Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

Kallagtunet

Sitat fra: xprez på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:20
Om en leser her så er dette tydeligvis noe i linux softwaren: http://www.pcworld.com/article/260883/tesla_cto_talks_model_s_batteries_and_incar_linux.html

Opplever dere at dette skjer med faste mellomrom? Virker veldig som en slags "soft restart" av en linux prosess det dere beskriver. Trolig noe som er gjort i forbindelse med forsøk på å rette på DAB problemene. Vært interessant å vite om de har hardkodet denne på en tidsintervall, eller om de gjør en "soft restart" basert på en trigger av noe slag. Ikke fått bilen selv enda, men håper virkelig det blir mulig å koble seg inn på linux computerne med kabel eller noe slikt for å få sett litt mer inn i detaljene her. Leste en plass om en ethernet plugg, så vil tro noen har forsket på dette allerede?

Dette skjer helt random, kan gå 20 minutter så mellom hver gang det skjer så kan det skje 7 ganger i løpet av 10 min.

Muffinman

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 31. desember 2013, klokken 10:45
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. desember 2013, klokken 10:22
Akkurat nå er jeg ikke lei meg for at jeg ikke valgte lydpakken. Hadde riktignok ikke bruk for den, men jeg har ingen av disse feilene.

Det har nok ikke noe med lydpakken å gjøre tror jeg.

Hvis du stiller inn energy-appen til å vise "average", bytter den aldri til "instant" av seg selv i løpet av en kjøretur?
Har hatt denne oppe på høyre side i den lille skjermen siden bilen ble hentet, og den har stått på avg og 50km uten å endre seg over 6000 km.

Siden jeg ikke har lydpakken har jeg heller ikke DAB, og opplever dermed ikke at radiokanalene skifter av seg selv.

Kallagtunet

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:35
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 31. desember 2013, klokken 10:45
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. desember 2013, klokken 10:22
Akkurat nå er jeg ikke lei meg for at jeg ikke valgte lydpakken. Hadde riktignok ikke bruk for den, men jeg har ingen av disse feilene.

Det har nok ikke noe med lydpakken å gjøre tror jeg.

Hvis du stiller inn energy-appen til å vise "average", bytter den aldri til "instant" av seg selv i løpet av en kjøretur?
Har hatt denne oppe på høyre side i den lille skjermen siden bilen ble hentet, og den har stått på avg og 50km uten å endre seg over 6000 km.

Siden jeg ikke har lydpakken har jeg heller ikke DAB, og opplever dermed ikke at radiokanalene skifter av seg selv.

Energy APP på 17 toms skjerm! Dvs ta en sjekk igjen. Energi måleren på liten skjerm endres i alle fall ikke på vår bil.

Muffinman

Ok, tenkte at den er den samme. Når man endrer innstillinger i appen på den store skjermen endres også visningen på den lille tilsvarende.

Kallagtunet

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:44
Ok, tenkte at den er den samme. Når man endrer innstillinger i appen på den store skjermen endres også visningen på den lille tilsvarende.

Prøv å endre på stor skjerm så ser du. Jeg rimelig sikker på de fungerer uavhengig i alle fall på vår bil. Jeg VET i alle fall at innstillingen med Average ikke holder i mange minutter på stor skjerm.

xprez

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:24
Sitat fra: xprez på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:20
Om en leser her så er dette tydeligvis noe i linux softwaren: http://www.pcworld.com/article/260883/tesla_cto_talks_model_s_batteries_and_incar_linux.html

Opplever dere at dette skjer med faste mellomrom? Virker veldig som en slags "soft restart" av en linux prosess det dere beskriver. Trolig noe som er gjort i forbindelse med forsøk på å rette på DAB problemene. Vært interessant å vite om de har hardkodet denne på en tidsintervall, eller om de gjør en "soft restart" basert på en trigger av noe slag. Ikke fått bilen selv enda, men håper virkelig det blir mulig å koble seg inn på linux computerne med kabel eller noe slikt for å få sett litt mer inn i detaljene her. Leste en plass om en ethernet plugg, så vil tro noen har forsket på dette allerede?

Dette skjer helt random, kan gå 20 minutter så mellom hver gang det skjer så kan det skje 7 ganger i løpet av 10 min.

Høres ut som de er på sporet av noe da. Kjører en restart av noe basert på en eller annen trigger. Evt at en prosess faktisk tryner slik den spawnes på nytt. Får bare håpe de som faktisk sitter og koder DAB utfordringene faktisk har denne feedbacken direkte tilbake fra brukerne slik de får fikset det raskt. Kan ofte være presis og nøyaktig feedback som er vanskeligst, spesielt dersom det er veldig langt fra support til utviklere. Gjelder vel både for DAB+ og IT nettet vårt muligens.
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

Spinner

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 15:04Prøv å endre på stor skjerm så ser du. Jeg rimelig sikker på de fungerer uavhengig i alle fall på vår bil. Jeg VET i alle fall at innstillingen med Average ikke holder i mange minutter på stor skjerm.
På min settes den tilbake til instant hver gang bilen startes på nytt, men holder seg på average så lenge bilen er på. Endres noe i app'en på den store skjermen (average/instant, 10/25/50km) reflekteres dette umiddelbart på den lille. Har forresten ikke noen av disse merkelige småbugsene som beskrives her i forhold til DAB, lydsporskifte etc.

xprez

Sitat fra: Sbr på tirsdag 31. desember 2013, klokken 15:35
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 15:04Prøv å endre på stor skjerm så ser du. Jeg rimelig sikker på de fungerer uavhengig i alle fall på vår bil. Jeg VET i alle fall at innstillingen med Average ikke holder i mange minutter på stor skjerm.
På min settes den tilbake til instant hver gang bilen startes på nytt, men holder seg på average så lenge bilen er på. Endres noe i app'en på den store skjermen (average/instant, 10/25/50km) reflekteres dette umiddelbart på den lille. Har forresten ikke noen av disse merkelige småbugsene som beskrives her i forhold til DAB, lydsporskifte etc.

Hadde du problemer med DAB dekning som falt ut før siste oppdateringen? Siden det er to ulike computere i bilen så er der tydeligvis en form for integrasjon mellom de to slik informasjon vises likt mellom skjermene. Slik det høres ut så styres det av hovedcomputeren og den lille bare viser det som hovedskjermen er stillt inn på.
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

Spinner

Sitat fra: xprez på tirsdag 31. desember 2013, klokken 15:40Hadde du problemer med DAB dekning som falt ut før siste oppdateringen?
Har hatt problemer med dårlig dekning ja, men bare i form av at det har blitt stille. Også usikker på hva som er faktisk dårlig DAB dekning, og hva som skyldes dårlig mottaker/software.

OddB

Bor du i Oslo?  Som referanse: Jeg kjører Vaterlandstunellen omtrent hver dag med min Avensis. Den har DAB-radio med en middels god folieantenne i frontruta. Er det lite/ingen biler i tunellen har jeg dekning gjennom nesten hele tunellen. Best dekning har jeg når jeg kjører mot Ibsentunellen. Signalet ramler ut /er uleselig i den midterste tredjedelen av tunellen.
Er det kø ramler signalet ca 20-30 m inn .i tunellen
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

den12mann

Sitat fra: OddB på mandag 30. desember 2013, klokken 23:05
Dere får søke opp den nye rockekanalen på NRK, P13 ! (finnes kun på DAB+ foreløpig)

Trodde ikke den kom før i slutten av januar(?), men da har jeg tydeligvis tatt feil. Takk for tips

Cato76

Fikk ny oppdatering i dag. Er det noen som vet hvike endringer som er kommet?

Bilen står og oppdaterer nå...   8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

TesLars

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 07. januar 2014, klokken 07:53

Hvilken versjon er dette?
Oslo
Black Model S

Nuvolari

Tenkte å vente til du har fått testet den :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Cato76

Sitat fra: TesLars på tirsdag 07. januar 2014, klokken 07:59

Hvilken versjon er dette?

Dette er versjon 1.49.57 (hadde 1.49.30 fra før)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA