Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Nedzad Vegara

Ringte nå, ser ut som det blir 15:30 i morgen.
Krysser fingrene :)

Protonic Blue

Sitat fra: ApeX på onsdag 07. september 2016, klokken 12:25
Bilen ble produsert 31.08.2016. Hørte med forhandler nå hvor den kunne befinne seg, og fikk melding om at den er under transport og antagelig på båt akkurat nå.  Satser på at den dukker opp i Drammen om kun kort tid, og at den får vært med noen av disse litt forsinkede transportenene opp til Bergen  ;D

Bilene våre har bursdag samme dag  ;D

Ifølge min forhandler (Bilia Skøyen) stå min i Bremerhaven i går og skal ankomme Drammen neste uke.  :) (Det er desverre ingen båt i Bremerhaven eller på vei oppover akkurat nå, ifølge Marinetraffic. Siste som la ut fra Drammen er i Cuxhaven nå. Neste anløp med Autopride er torsdag neste uke. Så kommer også en helt annen båt fra Bremerhaven på mandag neste uke: Viking Odessa...)
Protonic Blue i3 siden 09/2016

Panduck

Sitat fra: Pallesnekkern på tirsdag 06. september 2016, klokken 23:07
Sitat fra: Panduck på tirsdag 06. september 2016, klokken 16:19

Skal hente kl 16 i morgen, Lillestrøm. Håper ikke jeg får samme telefon. LEAFen skal jo gis til ny eier rett etter...

En time etter meg det, samme plassen :-) 
Håper alt går etter planen.

Jasså, du fikk EL-bil, du? :) Selger sa at de hadde levert ut 3 biler før min, alle ble EL-biler. Min var den første EK-bil de ga ut. Jeg ble ikke overrasket over å få EK-bil, var mer overrasket at de tre bilene før var EL-biler. Men så nær! Jeg hadde jo håpet på å få en EL-bil (selv om jeg hadde liten tro), men det spiller i det store og hele ikke så mye :)

Men, bilene ble altså levert som lovet, og det ble litt mere kjøring enn nødvendig i går :)

Pallesnekkern

Tror nok forhandleren din husker feil. Jeg fikk bil før deg på lillestrøm i går, med EK skilter. Men det er et par uker siden de to første ble levert ut, så de var sikkert EL.

Panduck

Sitat fra: Pallesnekkern på torsdag 08. september 2016, klokken 09:20
Tror nok forhandleren din husker feil. Jeg fikk bil før deg på lillestrøm i går, med EK skilter. Men det er et par uker siden de to første ble levert ut, så de var sikkert EL.

Han sa at bilene som ble hentet denne dagen hadde EL-skilter.
Tulleselger :P Han ville sikkert at jeg skulle føle meg spesiell og være den "første med EK" fra der, da :)

Uansett, flott med ny bil! Brukte 15% batteri på hjemturen, som gitt antall km hjem ville gitt ~250km totalrekkevidde. Ikke dårlig, da jeg ikke kjørte kjempeøkonomisk. Blir definitift en greiere bil å kjøre lengre med enn 24kWh leaf'en :)

MartinsenKristian

newbie på forumet og newbie med EL-bil.

Fikk fødselsdato på min i3 idag. Hurra.
VIN 884091.

Når tror dere at den kommer til Norge?

KnutOL

Høyeste EL nummer som er registrert hittill er EL99992 på en i3 eier i Billingstad 7. September. Det betyr at det fortsatt er noen EL skilter igjen. [emoji1]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Plenklipper

Fikk nettopp en gladmelding fra selger - en blå fully charged var ankommet forhandler og det blir utlevering tirsdag klokken to.  :D

Ser virkelig frem til å prøve elbil-pendlig og se om det har noe for seg for min del.

Amigakongen

Fikk tlf fra Lillestrøm i dag. Bilen er klar. :D
Så da blir det ny bil til mandagen.
2015 BMW I3 - 11800km

Snorre

Fikk bilen min fire uker før egentlig levering. Er ekstremt fornøyd. Det ble litt usettelser fra kaia i Drammen, men nå er jeg bare happy! Har ingenting å utsette på bilen. Fikk EK skilter
BMW i3 94Ah

fluidblack

Sitat fra: Panduck på onsdag 07. september 2016, klokken 10:36
Sitat fra: fluidblack på tirsdag 06. september 2016, klokken 21:18
Når bestilte du din i Lillestrøm?

20.05.2016 :)

Bestilte 30.06.16. Fått tidligste ikke bindende levering i uke 47. Fortsatt lenge og vente med andre ord..
Når kan jeg forvente å få VIN nr fra selger mtp forventet levering? :)
BMW i3 94ah Fluidblack

TM

@fluidblack, ca 2 uker før produksjon. Antar at du i forhold til estimert tidligste levering kan ha produksjon uke 42-43. Det er vel en fluidblack du venter på antar jeg  ;)

Zuexi

Sitat fra: fluidblack på fredag 09. september 2016, klokken 13:43
Sitat fra: Panduck på onsdag 07. september 2016, klokken 10:36
Sitat fra: fluidblack på tirsdag 06. september 2016, klokken 21:18
Når bestilte du din i Lillestrøm?

20.05.2016 :)

Bestilte 30.06.16. Fått tidligste ikke bindende levering i uke 47. Fortsatt lenge og vente med andre ord..
Når kan jeg forvente å få VIN nr fra selger mtp forventet levering? :)
Samme dato som meg. Mener jeg fikk stipulert levering uke 46. Mener ihvertfall jeg regnet meg frem til midten av November.

Har bestilt Fully Charged, men lurer på om jeg skal legge til fotgjenger varsler'n da jeg ferdes til tider mye i by med 30/40-sone. Selgeren spurte meg aldri om jeg ville ha det. Sa bare Fully Charged har alt. Tydeligvis ikke.

Hvor mange uker før produksjon kan jeg endre på bestillingen? Noen som vet?

MartinsenKristian

Prøver meg på nytt. Er helt ny på dette forumet og helt ny, snart, eier av i3 :)

Bilen ble produsert (iflg bimmerswork) 08.09.2016.
Basert på deres erfaringer, når kan jeg forvente den til Norge/ utlevert?

KnutOL

Jeg har fått beskjed om at det tar fra 4 til 6 uker. Jeg bor i Drammen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA