Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkere på Gardermoen med ladekabel i? blir borte i 9 dager.

Startet av sn0le, onsdag 18. desember 2013, klokken 09:17

« forrige - neste »

sn0le

Da var endelig avgjørelse fra jobben på plass.
De har skiftet mening, og da er det bare å bestille bil i løpet av helga.

Må bare bestemme meg for farge, og om jeg tar skinnseter eller ikke.

Vurderer sort, og heller bruke penger på foliering av bilen.
Sparer 10k på fargevalget, og kan få proff foliering til rundt den prisen.
I know a guy who knows a guy. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Teslafanboy

Har du vurdert grå farge? Ser kjempe stiligt ut
Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

sn0le

Han jeg kjenner som kjenner en som folierer biler har en BMW stasjonsvogn med Gunmetal Grey folie fra 3M.
Syyyyykt fin.
Grå S85 med mye stæsj.
Levert 23/6-2014.
P39066

Teslafanboy

hmm :) uansett lykke til med bestillingen da ;)
Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

sn0le

Takker for det. :)
I utgangspunktet bestemte jeg meg for rød multicoat.
Tar jeg en mørk grå metallic så "sparer" jeg 5k og da blir det mindre forskjell mellom folie og originallakk i døråpninger etc hvis jeg går for Gunmetal Grey.
Vaaaaanskelig...
Grå S85 med mye stæsj.
Levert 23/6-2014.
P39066

Teslafanboy

hmm multicoat er veldig fin derfor valgte jeg den pluss i sommeren når sola skinner blir bilen helt "magisk"

laumb

Gratulerer! Deilig å høre at arbeidsgiver skiftet mening. Viser at det nytter å arbeide videre på tross av avslag. Sikkert en i ledelsen som har bestillt en og nå :P

Får du forøvrig tak i et bilde av den BMW'n?

Gråfargen til Tesla er forøvrig grisefin.

sn0le

@laumb:
Takker. :)

Kan få tatt et bilde av BMW'en ja.

Btw, du har tekstilseter, ikkesant?
Samboer har en gutt på 4,5 år, og vi tar høyde for at vi kanskje vil få felles barn.
Litt usikker på om jeg skal gå for skinn, siden de er lett å holde ren, eller om jeg skal gå for tekstil pga bølgete skinn, samt at man slenger mindre rundt i tekstilseter.
Grå S85 med mye stæsj.
Levert 23/6-2014.
P39066

BMW850

Sitat fra: sn0le på fredag 21. februar 2014, klokken 19:45
Takker for det. :)
I utgangspunktet bestemte jeg meg for rød multicoat.
Tar jeg en mørk grå metallic så "sparer" jeg 5k og da blir det mindre forskjell mellom folie og originallakk i døråpninger etc hvis jeg går for Gunmetal Grey.
Vaaaaanskelig...

Jeg synes ikke valget burde vært vanskelig i det hele tatt. Mørk grå, i tillegg har du nå muligheten til å velge røde kalipere! Skjønner ikke at det er noe å lure på engang  8) Og selvfølgelig sorte perf. seter ;) men OK, gjør jo ikke noe om du velger noe annet enn meg, bare greit egentlig hehe!

PS... og hvorfor noen gidder å foliere bilen etter å ha endelig bestemt seg for farge skjønner ihvertfall ikke jeg. Er det fordi ingen av fargene egentlig faller i smak? Eller fordi man vil beskytte lakken eller no?  ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sn0le

Tanken er at folie beskytter lakken bedre enn alskens mulige lakkbehandlinger.

Og det er ikke slik at ingen farger faller i smak, for nesten alle faller i smak.
Det er også et problem. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Levert 23/6-2014.
P39066

BMW850

Joda, kjøper den ;) Jeg tenker at den fargen og lakken jeg til slutt valgte skal jeg glede meg over, ikke nestemann  :P Og enig med deg, det var merkelig vanskelig å bestemme seg for farge  :o Veldig greit når man blir enig med seg sjøl...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

laumb

Sitat fra: sn0le på fredag 21. februar 2014, klokken 19:57
@laumb:
Takker. :)

Kan få tatt et bilde av BMW'en ja.

Btw, du har tekstilseter, ikkesant?
Samboer har en gutt på 4,5 år, og vi tar høyde for at vi kanskje vil få felles barn.
Litt usikker på om jeg skal gå for skinn, siden de er lett å holde ren, eller om jeg skal gå for tekstil pga bølgete skinn, samt at man slenger mindre rundt i tekstilseter.

Jess, tekstil! Og unger på 4 og 2 år.

Bor du i Oslo - nordover-området? Bare å komme en tur på søndag for en titt. :)
Skal nesten garantert ut å kjøre en tur (Maura og sjekke status på nye huset/byggeprosessen = jeg er mobil i løpet av dagen).

Setene er kjempefine og del"skinn" delen gir dem et godt spill i interiøret. Ser knallbra ut.

Forventer nok at setene kanskje trenger en vask med våtsuger en gang eller to i levetiden sin + kanskje noe såpe og en børste ved uhell i ny og ned - men har stor tiltro til levetiden.

Føler at det ser litt mer sporty ut også - skinn ser mer "cruiser" ut. Subjektive meninger seff.

stiantveitofficial

Sitat fra: sn0le på fredag 21. februar 2014, klokken 22:38
Tanken er at folie beskytter lakken bedre enn alskens mulige lakkbehandlinger.

Og det er ikke slik at ingen farger faller i smak, for nesten alle faller i smak.
Det er også et problem. :)

Da blir det jo litt som amerikanerene som legger plast på sofaen fordi den ikke skal slites HAHAHA  :D
Skulle jeg hat folie på min bil måtte det vært fodi jeg:
1. Var lei fargen på bilen
2. Show off
3. Skulle hatt reklame på
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

laumb

Kløfta sto det jo i profilen!
Send meg PM med et nummer eller noe - så svinger jeg innom på Søndag om du vil!

I morgen er det sverigetur, så da går det ikke. :)

sn0le

@stiantveitofficial:

Hehe, ser den. Men med tanke på hvor mye man leser om tynn lakk, myk lakk, vaskestriper, ingeniørgrad i bilvask etc så er jeg mere fristet for å gå for sort til kr 0,- og heller bruke 10-15k på folie.
Og da kan man jo velge akkurat den fargen man ønsker.
Grå S85 med mye stæsj.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA