Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

kimlillebo

Da var der en ny oppdatering som venter.
Siden jeg skal på jobb så har jeg timet installeringen til ca. 23:00 i kveld.

Er det noen som har installert den siste oppdateringen?

Til info så er dette en oppdatering som kommer etter 5.8.
Jeg er tilknyttet WiFi hjemme, og det ble vel sagt at de med WiFi blir prioritert i fremtidige oppdateringer.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

FThorsen

Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

OleJA

Fikk en mindre oppdatering til en annen 5.8 variant for noen dager siden. Ingen merkbare forskjeller bortsett fra at 'sleep mode' sluttet å virke >:(. Tesla fikset dette med å logge seg inn på bilen, men synes fremdeles at bilen mister mer lading nå en den gjorde før oppgradering.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

rklokk

S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Alfa Bergen

Sitat fra: OleJA på onsdag 11. desember 2013, klokken 08:47
Fikk en mindre oppdatering til en annen 5.8 variant for noen dager siden. Ingen merkbare forskjeller bortsett fra at 'sleep mode' sluttet å virke >:(. Tesla fikset dette med å logge seg inn på bilen, men synes fremdeles at bilen mister mer lading nå en den gjorde før oppgradering.

Hmm... Jeg har også fått varsel om ny oppdatering som jeg satt til kl 0230 i natt. Kanskje jeg bør vente å se...
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

jsu224

Dette må da være pga 12V problem. Det får jeg sikkert vite når jeg får igjen bilen.

Havebigfun

Nå har jeg installert (tok under en time) ny FW som kom over 3G inatt- heter vedvarende 5.8 (1.49.29)
Fant ikke noe nytt bortsett fra at det kom en melding "batteriet varmer- ytelsen øker ettervhert" el.
Etter å ha skrudd av lys, klima og setevarme trakk den vedvarende en del kW- kanskje 3. Bilen i garasjen holder ca 6 grader nå.
Appen er uendret- ingen batterioppvarmingsopsjon.

Cirion

Idiot som jeg er, løp jeg ut til iskald bil for å se om oppdateringen var tilgjengelig. Det var den...
Så nå står den ute i kulda, ingen kabel tilkoblet, og oppdaterer.

Håper på 32A instilling på 22kW Type2 stolper jeg da...
Tester etter jobb :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Jeg har fått info om at oppdateringen som kommer nå i disse dager vil adressere noen lade-problemer, men tror ikke den omfatter stopp og start av lading fra appen.

32A hadde vært beroligende om kom på plass snart, men har ikke store forhåpninger om det heller dessverre.

Vi får se hva som skjer :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cirion

Oppdatering ferdig, nå gjenstår og se om jeg finner noen endringer, eller om det bare er skjulte forbedringer.

heimabrygg

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. desember 2013, klokken 13:07
Jeg har fått info om at oppdateringen som kommer nå i disse dager vil adressere noen lade-problemer, men tror ikke den omfatter stopp og start av lading fra appen.

32A hadde vært beroligende om kom på plass snart, men har ikke store forhåpninger om det heller dessverre.

Lading via app fungerer fortsatt ikke. Testet med Android og VisibleTesla.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Øyvind.h

Sitat fra: heimabrygg på onsdag 11. desember 2013, klokken 15:13
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. desember 2013, klokken 13:07

Lading via app fungerer fortsatt ikke. Testet med Android og VisibleTesla.
Hmmm, ja som forventet. Denne oppdateringen tar nok andre bugs tydeligvis.

Kan du teste å starte forvarming, og deretter starte lading, slik det ble foreslått av en annen her på forumet i dag? Det var kanskje en mulig måte å lure bilen til å starte ladingen igjen :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cirion

Ingen forskjell på lading heller... 26A maks.

valvolainen

Æsj. Hadde håpet på 32A...Vår står og oppdaterer nå. Skal teste forvarming -> ladestart etterpå.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

valvolainen

No luck.
Klarer ikke starte lading uansett hva og hvordan.
Måtte ha kladden ut av kontakten og inn igjen før bilen ville være med.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA