Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parksensorer + Ryggekamera

Startet av kimnaess, tirsdag 17. desember 2013, klokken 15:31

« forrige - neste »

kimnaess

Dette var kommentaren som jeg hørte fra en frøken på ca 40 år når hun sto ved bilen min og ropte kommentarene til et vennepar i ca samme alder som sto 3-4 meter unna.

Jeg passerte akkurat bak henne når hun gir kommentaren og sier bare: "Takk for den" og går for å åpne bilen

Hun begynner å legge ut om halv rekkevidde på vinteren på elbiler, dårlig plass i baksetet (som hun kikket inn i og pekte på) ++, når jeg svarte 500 km rekkevidde og ingen merkbar rekkeviddetap om vinteren samt at det var en 7 seter som er lengre enn Porsche Panamera og hun fortsatte så ble nok venneparet ille berørt og ropte at hun måtte gi seg og komme til de.

Jeg satte meg i bilen og kunne ikke skjønne hvordan noen kan reagere så sterkt på en parkert bil som de ikke har noe som helst forhold til eieren på.

Misunnelse, men for hva, Model S er jo sett på som et røverkjøp i forhold til andre dyre statusbiler og det er miljøvennlig i tillegg. Hmm, noen ideer?
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Muffinman

Pussig at noen kan reagere slik på en død ting overhodet spør du meg. Kanskje du skulle tatt en Piirka på henne:

Starter ikke fra begynnelsen hos meg, det interessante her helt først ;)

ELTesla

Vi alle har vel en selvrunker i oss.  ;D

Slike kommentarer får du ta som et kompliment. Det hun mente å si er: -en slik bil vil jeg ha!

heimabrygg

Tipper hun/de nettopp har brukt mye penger på en Panamera og så behovet for å si at den var verdt de ekstra kronene?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Leif1

Eller bare bevisstløs i gjerningsøyeblikket....?

Etter å ha jobbet et par år i et selskap som driver kollektivtrafikk har jeg
sett og hørt en del som passer i denne profilen.

Konvertitt fra S til X

gbzdoc

Stemte sikkert FRP ved siste valg i den tro at alle bommene skulle fjernes umiddelbart, og sitter nå i saksa med en dieselbørse med 4x4 og aerodynamikk som en brunost...

Altså: Misunnlse, men lever i fornektelse. ;-)

staleand

Den siste kommentaren var idiotisk og burde imo. beklages. Stemmer selv FRP og kjenner til flere FRPere (både politikere og velgere) som kjører elbil. Er dog. enig i at dama manglet sosiale antenner, men mangelen på det finner du i alle politiske partier.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

19quiz76

Sitat fra: staleand på mandag 09. desember 2013, klokken 23:56
Den siste kommentaren var idiotisk og burde imo. beklages. Stemmer selv FRP og kjenner til flere FRPere (både politikere og velgere) som kjører elbil. Er dog. enig i at dama manglet sosiale antenner, men mangelen på det finner du i alle politiske partier.
Ser ikke noe usaklig i innlegget over, det er en kjensgjerning at FrP ønsker færre bommer. At enkelte elbilister stemmer FrP spiller i denne sammenhengen ingen rolle.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

staleand

Selvsagt er det usaklig å negativt å spekulere i en persons politiske tilhørighet basert på et slikt utsagn? Og for å være ærlig så tror jeg ikke en slik holdning til politiske motsetninger gagner miljøsaken. Men vi får være enige om at vi er uenige da. Jeg kjente vertfall at jeg ble, ikke mye, men litt provosert av den kommentaren. Mulig jeg er hårsår.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Trustno1

Sitat fra: gbzdoc på mandag 09. desember 2013, klokken 23:50
Stemte sikkert FRP ved siste valg i den tro at alle bommene skulle fjernes umiddelbart, og sitter nå i saksa med en dieselbørse med 4x4 og aerodynamikk som en brunost...

Altså: Misunnlse, men lever i fornektelse. ;-)

Man skal ikke undervurdere aerodynamikken til brunosten :)

fonberg

I ettermiddag hadde jeg en hyggelig prat med en moden dame som får sin TMS neste uke, og som var interessert i å høre om ladebehov i hverdagen fra en (meg) som har noen ukers erfaring.

I kveld på vei ut på skitur var det en Leaf-eier som høylytt kommenterte til to kompiser "å sjå der, det en sånn lekebil, ja" med henvisning til den parkerte TMS-en min.

Dette var bare to anekdoter fra i ettermiddag/kveld. Jeg har titalls flere historier siden jeg fikk bilen for knapt fire uker siden. Ingen tvil om at bilen vekker følelser og engasjement hos mange :-)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Cato76

...og der var diskusjonen gått fra en koselig diskusjon om runking til en politisk debatt om FRP  ;D

Kan ikke folk holde seg til et tema?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Leif1

Denne bilen skaper da vitterlig engasjement.
Prismessig ligger en toppspekket S85 ikke mye over en Passat med noen ekstra kryss i utstyrslista.

Men ser ut som en million det gjør den.  ;D

Artig at en klarer å få opp blodtrykket og lokke frem svartsjuka hos enkelte.
Konvertitt fra S til X

Brede

Jeg legger også merke til at avisene er fulle av artikler der Model S vinner store tester, er årets bil og revolusjonerer bilverden. Likevel får jeg ingen kommentarer om disse artiklene fra venner og bekjente.

MEN! Da det brant et par Teslaer var det ingen grenser for hvor mye folk skulle gni dette i fjeset mitt, både kjente og folk jeg aldri har snakket med før.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA