Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Nuvolari, onsdag 18. desember 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

Nuvolari

Her kan de som har mottat blått adapter rapportere om erfaringer. Er spesielt interessert i å høre om ladingen blir mer stabil på nivå med salto sin løsning.

Kan dere også teste om man kan sette i gang lading fra appen etter å ha avbrutt ladingen.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Maartensommer

(Veldig) kort oppsummering av min erfaring med blått adapter.  Lader med 32A og det har gått knirkefritt inntil nå i helgen hvor det ble kaldt (etter at UMC m/adapter fikk varmet seg på varmekablene i gangen noen timer var det full fres på garasjen).  Ser at andre har hatt tilsvarende utfordringer så det er nok mer UMC enn adapteret.

Jeg får ikke startet ladingen fra appen. 

Nå skal det sies at jeg har hatt store problemer med å koble opp mot bilen hjemme, men etter at jeg koblet bilen fra WIFI oppkoblingen har det gått greit.  Virker som om appen ikke klarer å koble seg opp mot bilen med mindre bilen er på 3G.

sindrej

Det virker (og har alltid virket) helt ulogisk på meg at blått adapter skal gjøre UMC mer stabil, snarere tvert imot.  Mistenker at denne tråden vil vise det, men for all del; det blir fint å få en litt mer fornuftig ladetid.

OleJA

#3
Kan rapportere at blått adapter gjør akkurat det det skal - Hverken mer eller mindre. Dvs. leverer 32A, (ihvertfall med dobbeltlader) men div 'charge cable problem' er fremdeles til stede i like stor utstrekning som med schuko.

Edit: Testet stopp og restart charge, virker ikke. :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Tesladigger

kanskje litt OT i denne tråden, men er det noen som har fått rødt adapter og har litt bruker erfaring med dette.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

MrDriveby

Sitat fra: Tesladigger på tirsdag 10. desember 2013, klokken 20:57
kanskje litt OT i denne tråden, men er det noen som har fått rødt adapter og har litt bruker erfaring med dette.

+1
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Primus

Hei, lader med rødt adapter 400 V 16A, fungerer utmerket ! Lader om lag 65 km/time. Har ikke kjøpt grovere kabel, bruker den som fulgte med bilen og får derfor ikke trekke mer enn 16 A. Holder rikelig for oss. Mvh Primus
Toyota Prius fra 2009
Nissan Leaf fra 2011
Trondheim

Veggen

#7
Kan en av dere med blå og/eller rød adapter måle motstanden mellom pilotsignalet og jord på adapteret?
Vi vet at schuko adaptert måler 100kohm, se:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9973.msg134140.html#msg134140
Hadde vært interessant for å forstå signaleringen Tesla bruker for å indikere maks strømtrekk.

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på tirsdag 10. desember 2013, klokken 20:43
Kan rapportere at blått adapter gjør akkurat det det skal - Hverken mer eller mindre. Dvs. leverer 32A, (ihvertfall med dobbeltlader) men div 'charge cable problem' er fremdeles til stede i like stor utstrekning som med schuko.

Edit: Testet stopp og restart charge, virker ikke. :-\

Det virker derimot supert på min hjemmeproduserte ZCW-ladekabel :) Hittil har den vært 100% stabil også, og den er ikke avhengig av dobbeltlader for å fikse 32A lading (istedenfor 26A). Rart Tesla sliter akkurat med den biten der...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gæsjan

TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

krister461

Får de med enkeltlader ladet med 32A? :-)

OleJA

Sitat fra: krister461 på tirsdag 10. desember 2013, klokken 23:22
Får de med enkeltlader ladet med 32A? :-)
Adapteret kobler sammen pinnene fra de 3-fasene, så ja forventer at du får 32A med enkeltlader, men har ikke testet.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på tirsdag 10. desember 2013, klokken 23:27
Sitat fra: krister461 på tirsdag 10. desember 2013, klokken 23:22
Får de med enkeltlader ladet med 32A? :-)
Adapteret kobler sammen pinnene fra de 3-fasene, så ja forventer at du får 32A med enkeltlader, men har ikke testet.

Adapteret lasker vel bare 2 av fasene, slik at det pr. nå blir 26A? Siden hver dellader er begrenset til 13A foreløpig...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sofus

#13
Da fikk jeg også blått adapter i posten. Måler 19.9 kOhm og ser at alle tre fasene er koblet sammen. Så da skulle vel 32A ikke være noe problem. Må innrømme at jeg fortsatt ikke forstår hvorfor man bare skulle bruke to av dem hverken for schuko eller blått adapter (selv om det er nok med to).
Model S

Griffel

Sitat fra: Sofus på onsdag 11. desember 2013, klokken 09:27
Da fikk også blått adapter i posten. Måler 19.9 kOhm og ser at alle tre fasene er koblet sammen. Så da skulle vel 32A ikke være noe problem. Må innrømme at jeg fortsatt ikke forstår hvorfor man bare skulle bruke to av dem hverken for schuko eller blått adapter (selv om det er nok med to).
Jeg ville heller sett det som merkelig om de bare hadde kortsluttet 2 av pinnene istedet for alle tre.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA