Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvem har kjørt lengst nå?

Startet av Bjoris, tirsdag 17. desember 2013, klokken 22:21

« forrige - neste »

Bjoris

Inspirert av en annen tråd her, prater du for mye Tesla ? Fruen har fått nok og jeg har nå ett selvpålagt "ikke snakk om Tesla med mindre andre gjør det først"...

Det er selvsagt drit kjedelig å høre om Tesla om du overhodet ikke er interessert eller har hørt om bilen x antall ganger før... Men det er fortsatt mange som tar opp tråden og da er det jo vann på mølla, så dermed må det jobbes med å stoppe i tide:)

Andre som sliter med det samme? Plager du livet av de rundt deg med Tesla prat?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Per Magnus

Sliter med det samme. Prøver å legge bånd på meg :)
Model X - 90


Tai

Jeg prøver å holde meg men ofte "sprekker" jeg og begynner å snakke om bilen. Neimen ikke enkelt å la være men trøsten får være at andre Tesla kjøpere synes det er greit at du prater Tesla. Og de som ikke har kjøpt Tesla hadde pratet like mye om de hadde kjøpt bilen. Og det tror jeg de fleste har lyst til... ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Microknut

VIN14403  #1230 Levert 16.10 i Bergen

Strålende fornøyd med hele bilen

ebbrey

Andre snakker for mye. Er lei av at det er alt de vil prate om enda. Har fortsatt den der "jøss har'n ikke rbent opp enda". Og dårlige tom for strøm jokes. Samt nye skjøteledninger som finner veien til kontorstolen.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

stianrod

Her og!

Jeg har lenge tvunget meg til å ikke snakke om bilen/Tesla, om det ikke allerede er tatt opp. Heldigvis er folk veldig nysgjerrige, så det blir endel prat læll.
Men det var verst rett før og rett etter bestillingen i påska. Da tror jeg spesielt mine foreldre ble ganske så svette i øra... Hehe :)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Espen Hugaas Andersen

Jeg prater bare om Tesla om temaet naturlig kommer opp.

Det gjør det 2-5 ganger om dagen... (Forloveden er nok litt lei - jeg har snakket om Tesla i ca 3 år.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

cra

Det er nok ikke helt fritt for at også jeg har blitt beskyldt for å ha Tesla-dilla (guilty as charged - pardon the pun) mer enn noen få ganger.  ;D  Men så lenge andre tillater seg å jarpe i vei om fotball i tide og utide så ser jeg ingen grunn til å holde meg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

rossifan46

Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

Epleskreller

Det er ikke så enkelt. Jeg tar det aldri opp selv lenger, men "alle" vet at jeg har en og derfor... Begynner å bli litt lei, men når jeg først starter sliter jeg med å stoppe.. :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

sn0le

Definitivt.
Samboer begynner å bli møkk lei, rett og slett.
Samme med de på jobben.
Så jeg har begynt å moderere meg til å ikke snakke om det med mindre noen spør om det.
Og jeg har ikke en gang bestilt bilen, hvordan skal dette gå?? :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

ElFinn

Kjenner meg definitivt igjen!
Jeg prater vel knapt om noe annet, hjemme, på jobb og overalt ellers  ;D

Og med Model X-bestilling får de rundt meg leve med pratingen i minst 1,5år til  :D

tjobben

Det roer seg kanskje litt når du får bilen. Hvertfall for min del.
Nå har jeg heller aldri selv tatt opp temaet, men stort sett er det spm. fra folk som er interessert og synes det er et spennende produkt.
Dog er det en del kommentarer om skjøteledninger og branner og også penger, så jeg pleier bare å svare med at smil fx. "Har alltid rullen klar", eller "Joda, det er godt og varmt" el. "Madrassen er tømt" eller annet dill tilbake.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Knnot

For mye? Hva er for mye? Er det når folk sier de er for opptatt med arbeid til å ta lunsj og ikke vil sitte med deg i lunsjen pga bilprat (kan selvsagt være andre grunner) og den bedre/verre halvdelen heller velger å gå ut i pøsregnet på tur med bikkjen enn å sitte å snakke bil med deg?

Verre er det når jeg må si at jeg jobber når jeg egentlig leser om Tesla og igjen den verre/bedre halvdelen finner ut hva jeg gjør og fnyser og blir irritert.. Alvorlig talt jeg kunne sett på noe langt verre på nettet enn det- my excuse is invalid :( 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA