Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Nuvolari, onsdag 18. desember 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

Hyperstress

Når en bestiller adapter nå, så skriver de at det blir ettersendt. Så da er det vel slutt på gavekort dersom adapteret ikke blir levert med bilen?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TW838

Sitat fra: Greenday på torsdag 23. januar 2014, klokken 23:08
Kan noen som har det blå adapteret legge ut et bilde av hvilken vinkel UMC'en blir hengende fra veggen? Er det en solid løsning for yttervegg?

Her er et bilde som ikke viser vinkelen fra siden, men gir en indikasjon på hvor mye det er. Jeg har festet ladekabelen på stolpen/veggen med tre kroker slik at den ikke henger rett ned og drar i kontakten. Virker veldig solid som den er festet nå.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Jejl

Prøvde adapteret for første gang i dag. Har tidligere ladet på 10A.
På 10A får vi ca 223 v, mens på 32A får vi bare ca210-215 v Er det noe å stresse med? Tror det er ca 20 meter fra sikringsskap til kontakten. Kabelen som går til 10A kontakten ser merkelig nok nesten like tykk ut som den som går til 32 A.

Bjørn

Sitat fra: Jejl på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:45
Prøvde adapteret for første gang i dag. Har tidligere ladet på 10A.
På 10A får vi ca 223 v, mens på 32A får vi bare ca210-215 v Er det noe å stresse med? Tror det er ca 20 meter fra sikringsskap til kontakten. Kabelen som går til 10A kontakten ser merkelig nok nesten like tykk ut som den som går til 32 A.

hvor mange volt har du ved ingen belastning..? 10V fall fra ingen trekk til 32A går nok bra.. men har du 240V ubel. så bør du sjekke hvor effekten tar veien..! kjenner du noe varme i den kabelen, etter ca en time..? :) bør ikke være mer en en liten lunk max..

Cronos

Sitat fra: Veggen på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:19
Måtte dere ta kontakt med Tesla for å få adapter eller kom det uoppfordret?

Fikk min bil 9. september, men har ikke hørt eller sett snurten av noe adapter.  :-\
September her og. Ikke hørt noe.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



ebbrey

Sitat fra: Cronos på torsdag 06. februar 2014, klokken 09:40
Sitat fra: Veggen på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:19
Måtte dere ta kontakt med Tesla for å få adapter eller kom det uoppfordret?

Fikk min bil 9. september, men har ikke hørt eller sett snurten av noe adapter.  :-\
September her og. Ikke hørt noe.

Man må enda stikke innom service center og høre om de har inne. Stort sett har de hatt blått adapter på lager.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Jens

Sitat fra: Veggen på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:19
Måtte dere ta kontakt med Tesla for å få adapter eller kom det uoppfordret?

Fikk min bil 9. september, men har ikke hørt eller sett snurten av noe adapter.  :-\

Jeg ringte til service center (Bergen) tidligere denne uken:

Tesla: Vi sender ut adaptere så snart vi får dem inn etter når dere fikk levert bilen. Så hvis du fikk bilen nylig vil det kunne ta en stund fortsatt.
Jeg: Jeg fikk bilen i September.
Tesla:....eh.....vil du komme innom å hente den eller skal vi sende den per post?

Moral: Ring, så er du sikker på at de ikke glemmer deg.
Tesla Model S 85
Tesla Roadster 2.5 Sport

ankul

Hva bruker dere som lademulighet når dere ikke har fått blått adapter? Er det schucko som gjelder? Må bare være forberedt når jeg skal hente bilen i midten av mars  ;D
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

eclipse

Jeg var innom Service Senteret i Stavanger for å kjøpe noen småting som for pengene vi fikk som "trøst" for forsinket adapter, de spurte meg uoppfordret om jeg trengte adapteret fordi de hadde dem i en skuff. Ja, sa jeg :-)

Etter dette har jeg fått to henvendelser på mail om å få tilsendt adapteret, noe jeg har takket nei til og forklart dem at jeg allerede hadde fått et.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Tandersen

Spørsmål: Jeg har bare 16A kurs i garasjen og tror det holder for min bruk. Tar bilen lading med 16A fra vanlig stikkontakt eller må jeg ha en industrikontakt for ikke å miste effekt?
Sort S85 sort skinn + alt, minus barneseter og sikkerhet. VIN:23880 Bekreftet levering Mars 2014

Bruto Maccaroni

Sitat fra: Tandersen på torsdag 06. februar 2014, klokken 16:32
Spørsmål: Jeg har bare 16A kurs i garasjen og tror det holder for min bruk. Tar bilen lading med 16A fra vanlig stikkontakt eller må jeg ha en industrikontakt for ikke å miste effekt?

Du lader fint på vanlig 16A kurs ("schuko"). Bilen vil maks trekke 13A og det gir normalt en ladehastighet på ca 13 typiske km pr time.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

ArneS

Sitat fra: Jens på torsdag 06. februar 2014, klokken 10:10
Sitat fra: Veggen på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:19
Måtte dere ta kontakt med Tesla for å få adapter eller kom det uoppfordret?

Fikk min bil 9. september, men har ikke hørt eller sett snurten av noe adapter.  :-\

Jeg ringte til service center (Bergen) tidligere denne uken:

Tesla: Vi sender ut adaptere så snart vi får dem inn etter når dere fikk levert bilen. Så hvis du fikk bilen nylig vil det kunne ta en stund fortsatt.
Jeg: Jeg fikk bilen i September.
Tesla:....eh.....vil du komme innom å hente den eller skal vi sende den per post?

Moral: Ring, så er du sikker på at de ikke glemmer deg.

Kanskje det er fordi du heter Jens  ;)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

jkirkebo

Sitat fra: Bruto Maccaroni på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:15
Sitat fra: Tandersen på torsdag 06. februar 2014, klokken 16:32
Spørsmål: Jeg har bare 16A kurs i garasjen og tror det holder for min bruk. Tar bilen lading med 16A fra vanlig stikkontakt eller må jeg ha en industrikontakt for ikke å miste effekt?

Du lader fint på vanlig 16A kurs ("schuko"). Bilen vil maks trekke 13A og det gir normalt en ladehastighet på ca 13 typiske km pr time.

Ved å sette opp en blå 32A enfase kontakt på denne kursen (noe som er fullt lovlig) kan man også fint lade med 16A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Harlex

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:22
Sitat fra: Bruto Maccaroni på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:15
Sitat fra: Tandersen på torsdag 06. februar 2014, klokken 16:32
Spørsmål: Jeg har bare 16A kurs i garasjen og tror det holder for min bruk. Tar bilen lading med 16A fra vanlig stikkontakt eller må jeg ha en industrikontakt for ikke å miste effekt?

Du lader fint på vanlig 16A kurs ("schuko"). Bilen vil maks trekke 13A og det gir normalt en ladehastighet på ca 13 typiske km pr time.

Ved å sette opp en blå 32A enfase kontakt på denne kursen (noe som er fullt lovlig) kan man også fint lade med 16A.
Finnes det uttak med 1fas 32 kombinert med vanlig schuko slik at man ikke mister schuko punktet i garasjen?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Muffinman

Løsninger som gjør at det går an å trekke mer enn 16A gjennom et schukostikk er nok ikke lovlige - eller å anbefale. Må ha separat sikring på schuko i så fall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA