Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parksensorer + Ryggekamera

Startet av EvenSteven, tirsdag 17. desember 2013, klokken 14:24

« forrige - neste »

EvenSteven

Starter en ny tråd vedrørende erfaringer rundt Parksensorer samt Ryggekamera.
Som fersk Tesla eier har de siste dagene bydd på en bratt læringskurve samt noe hodebry!
Noe av det som skaper mest plinging på skjermen er Parksensorer. Får nå opptil flere ganger daglig "parksensors disabled" ved kjøring.
Går utfra at dette skyldes ising, men virker dog veldig sensitive og skrur seg helt av. Tips på hvor sensorene sitter, slik at man kan sjekke/fjerne is?
I og med at Ryggekamera er vidvinkel++ er det ikke alltid lett å bedømme avstander. Merkelig at ikke Tesla har lagt inn hjelpelinjer i kamerat. Dette har de fleste bilmerker i dag.
Er også vant til at frontsensorer også virker ved rygging, så var utrolig nærme å skubbe i garasjeveggen dagen etter mottak av bilen.

Tips/erfaringer mottas med takk!  :D
Tesla S P85+ sølv

Thor2014

Hadde en Golf leiebil for litt siden.
Den sa piiiiiiiiiiiiiiippppppp hele tiden når bilen var i revers, så takk for at de kobles ut :)

snoopy2005

Sitat fra: EvenSteven på mandag 09. desember 2013, klokken 22:54
Starter en ny tråd vedrørende erfaringer rundt Parksensorer samt Ryggekamera.
Som fersk Tesla eier har de siste dagene bydd på en bratt læringskurve samt noe hodebry!
Noe av det som skaper mest plinging på skjermen er Parksensorer. Får nå opptil flere ganger daglig "parksensors disabled" ved kjøring.
Går utfra at dette skyldes ising, men virker dog veldig sensitive og skrur seg helt av. Tips på hvor sensorene sitter, slik at man kan sjekke/fjerne is?
I og med at Ryggekamera er vidvinkel++ er det ikke alltid lett å bedømme avstander. Merkelig at ikke Tesla har lagt inn hjelpelinjer i kamerat. Dette har de fleste bilmerker i dag.
Er også vant til at frontsensorer også virker ved rygging, så var utrolig nærme å skubbe i garasjeveggen dagen etter mottak av bilen.

Tips/erfaringer mottas med takk!  :D

Jeg har selv en sensor som ikke virker helt som den skal, heldigvis slår den seg av ved hastighet over 9km/t og er ok ved trørt vær.

Har vert innom Tesla Bergen og de har konstatert at den er defekt, problemet er at det ikke finnes reservedeler..... Har ventet på sensor siden september

Ta kontakt med Tesla og få dem til å sjekke dem, høres ut til du har samme problem som meg, håper det kommer deler til landet snart!
P85D og en KIA SOUL EV

Muffinman

Mange som melder at parksensorer fungerer dårlig - inkludert meg. Varsler når det ikke er noen hindring, reagerer på ujevnheter på bakken, "disabled-contact service" til stadighet når det er litt skitt eller snø/is på bilen, treg å reagere, dødsone til siden...har faktisk rygget på en annen bil før jeg fikk varsel. Ville ikke valgt parksensorer igjen. Nå ønsker jeg meg mest av alt muligheten til å slå dem av.

EvenSteven

Er nok ikke helt optimalisert for Norsk grisevær!
Noen som vet hvor sensorene sitter plassert, tittet litt fort etter men finner ikke typisk disse runde feltene som jeg hadde på Forden.
Mulig jeg er klønete nå, men tar sjansen på å spørre ekspertisen!  :o
Tesla S P85+ sølv

Muffinman

Vel, parksensorene _er_ faktisk rundingene du finner i fanger foran og bak. Eller, foran er to av dem i nesekonen.

laumb

4 runde felter på bakfangeren.
1 rundt felt på hver side foran ved hovedlykta (på fanger) og 2 stk på nosecone.

bb

Jeg får ofte beskjed i disse snøtider at park sensor er disabled. I det siste har jeg blitt lei av pipingen og slått den av i menyen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Birger

Sitat fra: EvenSteven på mandag 09. desember 2013, klokken 22:54
Tips/erfaringer mottas med takk!  :D

Bare gode erfaringer her så langt. Sensorene har fungert flott, men jeg har bare kjørt 1200km. Sensorene er svært nøyaktige.

Ryggekameraet er bra og fungerer godt selv i dårlig lys. Det hender jeg må ut og gni det litt tørt/rent for det legger seg dråper på det. Prøver å gjøre det til en vane å gni av det før jeg kjører.

Ellers så må jeg si at jeg ikke liker veldig å rygge med bilen. Jeg synes den er uoversiktlig.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

EvenSteven

Takk og takk!
Plussgrader i morgen, så blir vask og stell i hallen!
Så jeg får sjekket om problemet forsvinner / er is relatert eller bug.
Tesla S P85+ sølv

DonPedro

Rygget på en stolpe i meget lav fart første uken jeg hadde bilen, uten at sensoren varslet. Tilsvarende varsler de ofte uten grunn. Så jeg kan ikke si at jeg er særlig imponert over dem, og merker egentlig at jeg ikke tør stole på dem overhode (og dermed er de mest til irritasjon).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

el-fanboy

Har bare gode erfaringer med p-sensorene etter 5000 km. I det siste med en halv cm snø/is på fangeren bak har de varslet "Stop" umiddelbart etter å ha satt bilen i R. For min del fungerer de bra igjen om man graver sensorene fram.

Rygger inn i garasje med 220 cm bredde hver dag, så det blir endel piping :D
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Lacaixxa

Mine fungerer også perfekt. Opplevd at de koblet ut en gang med mye snø.
4000 km her, og synes bilen er enklere å rygge enn BMW'en. På gamlebilen savner jeg plutselig kamera, og ikke minst et ratt med komfort innstilling. Må innrømme at jeg overraskende ofte rattet på komfort i hverdagslig kjøring.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Amper

Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 11:19
Har bare gode erfaringer med p-sensorene etter 5000 km. I det siste med en halv cm snø/is på fangeren bak har de varslet "Stop" umiddelbart etter å ha satt bilen i R. For min del fungerer de bra igjen om man graver sensorene fram.

Rygger inn i garasje med 220 cm bredde hver dag, så det blir endel piping :D

sånn pipekonsert da  :o
P85D :o)

Henning76

Har en annen bil med parksensorer bak - har ikke fått Teslaen enda - og her må jeg før hver tur ut og gni fingeren over sensorene for å fjerne is og møkk.

Er sensorene til Model S virkelig SÅ dårlige?
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA