Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvorfor valgte du i3?

Startet av Jejl, onsdag 18. desember 2013, klokken 20:27

« forrige - neste »

Jejl

Etter å ha hatt bilen i nesten 3 mnd fant jeg nå ut at ladeluken kan åpnes med å trykke knappen på kontakten. Har før dette åpnet den ved å gå inn i menyen.
Jeg må være et teknisk geni.

Woods

Ikke for å ødelegge gleden, men har du sett hva som skjuler seg under panseret?  ;D

Jejl

Det er vel der man fyller spylerveske?
Har ikke gått tom ennå, så jeg trenger ikke sjekke hva som er under panseret ennå.

Woods

Hehe, var mer ment som en morsom spøk fra min side(altså, hele "frunken").  :)

Mange små og smarte løsninger ved denne bilen!

Zneip

Skulle ønske det fantes en måte å åpne ladeluken fra FOB'n - hadde vært kjekt for oss med Saltoboks. Trippelklikk på taket eller dobbelklikk på trunk f.eks :)
Nord Trøndelag | X90D

rklokk

Sitat fra: Zneip på onsdag 11. desember 2013, klokken 01:05
Skulle ønske det fantes en måte å åpne ladeluken fra FOB'n - hadde vært kjekt for oss med Saltoboks. Trippelklikk på taket eller dobbelklikk på trunk f.eks :)

+1
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Øyvind.h

Sitat fra: Zneip på onsdag 11. desember 2013, klokken 01:05
Eller en saltoboks med pistol som kan åpne ladeluken :) Hadde Salto hatt det hadde jeg blitt kunde.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

teslAudun

Sitat fra: Jejl på onsdag 11. desember 2013, klokken 00:13
Har ikke gått tom ennå, så jeg trenger ikke sjekke hva som er under panseret ennå.

Riktig!
Apropos vindusspylerveske. Dette er litt knotete å fylle på for oss som har gått tom. Åpningen ligger helt innerst til høyre. Noen som har en enkel, praktisk løsning til påfyll av væsken ?
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

fonberg

Sitat fra: teslAudun på onsdag 11. desember 2013, klokken 09:20

Riktig!
Apropos vindusspylerveske. Dette er litt knotete å fylle på for oss som har gått tom. Åpningen ligger helt innerst til høyre. Noen som har en enkel, praktisk løsning til påfyll av væsken ?

Jeg har fylt et par ganger, og synes det går greit å fylle med posevarianten. Bare å plassere tuten høyt når man starter påfyllinga, hvis du skjønner hva jeg mener.

Å fylle fra plastkanne ser jeg for meg er rimelig håpløst uten trakt.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

petersv

Sitat fra: fonberg på onsdag 11. desember 2013, klokken 09:35

Riktig!

Jeg har fylt et par ganger, og synes det går greit å fylle med posevarianten. Bare å plassere tuten høyt når man starter påfyllinga, hvis du skjønner hva jeg mener.

Å fylle fra plastkanne ser jeg for meg er rimelig håpløst uten trakt.

Sa noen trakt? ;)

rklokk

Riktig!

Det enkle er ofte det beste. Bruk posevarianten og hold fingeren foran tuten og stikk den nedi åpningen. Fjern fingeren og du har ikke sølt en dråpe :-)
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA