Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Når jeg forvarmer uten å ha plugga i så gir det meg alltid stiplalinje på 30 kW regen. Varmer da til 18 C i 15-20 min. Ser regen stopper litt før stiplalinja noen hundre meter, rundt 20 kW kanskje for så å komme opp på 30 kW etter et par km.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Alfa Bergen

Bilen har fungert helt supert frem til i går hvor medieappen begynte å leve sitt eget liv. Spiller "plater" fra USB, og her begynte den nå å hoppe mellom sangene, hoppe over til DAB og tilbake igjen til USB. DAB fungerte bra på vei TIL jobb, men hoppet automatisk til "Klem FM" flere ganger på vei FRA jobb. Resette hovedskjerm fungerte ikke. Samtidig begynte også lysene i dørpanelene å slå seg av og på av seg selv.

Ringte til Tesla Support som sa at han ikke kunne se noen feilmeldinger i bilen min, men han anbefalte å slå av bilen i minst ti minutter fra hovedskjermen da jeg kom hjem. Det gjorde jeg, men mulig at det ikke ble gjort skikkelig siden jeg satt i setet...

På vei til jobb igjen i dag var medieappen værre enn noen gang med hoppping og spretting frem og tilbake. Ringte da på nytt til Tesla support. Hyggelig dame fra Nederland som ba meg om å slå av bilen fra hovedskjermen, MEN at jeg måtte stå utenfor og lene meg inn i bilen slik at rumpesensoren ikke vekket bilen umiddelbart til live igjen. Har gjort dette nå.

Kjenner jeg er litt spent på hjemturen i ettermiddag...
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

JonI

Min har også blitt stadig mer "hoppende" mellom div kanaler og lydkilder.  Observerer også som flere andre land at koselys blinker og at det skifter fra average til instant i energi appen. Jeg slo av bruk sterkeste signal på da i går og har ikke hatt problemer etterpå. Det kan være tilfeldig men det ser ut som om det henger sammen.
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

kimlillebo

Sitat fra: Alfa Bergen på torsdag 19. desember 2013, klokken 10:30
Bilen har fungert helt supert frem til i går hvor medieappen begynte å leve sitt eget liv. Spiller "plater" fra USB, og her begynte den nå å hoppe mellom sangene, hoppe over til DAB og tilbake igjen til USB. DAB fungerte bra på vei TIL jobb, men hoppet automatisk til "Klem FM" flere ganger på vei FRA jobb. Resette hovedskjerm fungerte ikke. Samtidig begynte også lysene i dørpanelene å slå seg av og på av seg selv.

Ringte til Tesla Support som sa at han ikke kunne se noen feilmeldinger i bilen min, men han anbefalte å slå av bilen i minst ti minutter fra hovedskjermen da jeg kom hjem. Det gjorde jeg, men mulig at det ikke ble gjort skikkelig siden jeg satt i setet...

På vei til jobb igjen i dag var medieappen værre enn noen gang med hoppping og spretting frem og tilbake. Ringte da på nytt til Tesla support. Hyggelig dame fra Nederland som ba meg om å slå av bilen fra hovedskjermen, MEN at jeg måtte stå utenfor og lene meg inn i bilen slik at rumpesensoren ikke vekket bilen umiddelbart til live igjen. Har gjort dette nå.

Hei Alfa Bergen

Når man "slår av" bilen og venter 10 min så er det viktig følgende:

1. Slå av bilen på skjermen
2. Gå ut av bilen men ikke lukk førerdøren. Denne bør stå åpen.
3. Gå langt nok fra bilen til at nøkelen ikke har kontakt med bilen.
4. Ingen skal være inne i bilen.

Dette var i alle fall de rettningslinjene jeg fikk en tid tilbake siden da jeg snakket med Tesla.
Håper dette er til hjelp.

k.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

fredag

Sitat fra: fredag på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:42
Sitat fra: fredag på fredag 13. desember 2013, klokken 14:09
Etter siste oppgradering skifter lydanlegget på egen hånd fra blåtann streaming fra Spotify på iPhone til p4 på DAB. Utrolig irriterende. P4 er irriterende i seg selv, men å få musikken avbrutt av P4 med 2-3 ganger så høyt volum er nesten trafikkfarlig.

Etter nattens oppdatering funker DAB igjen for meg.

Fremdeles dårlig brukergrensesnitt på DAB, displayet skifter litt mellom å vise Alltid Nyheter som DAB på kanal 0.0, 12D og FM, presets virker ikke alltid, og fremdeles litt spraking i høyttalerne, men alt i alt ganske funker DAB nå ganske bra.

For tidlig å feire. Idag har DAB vært veldig ustabilt, og skifter nå over til Sami Radio. Hurra. Use strongest frequency er skrudd av.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Zneip

Sitat fra: Alfa Bergen på torsdag 19. desember 2013, klokken 10:30

Jeg opplever akkurat det samme - medieappen hopper mellom lydkilder - og samtidig slukker lysene i dørene for så å komme på igjen. Alle som har denne feilen bør vel kanskje melde i fra - hvor gjør vi det forresten?
Nord Trøndelag | X90D

JohnPGriff

Hadde samme problemene med lav 12 volts batteri. Bilen var med Tesla tre uker siden kunne å bare lader med Type 2. Når jeg fikk den tilbake kunne lade med type 2, men ikke med Shuko, viste lading men 0 Km / time. Tilbake i forrige uke til Skøyen så på det igjen og sa at jeg hadde et problem med 13amp tilkobling hjemme. Siden dette siste besøket jeg har hatt ingen problemer i det hele tatt med Shuko lader tenkt at Tesla Skøyen må ha nullstilt noe. Installert versjon 29 på mandag, versjon 30 på tirsdag lader var ikke koblet. Ingen problemer, har ikke hatt noen DAB problemer, med Shuko få 17Km/Timer lading. Før Skøyen så på bilen, å få den til å lade med Shuko var "Hit and Miss". Nå plugge den inn og det fungerer første gang. Bil er ikke i bruk i dag "Rated Range" kl 07:30 var 402km nå 11:00 "Rated Range" vist i Windows Phone 8 app er fortsatt 402km. Mistet rundt 15 - 20 km per dag , selv i hvilemodus før besøk til Tesla Skøyen og før sw oppdateringer. Selv om det var fullt av folk i forrige uke Tesla Skøyen ba meg om å vente, og de gjorde en god jobb for å prøve å finne ut hva lade problemet var. Men  køsystem kan være verdt å ha ;)
FE Corris Grey Levert Oct 2018
IMC: 19B_19.40.4-436082
Telematics: 16.2 BCM Update August 2019

Li-Ion

Eh... hvor i menyene finner vi valget å slå av bilen...?
(er dårlig til å lete...)   ::)
Be afraid...

Lanber

Fikk .30 i natt, gikk fra 5.6

Radio har blitt skikkelig vinglepetter!

takktakk

Aldri hatt trøbbel av noen art. Oppdaterte til .30 i natt. Da jeg kom hjem fra jobb i sted koblet jeg på lading som normalt. Ett kvarter etter er fruen ute og spør når hun kommer inn hvorfor alle vinduene er nede...
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Havebigfun

Sitat fra: takktakk på torsdag 19. desember 2013, klokken 23:15
Aldri hatt trøbbel av noen art. Oppdaterte til .30 i natt. Da jeg kom hjem fra jobb i sted koblet jeg på lading som normalt. Ett kvarter etter er fruen ute og spør når hun kommer inn hvorfor alle vinduene er nede...

takktakk

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. desember 2013, klokken 23:18
Sitat fra: takktakk på torsdag 19. desember 2013, klokken 23:15
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Bonefish

.29 fungerer perfekt på bilen min. Jeg tror jeg dropper .30. Ingen vits å fikse på noe som virker...
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Leaf_2014

Skifte tittel til "Ny software nedgradering"?
Leaf 2014

Høgis

Litt merkelig at det er så mange forskjellige erfaringer. Jeg hadde endel feil med lading/DAB og lys i dørene.
Bilen var et snaut døgn inne på skøyen og fikk byttet ladeport. Leverte med .24 oppdatering, da jeg fikk bilen tilbake var det lastet inn .30  Har kjørt bilen endel de siste dagene og alt fungerer perfekt.
Kun litt problemer med "knitring" på noen av DAB kanalene.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA