Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er alle like fornøyd?

Startet av jsu224, tirsdag 17. desember 2013, klokken 11:12

« forrige - neste »

jsu224

Hold dere fast, her kommer en syk historie! Jeg må dele dette her jeg sitter sliten, kvalm, sint men nå mest oppgitt etter hvert.

På vei hjem fra Tesla Skøyen i ettermiddag får jeg varsel om lavt 12V batteri og at bilen kan "shut down" når som helst. Det er rushtid så jeg kjører av motorveien og svinger inn på St1 ( ubemannet bensinstasjon ) på Furuset. Tesla veihjelp klarer ikke hjelpe og om litt dør bilen ut. De bestiller NAF og taxi til meg tilbake til Skøyen der jeg skal få leiebil. NAF kan ikke komme før tidligst 3 timer og Tesla foreslår å levere nøkkelen til bensinstasjonen. Jeg sier at stasjon er ubemannet og han foreslår å gi nøkkelen til Rimi like ved. Jeg liker ikke det helt ( jeg fikk min dyrbar Tess på fredag jo for svingene ). Jeg sa jeg hadde satt bilen i Tow modus i tilfelle den skulle dø slik at den var klar til NAF kom ( riktignok før jeg fikk vite de ikke kunne komme før seint på natt..). Bra da trenger han ikke nøkkelen engang. Taxi kommer og jeg blir med til Tesla Skøyen. Treffer en hyggelig Teslakar der som hadde hjulpet meg før på dagen og han får nøkkelen for å gjøre ting enklere når bilen kommer inn i kveld eller i morgen. Jeg setter meg i bilen jeg får låne og kjører rett til Furuset. Bilen er borte! Ok..da fikk vel NAF hentet den tidligere likevel da siden jeg jo ga ganske klar beskjed om at jeg ikke likte at den skulle stå der så lenge. Jeg er en kar som er veldig forsiktig med mine ting..og denne bilen har jeg ventet på lenge..jeg vil SE den stå utenfor porten på Skøyen!! Jeg kjører tilbake til Skøyen. Ingen bil å se. Tilfeldigvis treffer jeg samme Teslakar utenfor. Forklarer at bilen ikke var der. Han antar NAF har tatt den til tomta si for så å levere den til Tesla Skøyen i morgen. Han ber meg ringe de for sikkerhets skyld. Noe jeg allerede var i ferd med å gjøre ( hadde på det tidspunktet allerede ringt Tesla support for å få de til å sjekke om NAF hadde plukket den opp ) og NAF sier at det har de ikke og at Tesla nettopp hadde spurt om det samme. De har også sjekket med Viking ( som tauer bort for politiet ) og de har heller ikke gjort det!!

Så i løpet av en time ca så har altså noen klart å stjele en død Model S!!!

Jeg griner blod....

Hvis noen ser min Blå Model S EL30739 så gi en knust sjel beskjed!

:'(

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

jsu224

Orcuz

valvolainen

Hvis noen har stjålet bilen og plassert 12v bak nosecone burde du klare å få kontakt med bilen. Jeg hadde ihvertfall forsøkt hvert 10. minutt. Føler med deg! Håper den blir funnet igjen i god behold snart!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

EvenSteven

Uff og uff! Regner med du har anmeldt dette til politiet?
Kan Tesla spore bilen om 12v er flatt?
Tesla S P85+ sølv

el-fanboy

Har du sjekka med andre inntauingstjenester? Kan det hende St1 har i overkant ivrige inntauere - parkering forbudt osv? Andre private inntauingstjenester? Noen må jo ha tatt den på lasteplan, det er jo en bragd å reagere så fort på en parkert bil med mindre det er rutinemessig??
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

petersv

Utrolig kjipt!

Tesla må jo kunne spore denne når den får strøm. Det er heldigvis ikke så mange Teslaer i Polen, så det er nok ikke send dit og solg for deler ;)

Det ordner seg!

jsu224

Sitat fra: EvenSteven på mandag 09. desember 2013, klokken 21:46

Anmeldt politiet og forsikringsselskap ja.

JohanH

Skal holde utkikk. Hvis bilen blir satt i kjørbar stand av en lur person kan jo denne slå av Remote Access men jeg er nokså sikker på Tesla alikevel kan få en track and trace på bilen?

Eivind_Bergen

Anbefaler at du ringer St1 i morgen tidlig for å avklare om de har tauet bilen din.

Thor2014

Sitat fra: jsu224 på mandag 09. desember 2013, klokken 22:09
Sitat fra: EvenSteven på mandag 09. desember 2013, klokken 21:46

Anmeldt politiet og forsikringsselskap ja.

Jeg vil vel anta at Tesla har en form for action de utfører når en bil blir stjålet?

Er det av/på med tracking passordbeskyttet?

Havebigfun

tesla trakker bilen din når den har strøm- don´t worry- den kommer tilbake- forhåpentligvis uskadet ;)
Simkortet er i dybden i dasjbordet -ikke lett å fjerne det for ukjente.

Maartensommer

Skal ut å kjøre nå, så jeg skal holde utkikk etter den.  Kan du bekrive bilen noe mer.  Felger, spoiler etc

frekri

Hva får man igjen av forsikringsselskapet for en bil som koster mer brukt enn ny?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA