Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Supercharger-nettverk Europa 2014

Startet av Også_Øyvind_H, søndag 15. desember 2013, klokken 23:07

« forrige - neste »

Også_Øyvind_H

Da var det nin tur - selvsagt på en søndag :)

Det virker som om bilen har hengt seg opp:
- bilen bil ikke starte uten scrollhjul resetting
- Ventilasjon kan ikke reguleres
- varmen i setene står fast på 3
- Media virker ikke
++

Resetting med scrollhjul får bare bilen i gang - flere funkjsjoner er fryst.
Er det andre måter å resette på??
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

trykk tastene over scrollhjulene samtidig og hold litt inne
eller prøve å kjøre ned bilen fra menyen
lykke til :)

Også_Øyvind_H

Takker...

Forsøkte det - det eneste som skjedde var at da forsvant førerdisplayet - under hele resettingen gikk ventlasjonen/setevarmen. Har forsøkt power off fra skjermen flere ganger uten suksess. Nå vil den heller ikke kjøre :o, noe som kanskje er like godt.

Eneste pluss er at det i alle fall ikke blir kaldt i bilen (tropevarmt!)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

Tja ds har jeg ingen gode forslag igjen.
Jeg ville prøvd å lade litt- tviler dog at det hjelper.

Også_Øyvind_H

Lading virker heller ikke - det virker heller ikke som om ventilasjonen slår seg av når jeg går ut av bilen, låser og går bort fra den.

Har lagt igjen beskjed på Roadside Assistance, men ingen tilbakemelding så langt. Er det slik at man ringer Nederland i stedet?
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Drsbkk

Huff da..høres ut som om bilen har klikket :/ hele bilen drives jo av Linux slik jeg forstod..hadde vært bra med tesla ranger service nå.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

Også_Øyvind_H

De henter bilen til Bergen - jeg er faktik lett bekymra for batteriet all den tid den trekker 10 km i timen når den parkert/låst. Håper det er en sperre som slår inn, men dersom den også er software så... Ikke mange som kan se på bilen i kveld sannsynligvis.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Bjoris

Svartisen da!!!! Ikkje bra! Satser på at batteriet skjønner sitt eget beste når det blir low battery, men skjønner bekymringen, får du kontakt med bilen via appen?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

eltom

Opplevde det samme etter oppdatering.
Trakk ut ladekabel i veggstøpsel,da løste kabelen seg ut i bilen,bremset og satt i drive.etter dette våknet bilen.
Hmm har faktisk måtte gjøre det endel ganger etter oppdateringen.
ingen elbil før i 2012-2013

Også_Øyvind_H

Tror fortsatt det er en form for software problem, men vi får se. Litt synd at det ikke er en skikkelig reset funksjon - her var det i alle fall tydelig at knappe-/trykke variantene ikke fungerte. Også litt rart at de ikke ville sjekke/overvåke bilen? Så forresten at den synlige 3G'en også var nede.

Som sagt, bilen kjører, men førerdisplayet er svart og mange funksjoner er fryst (som ventilasjon, setevarme, media), også når bilen er skrudd av.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Også_Øyvind_H

Glemte å nevne at jeg for et par dager siden slo på Energy Save mode for å teste den.... :) Ville teste det før jeg event skulle la bilen stå lenge.

Det blir jo selvsagt bare spekulasjoner, men kanskje dere andre bør avvente testing?

Klarte heller ikke å nå bilen fra App'en, sannsynligvis fordi 3G var nede.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Muffinman

Min har aldri stått i annet en energy save mode, og jeg har ikke hatt noen problemer med det.

petersv

Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 08. desember 2013, klokken 17:03
Glemte å nevne at jeg for et par dager siden slo på Energy Save mode for å teste den.... :) Ville teste det før jeg event skulle la bilen stå lenge.

Det blir jo selvsagt bare spekulasjoner, men kanskje dere andre bør avvente testing?

Det er en sikring som resetter alt, du funner den i frunken under plasten. Husker ikke hvilken det er, men står nevnt på tmc.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Muffinman på søndag 08. desember 2013, klokken 17:47
Min har aldri stått i annet en energy save mode, og jeg har ikke hatt noen problemer med det.

Den er god - da er det forhåpentligvis ikke det.

Sitat fra: petersv på søndag 08. desember 2013, klokken 17:49
Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 08. desember 2013, klokken 17:03

Det er en sikring som resetter alt, du funner den i frunken under plasten. Husker ikke hvilken det er, men står nevnt på tmc.

Takker - hadde håpt at Tesla Assistance ville foreslått noe slikt, men de ville ha bilen inn. Så nå er bilen godt planta på et lasteplan på vei til Bergen (fra Stord).
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

laumb

Jeg hadde lett kommet meg til batteriet og koble fra 12V batteriet.
Det stopper alt.
Deretter kobla til igjen.

Godt at den er på vei til fiks da! ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA