Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Fyrverkeri, tirsdag 17. desember 2013, klokken 10:50

« forrige - neste »

Kvikken

Det som er et paradoks her er at man ofte må bruke kupevarmer vinterstid for å holde frontruten isfri da man ikke har sørget for at frontruten har varmekabler som går på 12v batteriet. (helt idiotisk når man selger bilen i nordiske vinterstrøk).

Ergo er det ikke noe argument å si at man kan kjøre uten kupvarmer vinterstid for å forbedre rekkevidden, man er nød til å ta høyde for at den også må brukes pga. frontruten.

For min del blir det nok å ettermontere en oljebrenner-kupevarmer da jeg fikk smake hardt på denne problematikken for et par dager siden.

artemiss

Det er derfor vi her i forumet kaller kilometer beregning "guess-o-meter" og det som står det bør tas med en klype salt. Hvorfor kjøre du ikke i eco-modus? Det ville ha økt din rekkevidde.
Min bil rekker heller ikke så langt som jeg skulle ønske, men om det er en reklamasjonssak, vet jeg ikke.
Lykke til
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

Kvikken

Regner med at du ikke snakket til meg. Jeg kjører alltid i Eco samt i B-mode.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA