Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: test bmw i3 vs tesla

Startet av Griffel, mandag 16. desember 2013, klokken 16:47

« forrige - neste »

Griffel

http://www.budstikka.no/%C3%B8konomi-bolig/tre-elbiler-pa-salgstoppen-1.8200710
Asker og Bærum:
1. Tesla Model S: 46
2. Nissan Leaf: 37
3. Volkswagen up!: 37
4. Volvo V60: 36
Hittil i år:
Nissan Leaf 477
Trillinger sum 165
Tesla Model S 162
VW up! 39

Totalt i Asker og Bærum 2808 elbiler.

Budstikka hadde også et løp mellom el- og fosil-bil i morgentrafikken:
http://www.budstikka.no/%C3%B8konomi-bolig/sa-rask-er-el-bilen-kontra-bensinbilen-1.8202727
Det er vel unødvendig å skrive hvem som vant.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

De burde konkludert med å fylle bilene opp igjen med drivstoff etter turen og målt forbrukt energi.

Regnet litt selv og kom fram til dette:

Distansen er ca 20 km i følge Gule sider. Det betyr at Elbilen trenger ca 4 kWt med strøm til ca 4 kr.

Fossilbilen har nok brukt minst 2 liter drivstoff tilsvarende 20 kWt med energi til en pris av ca 30 kr.

Gang det med 400 slike turer i året til og fra jobb og besparelsen i energi er 6400 kWt mens besparelsen i drivstoffkostnad er 10400 kr.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA