Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

OddB

Dere får søke opp den nye rockekanalen på NRK, P13 ! (finnes kun på DAB+ foreløpig)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Harlex

Hører stort sett på Bar Legend radio på internettradio... Den beste hvis man har sansen for skikkelig bluesrock. Fri for storband blåsere blues og "20-talls blues"
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 30. desember 2013, klokken 22:53
Å slå av "use strongest frequency" hjelper ikke en dritt i alle fall på vår bil. Hopp og sprett på kanaler uansett. Jeg tror ikke dette er ett DAB relatert problem men at hele datamaskinen som styrer 17 entertainment ++ har hikke iblant. En presis beskrivelse av problemet slik det opptrer i vår bil er at når DAB skifter kanal skjer som oftest dette i tillegg:

o   Navigasjonskart henger ett lite tiendelssekund når det scroller på 17' skjerm
o   Varsellys for airbag lyser 2/3 sekunder på den lille skjermen foran fører
o   Energimåler på 17' skjerm skifter fra average til instant
o   Stemningslys i dører blinker ett litte tiendels sekund

Akkurat slik oppfører min seg også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

janlar

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 31. desember 2013, klokken 00:33
Å slå av "use strongest frequency" hjelper ikke en dritt i alle fall på vår bil. Hopp og sprett på kanaler uansett. Jeg tror ikke dette er ett DAB relatert problem men at hele datamaskinen som styrer 17 entertainment ++ har hikke iblant. En presis beskrivelse av problemet slik det opptrer i vår bil er at når DAB skifter kanal skjer som oftest dette i tillegg:

o   Navigasjonskart henger ett lite tiendelssekund når det scroller på 17' skjerm

Akkurat slik oppfører min seg også.
+1 :-/
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

Zanka

Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Talvern

Hei.

+1, samt får ikke ladet med mer en 12km/timen på vanlig 230v 16AMP
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Brede

Samme her også sansynligvis.
Opplevde i går at lys i dører fallt ut et par sekunder og varsellys for airbag lyste opp.

petersv

Veldig bra feilbeskrivelse. Har du sendt den til Tesla?

Hoppet over 5.8, og er glad for det nå. De rushet utrulling på denne pga høydejusteringen. Sjelden en bra ting å framskynde sw-utgivelser.

Kallagtunet

Sitat fra: petersv på tirsdag 31. desember 2013, klokken 09:02

Sevsagt både på norsk og engelsk.

Muffinman

Akkurat nå er jeg ikke lei meg for at jeg ikke valgte lydpakken. Hadde riktignok ikke bruk for den, men jeg har ingen av disse feilene.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. desember 2013, klokken 10:22
Akkurat nå er jeg ikke lei meg for at jeg ikke valgte lydpakken. Hadde riktignok ikke bruk for den, men jeg har ingen av disse feilene.

Det har nok ikke noe med lydpakken å gjøre tror jeg.

Hvis du stiller inn energy-appen til å vise "average", bytter den aldri til "instant" av seg selv i løpet av en kjøretur?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Alfa Bergen

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 09:56
Sitat fra: petersv på tirsdag 31. desember 2013, klokken 09:02

Sevsagt både på norsk og engelsk.

Hvilke e-postadresser har du sendt feilmeldingene til? Jeg har ringt og snakket med både norsk og nederlandsk Tesla, men ønsker å være sikker på at feilene registreres. På telefon fikk jeg råd om å resette skjermen samt å slå av bilen fra skjermen. Ingen av delene har fungert. Jeg opplever det samme som deg med tillegg av at sangene på USB-en hopper frem og tilbake.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Kallagtunet

Jeg har vært innom service senteret i Stavanger, sent det på mail til kundebehandler for service senter i Stavanger samt ownership@teslamotors.com.

Bruker ikke USB nok til at jeg har erfaring der men regner med at det er samme problem.

Roger Kolbu

Samme problemer med radioen. Men mye skjer samtidig, ja...

- Musikkanlegget hopper ofte fra spor til spor (eller starter sporet på nytt - alternativt et spor i forrige mappe jeg spilte fra) på musikk på ekstern disk. Og ofte hopper den over til radio. Avspilling fra iPhone via Bluetooth går som regel bra. Hender den stopper, men ikke ofte. Som regel et lite mikro-utfall - og da skjer gjerne dette samtidig:

- Et rødt airbag-symbol (feilvarsling) opp i instrumentdisplayet. Samtidig nullstilles km-standen - og infoen om mediaavspillingen (til venstre i instrumentpanelet) blir også borte. Ofte forsvinner ambient-belysningen samtidig (ser at lyset under armlenet på førersiden forsvinner).
Alt kommer tilbake igjen i løpet av 10 sekunder.

Merkelig at det ikke har kommet en fiks for dette tullet?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

xprez

Om en leser her så er dette tydeligvis noe i linux softwaren: http://www.pcworld.com/article/260883/tesla_cto_talks_model_s_batteries_and_incar_linux.html

Opplever dere at dette skjer med faste mellomrom? Virker veldig som en slags "soft restart" av en linux prosess det dere beskriver. Trolig noe som er gjort i forbindelse med forsøk på å rette på DAB problemene. Vært interessant å vite om de har hardkodet denne på en tidsintervall, eller om de gjør en "soft restart" basert på en trigger av noe slag. Ikke fått bilen selv enda, men håper virkelig det blir mulig å koble seg inn på linux computerne med kabel eller noe slikt for å få sett litt mer inn i detaljene her. Leste en plass om en ethernet plugg, så vil tro noen har forsket på dette allerede?
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA