Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: UMC???

Startet av svimtapp, mandag 16. desember 2013, klokken 12:43

« forrige - neste »

svimtapp

Utpå nyåret tenkte vi ta tesla'en på en luftetur til Beitostølen, men er litt usikker på om det er noen muligheter å få ladet bilen i parkeringsgarasjen som hører til leiligheten.

Noen som vet om det er noen tilgjengelige punkter man kunne fått puttet litt strøm på bilen i løpet av oppholdet? Kan fort bli litt knapt å skulle sinke seg tilbake til Aurland etter noen dager bruk i vinterkulden :-)

svingen

Mener sist gang ble jeg henvist til en camping plass der opp får og lade når jeg spurte, men send mail og spør! Viktig att flere pusher på slik att det blir lade muligheter overalt, du kan vel lade på 13a 220v og siden du har god tid, ta med en 25m kabel så kan du vel lade fra hytta?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

jommy

Hører rykter om ladestasjon på plass på Beitostølen nå? Noen som vet type, kapasitet, antall plasser osv?
Model S, 85

Hans Håvard Kvisle

Utrolig hva som er mulig å finne ut av hvis du googler på ladestasjoner.
Da kan du f.eks. komme til ladestasjoner.no, hvor du igjen finner et kart som lages spesielt for Tesla Model S eiere - og vips er svaret på hva som finnes på Beitostølen;
http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart
St.Hanshaugen

Vaagen

2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

jommy

Utrolig hyggelig at du tok deg bryet å  informere
Model S, 85

MrBacardi

Til info, på denne laderen står det et klistremerke om at "Tesla burde lade på max 26A pga sikring som kan gå".

Jeg gjorde dette nå i pinsen, og ca en time etter parkering her så gikk sikringen for begge bilene. Så min erfaring er at 26A over tid tydeligvis også er litt høyt, sett bilen på 24-25A.



Mulig det har noe med hvor raskt begge bilene ladet samtidig? Jeg vet ikke hvor raskt BMW-en ladet.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

jkirkebo

Sitat fra: MrBacardi på søndag 22. mai 2016, klokken 18:51
Til info, på denne laderen står det et klistremerke om at "Tesla burde lade på max 26A pga sikring som kan gå".

Jeg gjorde dette nå i pinsen, og ca en time etter parkering her så gikk sikringen for begge bilene. Så min erfaring er at 26A over tid tydeligvis også er litt høyt, sett bilen på 24-25A.

Mulig det har noe med hvor raskt begge bilene ladet samtidig? Jeg vet ikke hvor raskt BMW-en ladet.

Høres ut som Garo-sikringer. Disse tåler ikke merkelast over tid. Kommer jeg over en slik setter jeg alltid ned ladehastigheten. Spesielt om det også er varmt ute, eller stolpen står i sola.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Sitat fra: jkirkebo på søndag 22. mai 2016, klokken 19:45
Sitat fra: MrBacardi på søndag 22. mai 2016, klokken 18:51
Til info, på denne laderen står det et klistremerke om at "Tesla burde lade på max 26A pga sikring som kan gå".

Jeg gjorde dette nå i pinsen, og ca en time etter parkering her så gikk sikringen for begge bilene. Så min erfaring er at 26A over tid tydeligvis også er litt høyt, sett bilen på 24-25A.

Mulig det har noe med hvor raskt begge bilene ladet samtidig? Jeg vet ikke hvor raskt BMW-en ladet.

Høres ut som Garo-sikringer. Disse tåler ikke merkelast over tid. Kommer jeg over en slik setter jeg alltid ned ladehastigheten. Spesielt om det også er varmt ute, eller stolpen står i sola.

Garo-sikringer fungerer like godt som andre sikringer så denne påstanden må du nok argumentere litt betre for.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

jkirkebo

Sitat fra: pudderjagar på søndag 22. mai 2016, klokken 22:44
Sitat fra: jkirkebo på søndag 22. mai 2016, klokken 19:45
Sitat fra: MrBacardi på søndag 22. mai 2016, klokken 18:51
Til info, på denne laderen står det et klistremerke om at "Tesla burde lade på max 26A pga sikring som kan gå".

Jeg gjorde dette nå i pinsen, og ca en time etter parkering her så gikk sikringen for begge bilene. Så min erfaring er at 26A over tid tydeligvis også er litt høyt, sett bilen på 24-25A.

Mulig det har noe med hvor raskt begge bilene ladet samtidig? Jeg vet ikke hvor raskt BMW-en ladet.

Høres ut som Garo-sikringer. Disse tåler ikke merkelast over tid. Kommer jeg over en slik setter jeg alltid ned ladehastigheten. Spesielt om det også er varmt ute, eller stolpen står i sola.

Garo-sikringer fungerer like godt som andre sikringer så denne påstanden må du nok argumentere litt betre for.

Tja, har opplevd sikringer som har slått ut på ladestasjoner en 8-10 ganger tenker jeg. Forskjellige steder som på Kransen i Moss, Apenesfjellet i Fredrikstad, Ski Rådhus osv. Uten unntak var det Garo-sikringer på alle stedene det har skjedd. På Kransen slo de ut selv på 13A. Kommunen byttet til Moeller X-digital (eller hva de nå heter) og etter det gikk det fint å lade på 16A der.

Andre har hatt lignende problemer i Ski, og det ble vel merket på stolpene også at man burde stille ned til 28A, 30A eller noe sånt. Ikke alle biler har den muligheten dessverre.

Så noe vitenskapelig holdbart "bevis" har jeg ikke, men mine og andres erfaringer med disse sikringene er ganske entydige i mine øyne.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rav4_EV

Et håpløst tilfelle.

Type 2 skal være plug'n play, ikke egne innstillinger. Her må stolpen nedjusteres i tråd med vernet.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

MrBacardi

Hm, i dataene om ladestasjonen fra nobil.no så står det faktisk Garo i produsentfeltet.

Jeg sender en epost til valdres energi om saken.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Sense

Jeg har også ladet nedenfor Bergo hotell på Beitostølen og fått slått ut sikringen. Følg med på appen, så har du kontroll.
Med kun 2 ladepunkt, er det stor pågang i f.eks. påskeferien og vinterferien. Men nå i mai derimot, er derimot ganske stille på Beitostølen. Det er litt off-season, så ledig ladepunkter er lettskaffent.

Om du har 28 km rekkevidde, så kan du nå hurtigladeren på Fagernes. Det ligger 37 km unnå, men med fall på 600 høydemeter, trenger du kun
28 tkm rekkevidde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA