hos meg.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Jimpec

Da er siste versjon oppdatert hos meg.
Testet lading med Slimbox og lader fremdeles på opptil 26A ved 3 fas 400V. Spenningen ligger i skrivende stund på akkurat 236V. Normalt varierer den mellom 240 og ned til 223 etter hva jeg har sett.

Så vellykket hos meg. Og jeg fortsetter å vente på DAB som funker og mulighet til å velge Low på luften.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

andyco

Hadde masse dab problemer selv men etter den var på service er dab blitt helt topp. Så dette kan de fikse og virker ikke som det utelukkende er en softwarefix. Fikk ikke detaljer på hva de hadde gjort
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

Veggen

Denne oppdateringen står jeg over.
Skuffende at de ruller ut denne i Europa når det er godt kjent fra USA forum at den er overfølsom for spenningsvariasjoner og gir unødvendig reduksjon i ladehastighet.

Med denne og fjerningen av low fjæring merker jeg at min entusiasme for oppgraderinger har falt mange hakk.
Håper det går noen varsler oppover i Tesla systemet om at kundene ikke er imponert.

Birger

Er det ikke bedre om det lages en tråd for hver nye SW versjon som kommer. Denne tråden begynner å bli vanskelig å følge når noen har den ene SW og noen har den andre.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Jimpec


Sitat fra: Birger på tirsdag 07. januar 2014, klokken 23:22
Er det ikke bedre om det lages en tråd for hver nye SW versjon som kommer. Denne tråden begynner å bli vanskelig å følge når noen har den ene SW og noen har den andre.

Enig.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Kilroy

Fungerer fint og som før hjemme heldigvis, får fortsatt 13A på Shuko der.

Sitat fra: Kilroy på tirsdag 07. januar 2014, klokken 14:20
Lader nå på 10A på Shuko på jobben, ned fra 12A før. Skal teste hjemme ikveld og se om det også der har gått ned  :(
(dette er etter oppgraderingen idag til .57)


Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

AndersinOslo

Jeg leste denne tråden først, og dropper denne oppdateringen. Bilen funker helt fint, "if it´s not broken don´t fix it."

Det er en ting jeg glemte da jeg kjøpte min første Amcar, "product liability". I USA kan en produsent risikere å måtte betale ut skummelt mye penger hvis bilen har "skylden" for f.eks. en husbrann. Vi snakker hundretalls millioner via en jury. Så de lesser på med advarsler, men må også vise at de har gjort alt som var mulig for å hindre den mulige skaden. Også høyst teoretiske skader. Europeisk rettspraksis er helt annerledes, mye svakere ansvar og helt andre erstatningsbeløp.

Denne oppdateringen lukter juss og ikke verken teknologi eller brannreduksjon.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Bjørn

Sitat fra: AndersinOslo på onsdag 08. januar 2014, klokken 00:03
Jeg leste denne tråden først, og dropper denne oppdateringen. Bilen funker helt fint, "if it´s not broken don´t fix it."

Det er en ting jeg glemte da jeg kjøpte min første Amcar, "product liability". I USA kan en produsent risikere å måtte betale ut skummelt mye penger hvis bilen har "skylden" for f.eks. en husbrann. Vi snakker hundretalls millioner via en jury. Så de lesser på med advarsler, men må også vise at de har gjort alt som var mulig for å hindre den mulige skaden. Også høyst teoretiske skader. Europeisk rettspraksis er helt annerledes, mye svakere ansvar og helt andre erstatningsbeløp.

Denne oppdateringen lukter juss og ikke verken teknologi eller brannreduksjon.

+1
Veldig enig..! her skal det ventes til det kommer noen *positive* oppdateringer.. *Og* som fikser det negative som tidligere oppdat. har gitt oss..

Øyvind.h

Sitat fra: Veggen på tirsdag 07. januar 2014, klokken 22:53
Denne oppdateringen står jeg over.
Skuffende at de ruller ut denne i Europa når det er godt kjent fra USA forum at den er overfølsom for spenningsvariasjoner og gir unødvendig reduksjon i ladehastighet.

Med denne og fjerningen av low fjæring merker jeg at min entusiasme for oppgraderinger har falt mange hakk.
Håper det går noen varsler oppover i Tesla systemet om at kundene ikke er imponert.
Må dessverre si meg enig. OTA software-oppdateringer skulle jo være en måte å fornye og forbedre bilen kontinuerlig.
Når jeg fikk bilen fungerte det meste av sw feilfritt. Etter en del oppdateringer har jeg riktignok fått service-posisjon for viskerne, hurtigknapper for DAB kanaler, kjøreretning opp på 17" kartet ++.
Samtidig har jeg fått blinking i lamper, blinking i airbag-lampe, knitring fra DAB (og DAB har blitt ustabil), ikke autosenk, 32A trefas lading er redusert til 26A (rakk aldri bruke 32A før den ble redusert), elektrokromatiske speil som feilaktig dimmer kraftig, og det siste nå er oversensitiv kutt i ladeeffekt (usikker på om denne listen er komplett).

Jeg står også over denne, og venter i spenning på:
32A trefas lading
Bakkestart/hill hold
Mye friere kontroll av støtdemper-høyde
Aktivering av parkeringssensorer foran også når man rygger
Lading som avsluttes samtidig som planlagt avreise
Raskere nettleser
Tastatur med ÆØÅ
Spotify
Andre apps
+++

Andre ting som ikke er viktige for meg, men som er signalisert at kommer:
Guidelines på ryggekameraet
Det var alt jeg kom på i farten
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cato76

Merket meg i dag at batteriet ikke ble tappet når jeg forvarmet bilen  :)

Sjekket rekkevidde på app når jeg satte på forvarmingen. 15 min etter satte jeg meg i varm bil uten at varmen hadde gått ut over rekkevidden. Jeg hadde også et betydlig lavere forbruk til jobb i dag. 205Wh/km mot tidligere ca 240Wh/km. (temp ute 6 grader, temp inne 21 grader og 20 km til jobben).
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Harlex

Lader som tidligere etter oppdatering.. Kort sagt problemfritt... :D
Folk får no gjøre side egne valg basert på det ene eller andre men jeg har no stabil tiltro til at når Tesla kommer med oppgraderinger så er det til det beste for meg og bilen.... Håper no for all del at dem som har og skriker høyest om ulike ladeproblemer laster ned denne oppdateringen... Da får vi forhåpentligvis en renn av "ladeproblematikk løst innlegg" i dagene som kommer.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Gladtrd

Ingen endring på ladehastigheten, MEN jeg får ikke kontakt med bilen hverken gjennom App på telefonen eller siste versjon av VisibleTesla... Flere som har dette problemet?
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

El-boy

Må si meg enig med Harlex her.
Bilen min lader som før. 32A på 230V enfas og 13A på Shucko 230V som før.

Jeg tror den nye softwaren måler spenningsfall fra tomgang-strømmen til full lade-styrke. Dette sier noe om motstanden i tilførselsnettet og varmeutvikling og eventuell brannfare.
Jeg tror det er lurt å  gjennomføre denne software oppdateringen.
Dei som ikke får full ladestyrke vil jeg anbefale å sjekke sitt eget strømnett asap...

Øyvind.h

Sitat fra: Harlex på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:03
Lader som tidligere etter oppdatering.. Kort sagt problemfritt... :D
Folk får no gjøre side egne valg basert på det ene eller andre men jeg har no stabil tiltro til at når Tesla kommer med oppgraderinger så er det til det beste for meg og bilen.... Håper no for all del at dem som har og skriker høyest om ulike ladeproblemer laster ned denne oppdateringen... Da får vi forhåpentligvis en renn av "ladeproblematikk løst innlegg" i dagene som kommer.
Folk gjør sine valg basert på sine erfaringer (og andres). Flott at du har stabil tiltro til Tesla, men det har ikke vi som opplever at sw får flere og flere bugs. Regner med du skjønner det?
Terhar har for øvrig fått rødt lys etter oppdatering, og får ikke startet/stoppet lading fra app. Usikker på om det er en indikasjon på at vi får en strøm med «ladeproblematikken løst» innlegg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA