Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: test bmw i3 vs tesla

Startet av staleand, tirsdag 17. desember 2013, klokken 18:26

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 23. juni 2014, klokken 10:52
Hva? Kan ikke bilen vaskes med varmt vann og såpe?

Jeg pleier da alltid å ha litt temperatur i vannet når jeg vasker for hånd.
Ja, lunkent vann så man ikke fryser av seg hånda.. skal ikke være noe galt i det, bilen blir utsatt for adskillig verre ting i solstek og kuldegrader enn lunket vann.
Elbilist

janmb

Sitat fra: hgs på mandag 23. juni 2014, klokken 00:16
Bumper denne da jeg føler tråden ikke gir noe helt klart svar, samt at DS på utlevering understreket klart at bilen aldri skulle underspyles. Det var ganske overraskende. Er det flere som har fått denne beskjeden? Regner uansett med at vinteren har gitt noen erfaringer mht underspyling.

Om bilen aldri skal underspyles kan den med andre ord aldri kjøres når det er vått ute.

Be DSen ta seg en bolle - selvsagt er bilen tett under.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Car-El

Sitat fra: RaBalder på mandag 23. juni 2014, klokken 07:17
Det står ikke noe om underspyling i håndboka. Så da burde det være lov  ???

Sålenge dysene i børsteløs vaskemaskin er minst 30cm unna bilen, så har ikke Tesla innvendinger (iflg. håndboka, klipp nedenfor)

Men det står noe annet (se nedenfor, klipp fra håndboka).

Betyr dette at:

• Jeg kan bruke rengjøringsmidler dersom jeg bare bruker kaldt vann?
  • At jeg kan bruke varmt vann hvis jeg ikke bruker rengjøringsmidler?

Klarer dere ikke å lese? NEI! Aldrig varmt vann og vaskemiddel. Ikke en gang lunk i det.  Det skal være KALDT!  Vask med polvotter!

P.S. Og ikke bruk UMC på TN-nett! Bare IT-nett.

>:(  (himmel og hav)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Hvis TMS ikke kan brukes som en vanlig bil må jeg heller skaffe meg, vel, en vanlig bil.

Jeg har vasket bilen i børsteløs vask med underspyling ved noen anledninger i løpet av vinteren når det ikke var mulig med utendørs håndvask. Det må den bare tåle.

PetterX

Hva menes egentlig med "Ikke bruk varmt vann og rengjøringsmidler"?

- Regnes bilshampo som rengjøringsmiddel?
- Regnes 30-35 grader som varmt vann (dette er vel standard i NAF selvvaskehaller)?

Jeg har blitt anbefalt denne pakken for vask av min metallic grå Tesla:
http://bilpleiekongen.no/produkt/selected-perfekt-vaskepakke/

Bilshampoen som følger med er NXT Generation Carwash

Blir virkelig totalt forvirret av å lese alle disse vasketrådene her inne. Masse motstridende informasjon  :-\

Edit: Det er lurt å lese manualen. Der kommer det klart frem at man kan bruke mild bilshampo.

janmb

Sitat fra: Car-El på mandag 23. juni 2014, klokken 17:52

Ikke den igjen da please. Forbannet tull og forbannet off topic.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Car-El

Sitat fra: janmb på onsdag 25. juni 2014, klokken 07:22
Sitat fra: Car-El på mandag 23. juni 2014, klokken 17:52

Ikke den igjen da please. Forbannet tull og forbannet off topic.

Trasig. Æ blir så lei mæ når folk har mistet musklene på oversiden av munnen slik at dem ikke kan smile og le.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

RaBalder

Nå har jeg lest håndboka/manualen fra Tesla nøye.

Og der står mye rart. Mye som jeg ikke er enig i. Og mye som ser helt tullerusk ut.

Men man kan da ikke bare sånn uten videre velge å se bort fra det man ikke "liker"  ::)

Hadde vel vært bedre at Tesla skrev håndbøkene/manualene slik at ting stemte med virkeligheten.

hgs

Sitat fra: RaBalder på onsdag 25. juni 2014, klokken 12:04
Nå har jeg lest håndboka/manualen fra Tesla nøye.

Og der står mye rart. Mye som jeg ikke er enig i. Og mye som ser helt tullerusk ut.

Men man kan da ikke bare sånn uten videre velge å se bort fra det man ikke "liker"  ::)

Hadde vel vært bedre at Tesla skrev håndbøkene/manualene slik at ting stemte med virkeligheten.

https://plus.google.com/+JackCCrawford/posts/Czmkmty9AVr   ;)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Avh

Har fått montert skjold under bilen. Da tåler den alt ...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA