Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Kvikken, søndag 15. desember 2013, klokken 21:55

« forrige - neste »

Kvikken

Dette slo meg ikke før jeg en dag tenkte at jeg skulle kjøre leafen på børsteløs vask på stasjonen på vei hjem fra jobb.

Rett før jeg betalt spurte jeg av infall betjeningen hvordan det var med deres bilvask og elektrisk bil. De sperret opp øynene og sa "nei det må du ikke gjøre!" og det virket som de hadde hatt mye problemer med elbiler og da spesielt Tesla som hun nevnte ift. dette.

Hun sa "Det er så mye elektronikk i disse bilene at jeg kun ville anbefalt håndvask". I tillegg var deres bilvask av typen som drar bilen på hjulene gjennom hallen og elbiler har ikke nøytralt gir som da også kan skade bilen nevnte hun.

Så hvordan skal man vaske 2013 Leafen? Er det trygt i vanlige vaskehaller hvor bilen står stille eller vil vanntrykket kunne trenge inn i elektronikk, ladelukeporter mm. og skade bilen? Det virket på betjeningen som at de hadde hatt noen sinte Tesla eiere med mulige erstatningskrav innom.

Den begynner nå å bli så møkkete at jeg gremmer meg hver gang jeg skal ut å kjøre og innimellom får møkk på klærne når jeg skal manøvrere meg rundt for å hente ladekabel fra baggasjen.

Lynet

At det går an!!!!!!
Det er minst like mye elektronikk i en fossilbil!!!!!
Eneste forskjellen er at det er et batteri inne i bilen som har litt høy spenning, men den er så godt isolert at det ikke er noe problem  ;D
Men husk at bilen må stå i N og må dermed være "i gang" hvis den skal trekkes fremover i maskinen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kvikken

Takker for tilbakemelding, da blir det endelig bilvask i dag etter 2 uker på møkkete osloveier hehe.

Trig8

Noen har hatt problemer med at vaskemaskina har dradd med seg spoileren på bakluka.
Finnes ihvertfall en tråd om dette på forumet.
Jeg har ikke vasket i maskin selv ennå, så jeg vet ikke om det er enkelte typer automater som har problemet eller om det er generelt.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

Oddvar

Har vasket flere ganger hvor bilen står stille og med børstevask . Ta av antennen og kjør inn speilene . Vinduet bak blir ikke helt rent så husk å vask oppe under spoiler før du forlater vaskehallen :-)
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

FrodeK

Har noen faktisk opplevet å få revet av spoileren ved børstevask, eller er det bare en vandrehistorie?
Kunne i så fall vært interessant å få vite om "farlige" og "trygge" vaskehaller. I Oslo for mitt vedkommende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA