Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

TM

Er det en enkel måte å visuelt se forskjell på disse kablene (farge ?).
Jeg fikk ny kabel på verkstedet som skulle være den nye. Men det viste seg bare å være en ny "gammel" kabel. Står det noe nummer på selve kabelen, eller må man ha esken for å se om produktnummeret samsvarer med den nye ?

LMOR

Det er forskjell i nummeret. Men den er også litt tykkere, og du ser det lettest i den ene enden. Du kan se at det er metall i alle lederne. En-fase versjonen har ikke det.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Takk. Siden jeg er medskyldig i å gå utenfor temaet, får jeg tar den tilbake igjen.
Bestilt 10.11. Forventet levering i begynnelsen av februar...mao. ca. 3 mnd. levering. Velger fargeløs mineralgrå FC  ;)

Skapnerden

Bestilt 25.10 - forhåpentligvis på plass i løpet av januar ...

pendleren88

Noen som har fått levert bil nå nylig? Hvor lang tid gikk det fra produksjon til levering? Jeg ser at det er noen som har skrevet om koder som illustrerer om bilen er på vei til forhandler++, er dette noe man kan sjekke selv på nett?

Jeg venter på ny Fluid Black FC som er produsert 15.12.16. Bestilt fra Sulland (Trondheim) :)
Bestilt Bmw i3 den 31.10.16, produsert 15.12.16 og levert 16.01.17.

Jokkhov

Vår var hos forhandler 2.5 uke etter produksjon.
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

Phantom3D

Min Fluid Black FC ble produsert 16. desember, dagen etter din altså!
Har lest at levering skjer ca 3-4 uker etter produksjon, men vet ikke hvordan jul og nyttår påvirker dette.

Kodene for sporing har jeg ikke funnet noe på, virker som noe man kan gjøre via en BMW app som ikke er tilgjengelig i Norge?

Her er iallefall kodene:
1100 Scheduled
1200 Scheduled for Production
5000 Confirmed for Production
5050 Chassis Number Allocated
5055 Confirmed by Production Control

5100 Bodyshop Start
5190 Bodyshop Complete
5200 Paintshop Start
5270 Paintshop Complete
5300 Pre-Assembly Start
5400 Assembly Start
5500 Assembly Complete

6000 Transfer to Distribution
8200 Released to Carrier
9000 Departed Plant
9615/35/45 In Storage
9610/20/30/40/50/60 In Transit
9800 Arrived Dealer

BMW i3 bestilt 2/11-16
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1.3i

LMOR

Bilen burde være i Drammen mellom 1 og 1,5 uke etter produksjonen, så på dagen 2 uker etter er det på tide å kontakte forhandleren. Bare de vet når den kommer til dem.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

pendleren88

Det høres ut som at det er en god ide å kontakte forhandler rett over nyttår for mer informasjon om levering;D

Blir jo nesten helt gal av å vente...
Bestilt Bmw i3 den 31.10.16, produsert 15.12.16 og levert 16.01.17.

Nasatech

Ser BMW jobber bra på denne måneden også :)

Over 300 biler levert i desember, men det blir nok litt mindre nå fremover mot jul kanskje?

odahle

Da har jeg endelig tatt valget, fully charged protonic blue som Bavaria Forus tror kan leveres i uke 10. Valget ble enkelt da jeg så den relativt drøye prisen VW la på den "nye" e-golfen. Jeg tok meg også en tur med Hyundai Ioniq, men den kan vanskelig måles mot i3 i mitt hode. Mange vil sikkert kjøpe Ampera-e, men jeg hadde aldri ventet til 2018 på noe som frister såpass lite (Da sett bort fra rekkevidden, selvfølgelig).
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Panduck

Sitat fra: odahle på tirsdag 20. desember 2016, klokken 22:17
Da har jeg endelig tatt valget, fully charged protonic blue som Bavaria Forus tror kan leveres i uke 10. Valget ble enkelt da jeg så den relativt drøye prisen VW la på den "nye" e-golfen. Jeg tok meg også en tur med Hyundai Ioniq, men den kan vanskelig måles mot i3 i mitt hode. Mange vil sikkert kjøpe Ampera-e, men jeg hadde aldri ventet til 2018 på noe som frister såpass lite (Da sett bort fra rekkevidden, selvfølgelig).

Om i3 passer, er det ikke mange elbiler som kan måle seg med det den gir av komfort. Ikke mange biler, annet enn de mer dyre "fancy" modellene jeg har prøvd som har samme komfort for fører. Med mindre man trenger god plass til baksetepassasjerer, er i3 et selvfølgelig valg fremfor eGolf :) Du blir nok fornøyd! Uke 10? De har virkelig godt med bestillinger inne :O

odahle

Sitat fra: Panduck på tirsdag 20. desember 2016, klokken 22:43
Sitat fra: odahle på tirsdag 20. desember 2016, klokken 22:17

Om i3 passer, er det ikke mange elbiler som kan måle seg med det den gir av komfort. Ikke mange biler, annet enn de mer dyre "fancy" modellene jeg har prøvd som har samme komfort for fører. Med mindre man trenger god plass til baksetepassasjerer, er i3 et selvfølgelig valg fremfor eGolf :) Du blir nok fornøyd! Uke 10? De har virkelig godt med bestillinger inne :O
Helt enig, absolutt den bilen jeg har kjørt (innenfor økonomiske rammer) som gav meg den beste følelsen. Denne gangen lot jeg fornuften ligge, da fremstår i3 som det soleklare valget. Så får heller fremtiden vise om det blir plassmangel, uten at jeg følte e-golf/Ioniq var så mye større at det ville utgjort en forskjell for oss.

Jeg forstod det slik at pågangen fortsatt var veldig høy, selv tatt Ampera-e i betraktning. Ventetiden blir lang, men samtidig så har det sin sjarm. Har jeg forstått det riktig så kan jeg vel se produksjonsdato ol. underveis? Da via VIN-nummer.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

LMOR

Når du får ordrebekreftelsen så står det en dato for utlevering. Mest sannsynlig får du den noen uker før kanskje 1mnd før.
Ca 2 mnd før den datoen som står kan du mase på selgeren for å få VIN nummeret. Lykke til!
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Bestilte 10.11.2016 med oppgitt tidligst levering uke 6. Nå har jeg fått VIN nr V940526. Det betyr at den vil være ferdig ca 1.1.2017. Med litt hell kan det bli levering i januar  ;)

V940287 ser ut til å være siste bil som er ferdig produsert i dag. Bare 238 igjen før min.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA