Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Deleliste, dokumentasjon, spec.. etc.. Buddy M9

Startet av el-fanboy, mandag 16. desember 2013, klokken 20:02

« forrige - neste »

tony@lunatech.no

Intressert om prisen blir god. Holder til utenfor Drammen
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

paalv

Sitat fra: el-fanboy på mandag 09. desember 2013, klokken 12:40
Jeg har blitt kjent med en kar som er elektriker og som allerede har installert saltobokser for Teslakunder. Jeg spurte ham om det kunne vært interessant for ham å lagd et gruppetilbud på kjøp og installasjon av saltoboks. Er det noen her som ville vurdert installasjon av slikt, hvis det var noe å spare ved gruppekjøp? (Har ikke priser ennå, jeg ønsket å sondere litt her først)

(NB! Østlandsområdet)

Absolutt!

Bor i Oslo.
:)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

RBK

Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

sosolend


MyTess


Sitat fra: frekri på mandag 09. desember 2013, klokken 13:47
Jeg har planer om å trekke kabel 50 meter i garasjeanlegget med saltoboks på veggen. Har hentet noen tilbud, men har ikke vært fornøyd med prisen. Tenkte jeg skulle hente inn flere tilbud før jeg velger. Så jeg er interessert.

Oslo.

Hva ligger tilbudene du har fått på? Så har vi noe å sammenligne mot....


Sent from my iPad using Tapatalk

Gressvikingen

#21
Lille Lance:
Jeg vil tro det. Selv gjorde jeg det direkte fra Salto.

Jeg la ny kurs fra mitt sikringsskap 3x25A 230V (3x6/6) til trafo 10kW 400V 3+N (Noratel lavtapstrafo). Monterte Jordfeilbryter type B samt værn på 4x16A i trafokapslingen (gentlig overkill å beskytte på både primær og sekundær side). La deretter 50m 4x2,5/2,5 PFSP til garasjen hvor saltoboksen er koblet i paralell med rødt 16A industristikk med 16A 230V avgrening. Derved har jeg litt muligheter. NB! Husk å laske j og N i trafoen.

Jeg valgte 10kW trafo siden jeg ikke kan trekke mer enn 3x25A 230V fra huset hvis jeg også skal ha litt vrmtvann og varme (Olja får jeg jo snart ikke bruke).

Frekri:
2,5mm2 er nok litt snaut over 50m - på grensen kortslutningsmessig og også litt stort tap (ca 600W) Dette medfører ca 15V drop over lengden. Dette kan også være årsaken til at teslaen ikke vil ha mer enn 13 av de tilgjenglige 15A?. Ved 13A inn på teslaen er trekket 23A på primærsiden av trafoen. De 2A margin i mitt tilfelle, er egentlig ikke for mye ved kontinuerlig drift. Litt lunkent blir det selv i Schneider jordautomater.

Ved denne litt gjerrige løsningen får jeg ca 9kW ladning istede for 11 som jeg ville fått med 32A på primærsiden, større trafo samt fetere kabel til garasjen. (5x4) og en høyere kost.

P85D"+"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA