Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: test bmw i3 vs tesla

Startet av staleand, tirsdag 17. desember 2013, klokken 18:26

« forrige - neste »

staleand

Som det står i tittelen ønsker jeg å forhøre meg om noen av dere har erfaring med underspyling i vaskemaskin og event. hva Tesla anbefaler (event. fraråder). På ICE biler anbefales det å ta underspyling så ofte som mulig pga. veisalt, men på Teslaen har jeg en mistanke om at dette kanskje ikke er så lurt?

Og hvis man ikke skal underspyle den så må den være bra motstandsdyktig mot salt?
Er klar over at karroseriet er i aluminium, men likevel?

Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Trøndertesla

Jeg hadde min inne til vask på Sirkus i Trondheim helga og da bestilte jeg med underspyling. Har ikke merket noen forskjell etter dette  :)

Det var en rød TMS inne til vask også, og kroaten som jobbet der var veldig fornøyd og kunne stolt fortelle at Nikola Tesla kom fra nabobygda der han kom fra
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Hyperstress

Sitat fra: staleand på tirsdag 10. desember 2013, klokken 00:18
Som det står i tittelen ønsker jeg å forhøre meg om noen av dere har erfaring med underspyling i vaskemaskin og event. hva Tesla anbefaler (event. fraråder). På ICE biler anbefales det å ta underspyling så ofte som mulig pga. veisalt, men på Teslaen har jeg en mistanke om at dette kanskje ikke er så lurt?

Og hvis man ikke skal underspyle den så må den være bra motstandsdyktig mot salt?
Er klar over at karroseriet er i aluminium, men likevel?

Hva er grunnen til at du har mistanke om at det ikke er lurt?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

JWinterburn

Er den i det heletatt tett? Hører mange klager på pakninger i tak etc ..

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

HenningH

Har hatt  min noen runder i bilvask (uten børster!), og ikke hatt noen problemer med tetthet. Det som er en utfordring, der jeg har vært til nå, er at bilens bredde er helt på grensen - er maks 10 cm klaring på hver side. Det virker også som dysene kommer for nærme til at resultatet blir særlig pent...
P85 Doplhin grey

JWinterburn

Statoil? Er den bredere enn en a8 tro?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

haldorh

x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

HenningH

Ja, Statoil. Første gang jeg kjørte inn sto jeg ikke helt i midten heller- det var litt angstfylt. Noen som vet om andre stasjoner har litt bedre plass?
P85 Doplhin grey

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

valvolainen

Med tanke på at bilen er designet for å ha understellet ned mot veien til enhver tid, også i fart og i regnvær, så tenker jeg vi sier kjør på med underspyling uten å være nervøs.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

FThorsen

Jeg testet børsteløs på Esso/Tiger på Ramstadsletta. Sørget for å sentrere opp bilen så mye, men fellet ikke inn speilene. Det var ikke mye klaring på maskinen som vasket. Men så har de egen maskin du må kjøre fremover til som tørker. Her var jeg litt off centre og da tror jeg at jeg hadde under en cm til det ene speilet. Tørkemaskinen virket også noe smalere enn vaskemaskinen. Neste gang kommer jeg desidert til å felle inn speilene og fokusere på å sentrere bilen!
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

hgs

Bumper denne da jeg føler tråden ikke gir noe helt klart svar, samt at DS på utlevering understreket klart at bilen aldri skulle underspyles. Det var ganske overraskende. Er det flere som har fått denne beskjeden? Regner uansett med at vinteren har gitt noen erfaringer mht underspyling.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

RaBalder

Det står ikke noe om underspyling i håndboka. Så da burde det være lov  ???

Sålenge dysene i børsteløs vaskemaskin er minst 30cm unna bilen, så har ikke Tesla innvendinger (iflg. håndboka, klipp nedenfor)

Men det står noe annet (se nedenfor, klipp fra håndboka).

Betyr dette at:

• Jeg kan bruke rengjøringsmidler dersom jeg bare bruker kaldt vann?
  • At jeg kan bruke varmt vann hvis jeg ikke bruker rengjøringsmidler?

Thor2014

Det betyr nok det.
Hvis ikke ville de brukt Eller.

Sjøhyene

Hva? Kan ikke bilen vaskes med varmt vann og såpe?

Jeg pleier da alltid å ha litt temperatur i vannet når jeg vasker for hånd.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA