Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

19quiz76

Ingen release notes på denne updaten? Hva heter sw-versjonen?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Havebigfun

Sitat fra: 19quiz76 på onsdag 11. desember 2013, klokken 19:07
Ingen release notes på denne updaten? Hva heter sw-versjonen?
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 11. desember 2013, klokken 12:20
Nå har jeg installert (tok under en time) ny FW som kom over 3G inatt- heter vedvarende 5.8 (1.49.29)
Fant ikke noe nytt bortsett fra at det kom en melding "batteriet varmer- ytelsen øker ettervhert" el.
Etter å ha skrudd av lys, klima og setevarme trakk den vedvarende en del kW- kanskje 3. Bilen i garasjen holder ca 6 grader nå.
Appen er uendret- ingen batterioppvarmingsopsjon.

Olauten

Oppdatering tok ca 30min, lading stoppet og startet igjen av seg selv. Fortsatt på 5.8 som tidligere og samme build-nummer, ingen nyheter i release notes. Er vel noen bug fixes da, jeg så ingenting nytt i alle fall.
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

janosat

Sitat fra: Olauten på onsdag 11. desember 2013, klokken 19:21
Oppdatering tok ca 30min, lading stoppet og startet igjen av seg selv. Fortsatt på 5.8 som tidligere og samme build-nummer, ingen nyheter i release notes. Er vel noen bug fixes da, jeg så ingenting nytt i alle fall.

En endring jeg har registrert med ny oppdatering.....
Det er nå mulig å sette bilen i Low igjen når man kjører i motorveihastighet

Muffinman

Kanskje det er en bug? Enkelte som fikk til det noen ganger etter oppdatering til 5.8 også. Jeg fikk det ikke til.

janosat

Sitat fra: Muffinman på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:26
Kanskje det er en bug? Enkelte som fikk til det noen ganger etter oppdatering til 5.8 også. Jeg fikk det ikke til.

Mulig det,får prøve igjen i morgen..

Frog

Oppdatert 5.8 (1.49.29) i kveld .
Testet start og stopp av lading (UMC 13A ) gjentatte ganger.Fungerer fint på wifi og 3G ( iPhone).

Reproduserbart under forutsetning av at app'en lukkes og åpnes på ny mellom lukking og start av lading - og med "climate on".
Hvis jeg ikke avslutter app'en , står den bare og "jobber" uten at den klarer å starte ladingen igjen.

Initialt går ladetiden betydelig opp ( hos meg fra 5 timer til 18 t pga aktivering av "climate", men går tilbake til vanlig ladetid når forvarming slås av igjen.)

Landingen satt til "trip" /100 %  , og testingen av start-stopp-start gjort på
70 % lading.
Ved "complete charging"( "daily" ) lar ladingen seg dessverre ikke restarte - selv etter oppdateringen.

Ved å skru av og på landingen med Appen kan man hindre at man når "charging complete". Da kan kanskje landingen opprettholdes over tid mens man er på lengre reiser - og uten at man må ha en person til fysisk å ta ut UMC fra ladeporten og sette den inn igjen for å kunne restarte landingen etter at den først er avsluttet /nådd "charging complete" .

SSK

Ser ut som de har fikset DAB.
Før oppdateringen byttet den kanaler stadig vekk.
I dag har ikke dette skjedd.
P85D

bb

Hvor fort kunne man kjøre i very high før? Jeg tror det var bare 5 km/t ellerno. Mens high gikk opp til 10 km/t ellerno. Kan noen bekrefte hastighetene? Jeg har vært ute en tur og filmet. Resultatet blir postet snart. Men jeg skulle gjerne visst hva hastighetsbegrensningene var før firmware update.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Sisyfos

Sitat fra: bb på onsdag 11. desember 2013, klokken 23:19
Hvor fort kunne man kjøre i very high før? Jeg tror det var bare 5 km/t ellerno. Mens high gikk opp til 10 km/t ellerno. Kan noen bekrefte hastighetene? Jeg har vært ute en tur og filmet. Resultatet blir postet snart. Men jeg skulle gjerne visst hva hastighetsbegrensningene var før firmware update.

Ganske sikker på at det var 15 og 30 km/t. Har det blitt annerledes nå?
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

bb

Fillern :P
Det er fortsatt 15 og 30. Jeg trodde det var det de fikset. Jeg tror fiksen er high speed og low position da. Jeg klarte å få bilen i low på 110 km/t. Jeg prøvde ikke lenge nok til å prøve 100 km/t eller lavere. Takk for svar :)

Edit: Nevermind. Jeg oppdaget at det jeg fant ut var en gammel bug som har vært kjent lenge. Jeg har ikke gjort hjemmeleksa mi.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

SSK

Sitat fra: SSK på onsdag 11. desember 2013, klokken 23:09
Ser ut som de har fikset DAB.
Før oppdateringen byttet den kanaler stadig vekk.
I dag har ikke dette skjedd.

Feiret for tidlig  :(
DAB bytter fremdeles kanaler i hytt og pine.
P85D

Lokführer

Prøvde å trykke på low i 50-60 km/t og fikk ikke feilmelding.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

eclipse

Sitat fra: Sisyfos på onsdag 11. desember 2013, klokken 23:22

Før gikk grensen fra very high til high på 7 km/t, og grensen fra high til standard gikk på 30 km/t
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Lacaixxa

Sitat fra: eclipse på torsdag 12. desember 2013, klokken 09:44
Sitat fra: Sisyfos på onsdag 11. desember 2013, klokken 23:22

Før gikk grensen fra very high til high på 7 km/t, og grensen fra high til standard gikk på 30 km/t

På min bil (Performance) så går den i alle fall på 15 og 30 km/t. Low har jeg mistet fullstendig oversikten over. Men skal prøve den etter oppdatering i kveld.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA