Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av kjølholdt, mandag 16. desember 2013, klokken 11:45

« forrige - neste »

kjølholdt

Har fått denne meldingen et par ganger i dag har løst seg ved enten å tråkke på bremsen igjen eller gå ut og inn av bilen. Men hva kommer dette av foben er i bilen !!!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Balrog

jeg bytta batteri i fob-en. Det hjalp. På en bil som var 1 måned gammel... !
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Muffinman

Jeg har fått denne feilmeldingen etter batteribytte.

kjølholdt

For å bytte batteri hvor åpner man. Der det står model s skrevet ?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Sisyfos

Sitat fra: Muffinman på søndag 08. desember 2013, klokken 21:18
Jeg har fått denne feilmeldingen etter batteribytte.

Jeg får det svært ofte på den ene nøkkelen. Også etter at jeg bytta batteri. Tar den med når jeg skal på servicesenteret, det er ganske opplagt noe feil med kommunikasjonen. Den andre nøkkelen funker hver gang.
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

Moray

Fikk ikke låst bilen litt tidligere i dag, var borte hjemmenifra. Satte meg inn i bilen for å prøve å kjøre, men fikk opp meldingen "key not detected" samme hva jeg gjorde.. I ren desperasjon ringte jeg Tesla. De svarte med en gang, og en hyggelig stemme antok at det var batteriet i FOB/nøkkelen som var problemet (etter bare snaut 1 mnd!). Han ba meg å holde nøkkelen inntil midtkonsoll under USB og 12V uttaket. Omsider etter mye om og men fikk jeg liv i bilen.

Dette minner meg om hvor sårbar man er ved å stole 100% på elektronikk, kommer til å ha et batteri av type 2032 i nærheten fra nå av..

S85

Duzzy

Hos meg har jeg lagt merke til at hvis Fob'en ligger i lommen sammen med mobilen så har den litt problemer med rekkevidden. Flytter jeg fob eller mobil i en annen lomme fungerer det fint. Mulig mobilen forstyrrer signalet..?
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

kjølholdt

Jeg fikk sjekket antennene som detekterer fob hos tesla Bergen . Service tekniker sa at mobil sammen med fob kunne påvirke fob slik at den ikke virket. Hadde du begge fob i bilen liggende med undersiden mot hverandre ville de ikke virke. La du fob i jakka di i baksetet kunne du risikerer antennene , det er 7 av dem ikke detekterer fob.
Legg den i koppeholder da blir den oppdaget sa han.

Moray

Min erfaring kan nok brukes som et tips til alle med Tesla:
Ha et reservebatteri til FOB tilgjengelig..

Dette kan tydeligvis skje uten forvarsel. Jeg passet på å holde FOB i hånden en stund for å varme batteriet når jeg fikk problemet, mulig det var det som gjorde at jeg fikk kontakt med bilen.

(jeg fikk ikke kontakt med Appen heller når dette skjedde, og var i Oslo uten mulighet til å låse bilen og uten mulighet til å dra på et par timer. Det merkelige var at FOB fungerte problemfritt 10 minutter tidligere)
S85

luffe

Opplevde dette problemet i går. Skulle kjøre hjem fra jobb og fikk ikke åpnet bilen. App'en fungerte og jeg fikk kommet meg inn i bilen, men fikk ikke kjøre med melding "key not inside". La merke til at det var en software-oppdatering som ventet....
Åpnet brukermanualen, der står det at du skal holde nøkkelen rett under 12V-uttaket for best mulig detektering av fob. Funket ikke. Slo av bilen ved å trykke "Power off" i Controls -> E-brake and power off og startet ved bremsepedal. Etter en stund fungerte det.

Da jeg kom hjem, fikk jeg ikke låst bilen med nøkkel. Igjen fungerte app'en fint. Prøvde den andre nøkkelen uten hell. Kjørte software-oppdatering og etter det fungerte nøklene igjen.

Siden begge nøklene hadde trøbbel er jeg litt i tvil om at dette er et batteriproblem i FOB og er lettere nervøs for å bli strandet ett eller annet sted. Håper inderlig det var en engangshendelse ifm. oppdatering :o
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Duzzy på tirsdag 17. desember 2013, klokken 21:33
Hos meg har jeg lagt merke til at hvis Fob'en ligger i lommen sammen med mobilen så har den litt problemer med rekkevidden. Flytter jeg fob eller mobil i en annen lomme fungerer det fint. Mulig mobilen forstyrrer signalet..?

+1.

Opplever dette jevnlig. Når jeg flytter den så virker den fint.
God ide å ha liggende et ekstra batteri i bilen (i tilfellet det skulle være problemet).
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Spinner

Har dere flere nøkler eller annet hengene på FOB'en? Jeg har en liten USB drive hengende på min, og hvis den ligger inntil FOB'en fungerer den ikke. Den blir lett forstyrret :(

Men jeg regner med at noe annet er problemet hos de som ikke får den til å fungere selv om de vifter høyt og lavt med FOB'en...

tony@lunatech.no

Leste akkurat dette punktet i posten "Alt du ikke visste om din Tesla Model S"

DOOR UNLOCK WITH DEAD KEYFOB BATTERY
The car can be unlocked even when the battery in the fob is dead by placing it on the passenger
side window by the windsheild wiper.

STARTING CAR WITH WEAK KEYFOB BATTERY
The car can be started even when the battery in the fob is dead by placing it in the cup holder
of the arm rest.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA