Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladedeksel - erfaringer?

Startet av Hyperstress, tirsdag 17. desember 2013, klokken 11:27

« forrige - neste »

peskareta

Da er Oppdal sentrum registert... I påvente av at lokale politikere og turistnæring får opp farta! Også bare til nød, iom at punktet er i en garasje. 32A 230V enfas  Vi ønsker oss en hurtiglader for besøkende turister, kanskje i sammenheng med skiheisene?
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

Øggen

Da er ÅLESUND også representert på kartet med 32A blått stikk om en "jomfru" skulle være i nød.
Jeg tar bare betalt i form av pils. Eller ikke``no ;-)

Sigmar

Mekjarvik, Stavanger, nær E39, Stena Recycling As

Nødladepunkt (foreløpig)
Type 2 Salto lader(ta med kabel)
16a 230 Schucko
16a 400v 3 fase (ikke testet)
Video-overvåket område.
Mob 99453555 for lading og info

calle

Nok ett 400V 16A, trefas i Asker. Rødt adapter til Tesla UMC.

Malmo92

Hei,

Jeg sitter her og vurderer å startet et lite prosjekt med å utvikle en iOS app. Det er tenkt at brukeren av appen kan legge inn private og offentlige ladepunkter, samtidig som brukeren skal kunne finne nærmeste ladepunkt og navigere seg til punktet.

Det som finnes av apps nå består jo hovedsaklig av ladepunkter som er eid av aktører som tilbyr ladepunkter som er gratis/koster penger. Appen jeg tenker skal også bestå av private ladepunkter, slik som zeemaps.

Hva synes dere, er dette noe dere ville brukt? Jeg vil gjerne høre deres innspill og eventuelle funksjoner som kunne vært kjekke å ha.

PS: Ønsker også tilgang til data fra ZeeMaps (CSV-fila), så om admin av Zeemaps siden kunne kontaktet meg for mer informasjon hadde det vært supert, eller noen vet hvem jeg kan kontakte.

pej

#50
Da har jeg gjort min plikt:)

Type2 - 32A230V - Salto + en 3fas 32A230V. Ta med Type2 kabel og eventuell overgang fra 3fas til 1fas selv.

Jeg byr på kaffe. Om jeg er hjemme da:)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Hyperstress

Sitat fra: Malmo92 på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:04
Hei,

Jeg sitter her og vurderer å startet et lite prosjekt med å utvikle en iOS app. Det er tenkt at brukeren av appen kan legge inn private og offentlige ladepunkter, samtidig som brukeren skal kunne finne nærmeste ladepunkt og navigere seg til punktet.

Det som finnes av apps nå består jo hovedsaklig av ladepunkter som er eid av aktører som tilbyr ladepunkter som er gratis/koster penger. Appen jeg tenker skal også bestå av private ladepunkter, slik som zeemaps.

Hva synes dere, er dette noe dere ville brukt? Jeg vil gjerne høre deres innspill og eventuelle funksjoner som kunne vært kjekke å ha.

PS: Ønsker også tilgang til data fra ZeeMaps (CSV-fila), så om admin av Zeemaps siden kunne kontaktet meg for mer informasjon hadde det vært supert, eller noen vet hvem jeg kan kontakte.

Nå svarer jeg bare for min egen del:

Jeg kan gjerne være registrert på Ladekameratene zeemap som ligger åpent på nett, men som likevel er begrenset til de som vet om det, og som har samme interesser som meg. Jeg er ikke interessert i å være registrert i en større database i lag med kommunale og komersielle punkter. Til det har en feks plugshare som er et ypperlig alternativ.

Om en hadde laget en ren Ladekameratene-app så hadde jeg imidlertid vært positiv til det.

Hvem som er administrator er et godt spørsmål som jeg også har stilt, men ikke fått svar på..  :-\
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Nordtroms

Hei alle ladekamerater. Jeg har nå forsøkt å gå gjennom alle punktene og endret endel på fargene slik at de blå er 230V med mer enn 16A, røde punkter er minst 3x16-400. Sorte punkter er 230-16A og de grønne punktene er noen jeg har oppfattet som kommersielle.

Jeg ser og at det er endel som har ladestasjoner med type 2 kabel. Disse er å finne både blant de blå og røde. Kanskje disse og skulle hatt egen farge?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Hyperstress


Sitat fra: Nordtroms på søndag 09. mars 2014, klokken 19:21
Hei alle ladekamerater. Jeg har nå forsøkt å gå gjennom alle punktene og endret endel på fargene slik at de blå er 230V med mer enn 16A, røde punkter er minst 3x16-400. Sorte punkter er 230-16A og de grønne punktene er noen jeg har oppfattet som kommersielle.

Jeg ser og at det er endel som har ladestasjoner med type 2 kabel. Disse er å finne både blant de blå og røde. Kanskje disse og skulle hatt egen farge?

Så bra! Har oppdatert i førstepost.
Har du adminrettigheter i kartet forresten?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

drinden

Da har jeg registrert mitt ladepunkt:
32A 230V en-fase.

Er det mulig å legge på filtrerting i zeemaps? F.eks fjerne alle 16A (sorte).

Burde fargekoden vært basert på type stikk: Schuko, blått adapter, rødt adapter, type 2?

janmb

Da er Kongsberg på kartet

400v 16a type 2 ladestasjon i låst garasje.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Reodor

Hadde vært fint om noen kunne registrert noe mellom Eidfjord og Geilo. Holder knapt med Trilling/Leaf selv når hurtigladestasjonen i Eidfjord kommer..
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

janmb

Ikke akkurat tidenes mest bebodde område så skal vel litt til at det dukker opp noen ladekamerat der.

Håpet måtte være å få satt opp en offentlig stasjon et eller annet sted, f.eks Ustaoset.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Reodor

Gjerne det, men hadde jo hjulpet bra med et schuko stikk også. Det er ikke så mye mellomlading som mangler for oss små.
Vørringfossen, Ustaoset, Haugastøl, Hol..
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

Knut Øygard

#59
Endelig er ladepunktet mitt på plass i Hovseterveien 70!
Enfase 32A(etter et halvt år med 10A lading...). Det er vel nok av lademuligheter i Oslo, men jeg la punktet inn i ladekartet likevel. Hvis du for eksempel er på besøk på Hovseter/Røa en helg og trenger å fylle batteriet er det bare å ta kontakt! Det trenger ikke være nød:-)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA