Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: airbag lampa lyser

Startet av Rio, tirsdag 09. september 2008, klokken 08:07

« forrige - neste »

Rio

Hei,

Er det noen "der ute" som vurderer å kjøpe nye batterier til CityStromer?

Jeg sjekker prisene for Sonnenschein batterier (180 Ah), og sjekker også om de har 6V batterier med vanngjennomstrømning. (Dette kan vi bruke til å varme batteriene om vinteren.)

Jeg kan ikke love noe, men det er jo mulig vi kan slå oss sammen for å kjøpe?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

morkm

Hei igjen Rio...

Jeg er klar som et egg... har du funnet noen nye batterier med vannkammer?? jeg har dette i bilen i dag og er int i å kjøpe ny pakke.
Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

Rio

Sitat fra: morkm på søndag 31. august 2008, klokken 23:13
Hei igjen Rio...

Jeg er klar som et egg... har du funnet noen nye batterier med vannkammer?? jeg har dette i bilen i dag og er int i å kjøpe ny pakke.

Hei,

Har du batterier med kjøle-/varme-sløyfe i dag? 6 eller 12V? Fra Sonnenschein?

Jeg venter på tilbakemelding, men ville satt pris på delenr. på batteriene du har.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

morkm

Ja jeg har Sonnenschein 6v med kjølekappe..... jeg har planer om å sjekke batteriene en dag, da jeg har noe av det samme problemet som er beskrevet i en annen tråd. Når batteriene blir utladet ned til 50% (ihht indikator på instr. panel) reduseres effekten på bilen drastisk (sikkert bare 40% igjen som du skriver). Når jeg sjekker batteriene kan jeg se om jeg finner et delenummer. Jeg mener det ble svart i et tidligere innlegg at disse batteriene ikke er i produksjon!!?? På min bil er det vindus spylervæske som er kjølemediet og det er brukt den eksisterende beholder med en sirkulasjonsmotor som henger under denne. Tar jeg ikke feil har Roland G. hatt noe med denne ombygningen å gjøre....

Rio

Hei,

Jeg har snakket med Roland om det, men han mener bare det finnes 12V med kjølekappe...

Jeg ville vært takknemlig hvis du kunne tatt et bilde av toppen av batteriene, hvis du har mulighet til det.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

morkm

Her er bilder av batteriene..de er 6v så da tar roland feil tror jeg...

Jeg har testet i dag med belastning etter at måleren på instrumentpanelet sto på halv og fikk da en forskjell på 0.3v på det meste, er dette for mye?? noen av batteriene var under 6v og noen var over?? kan ikke helt forstå at måleren da skulle være på halv "tank"

Jeg glemte å måle total kapasitet på hele pakken men det skal jeg gjøre en annen dag..

Ken

Jeg var begeistret for noen El-busser som var på Ebay seks måneder siden. En håpløs prosjekt egentlig men han som skulle selge sa at han hadde vært i kontakt med SAFT i America eller i San Francisco område og at de var villige til å selge 10 år gammel STM 180 (180 Ah 6Volt) blokker til en rimelig pris uten garanti.

Man må kjøpe alle 80 eller sånn. Tenkte at de var passelig til Citystømmer pga. størrelse og at de er vannkjølte. Hvis de står på lager i 9 år og selges med garanti må de ha en lang levetid i en ubrukt og utladet tilstand.

Laderparametrene må endres men vi holde på med Siadis ikke sant?

Jeg har mer info hjemme om dette er interessant
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

morkm

Jeg har nå sjekket spesifikasjonen på mine batterier med vannbåren varme.

De er merket med

Dryfit Electric Vehicle
02 1 20181 00

Er det noen som kan se ut ifra denne spesifikasjonen om dette er Gele, AGM, eller vanlige blysyre batterier???
Jeg har åpnet lokkene på noen av batteriene (som jeg trodde ikke var mulig på vedlikehods frie) og det jeg ser nede i batteriet er noen hvite klumper???

Har i dag greid å måle meg frem til at to av mine batterier er ganske gåen med lite kapasitet. var ute med bilen i går å råkjørte litt uten batterideksel og fant da ut at to batterier ble meget varme... disse sitter i hver sin 8/8 del.

Jeg trenger derfor nye batterier og er meget int i mere info som nevnt i innlegg fra ken...

Ken

Hei morkm.
Dette er et brev fra en som prøvd å selge el-busser på Ebay.com. Vet ikke hvilket Saft avdelig han snakket med i Statene.
Det kan hende at Saft har andre lagere i Europe som har flere blokker av den størrelsen til salgs. De er ikke det letteste firma å komme i dialog med men ut fra ytelse og størrelse er de en mulig erstatning for bly blokker.
Hens på forumet har sagt at de er robuste blokker, men de må lades ordentlig etter Saft sine spec ellers blir de ødelagt. Hvis de har vært lagret med forseglet vannfyllingsstusser  er ikke alderen nødvendigvis problematisk.
Dette er ikke en anbefaling og du vil være sannsynligvis gal til å kjøpe slik :-\

"I have option to buy 54 180ah batteries from saft at 500.00 dollars each but although they are unused, the company does not want to provide warranty being 10 years old. saft says that is all they have. possibly there are more out there. i have not searched very hard as i do not need any at this time. kevin"
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

morkm

Hei igjen Ken

Jeg er mest int i å slippe å bygge om hele bilen fordi to batterier er gåen..  ???  Håpet er at jeg kunne bytte til like eller tilsvarende batterier av det jeg har... om umulig, da ikke med vannbåren varme ???
De jeg har i bilen i dag har spesifikasjon:

Sonnenschein
6V 180DW 6v / 180Ah
L x B x H = 24,5 x 18.5 x 25,5

-men de må jo ikke være helt like disse??  (bortsett fra at de ikke kan være større)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA