Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Sør

Sitat fra: LMOR på fredag 02. september 2016, klokken 20:30
Sitat fra: Sør på fredag 02. september 2016, klokken 19:53
Takk for svar.  Da må jeg snart bestemme meg. Trenger bilen litt over nyttår. Står nå mellom Leaf og i3. Hodet sier Leaf, men hjertet sier i3! Beklager hvis jeg går litt off topic her.
Det fleste ser ut til å få den før datoen i kontrakten, så før nyttår bør gå greit. Hos meg sier både hode og hjerte i3  ;D
He he. Bytt ut hodet med lommebok  ;)
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Arne 40

Har fulgt med på denne siden helt fra jeg bestilte bilen 10.05 i år.  Ga beskjed allerede når det ble offentlig gjort at større batteri var på trappene (mars / april) på i3 at jeg ville bestille en og dermed være av de første som får større batteri i i3. Har en i3 fra mai 2014 og er meget fornøyd med bilen. Målet var å bestille så fort som mulig. Grunnet noe tull med bestillingen grunnet problemer fra Tyskland ?, fikk jeg ikke bestilt før 10.05 . Det jeg forstod var det den første dagen vi fikk lagt inn bestilling fra Norge. Har fortsatt ikke sett snurten av noen ny i3, og jeg leser på denne siden at flere allerede har fått sine biler. Det virker som det er litt hipp som happ når vi får bilene eller? Fikk noen lagt inn bestilling før 10.05?

sfinxern

Hei Arne,

Ja der var meget rart. Hvilke forhandler bestilte du fra og hva sier de? Har du ikke snakket med dem etter at du bestilte?
Be om å få VIN nummeret på bilen , slik at du kan sjekke opp når den faktisk ble produsert.

Uansett, ta kontakt med dem så raskt som mulig. Du skulle hatt bilen din for lenge siden :).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

TM

Sitat fra: Arne 40 på fredag 02. september 2016, klokken 21:33
Det virker som det er litt hipp som happ når vi får bilene eller? Fikk noen lagt inn bestilling før 10.05?
Min ordrebekreftelse er datert 10.5. Det skulle være en av de første. Tidligste, ikke bindende levering var estimert til uke 35. Men til min store overraskelse dukket den opp hos forhandler allerede 1.8, og ble levert 5.8. Det er nok litt tilfeldig hvor raskt den blir transportert, tollklarert og klarert, men produksjonsuke er normalt forutsigbart og kjent i lang tid før produksjon.

R3Devil

Sitat fra: Hejduk på fredag 02. september 2016, klokken 09:40
Sitat fra: R3Devil på torsdag 01. september 2016, klokken 23:06
Gratulerer:)
Kan jeg spørre om hvilken uke du fikk estimert levering til da du bestilte?

Ble bestilt 24.05, estimert levering uke 36/37. Hentes kanskje i dag (evt søndag!!)

Du får/fikk før tiden med andre ord. Jeg har bestilt fra samme sted, så det høres veldig bra ut.
Håper du blir fornøyd :)

stein84

Bestille 13 juni, hos Sulland Trondheim. Venter i spenning på telefon fra selger :D Skal på Oslo motorshow med jobben, og hadde vært tøfft å prøvd en oslotur fra trondheim! Skjønt kanskje ikke så tøfft å kjøre hjem på søndag etter en sånn heisatur :/

Arne 40

Sitat fra: sfinxern på fredag 02. september 2016, klokken 23:17
Hei Arne,

Ja der var meget rart. Hvilke forhandler bestilte du fra og hva sier de? Har du ikke snakket med dem etter at du bestilte?
Be om å få VIN nummeret på bilen , slik at du kan sjekke opp når den faktisk ble produsert.

Uansett, ta kontakt med dem så raskt som mulig. Du skulle hatt bilen din for lenge siden :).
Jeg tok kontakt med forhandler i forrige uke, og da sa de at bilen var produsert i uke 32 og ventet på kaia for å bli sendt til Norge. Har ikke hørt noe mer. Fikk heller aldri noen dato for estimert levering. Skrevet kontrakt med forhandler i Østfold (stamsaas) 10.05.16.

KJT

Bestilte en Fully Charged 15.06.2016 hos Bavaria Haugesund.
Ubekreftet levering uke 43. Forhandler antydet produksjonsstart i uke 37
Håper jo fortsatt på at levering blir før.

hELgenen

Sitat fra: Arne 40 på søndag 04. september 2016, klokken 00:55
Hei Arne,

Jeg tok kontakt med forhandler i forrige uke, og da sa de at bilen var produsert i uke 32 og ventet på kaia for å bli sendt til Norge. Har ikke hørt noe mer. Fikk heller aldri noen dato for estimert levering. Skrevet kontrakt med forhandler i Østfold (stamsaas) 10.05.16.

Min ble produsert i uke 33 - og står på kaia i Drammen ifølge forhandler. Tipper din også er kommet dit eller lengre ettersom den ble produsert i uke 32.  Synes forøvrig det er snodig at du ikke har fått den allerede - ville ringt forhandler mandag og etterlyst bilen............

Mr.Zero

Min ble bestilt 26.mai på Bilia og står nå klar på brygga i Tyskland. Selger mener bilen er klar på skilter siste halvdel av september... :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

eis865

Sitat fra: hELgenen på søndag 04. september 2016, klokken 20:33
Sitat fra: Arne 40 på søndag 04. september 2016, klokken 00:55
Hei Arne,

Min ble produsert i uke 33 - og står på kaia i Drammen ifølge forhandler. Tipper din også er kommet dit eller lengre ettersom den ble produsert i uke 32.  Synes forøvrig det er snodig at du ikke har fått den allerede - ville ringt forhandler mandag og etterlyst bilen............

Arne
Stamsaas Moss, Fredrikstad eller Sarpsborg?
Min ble bestillt av Stamsaas Sarpsborg, 24.Mai. Bil ble produsert 18.August og skal nå være på kaia i Drammen.

rmrsr

Hvilket prod. nummer ligger vi på nå; og hvilken produksjonstakt ca.?

Noen med oversikt?

Protonic Blue

Siste bil som er blitt registrert som ferdig (kl. 10:20 på http://bimmer.work ) har VIN 883950

VIN nummer får du ved å mase på forhandlern din. De får den vanligvis ca 2 uker før produksjonsstart
Protonic Blue i3 siden 09/2016

thetore

Da er en Fully Charged Protonic Blue bestilt 26.08.16 ;D Produksjon uke45 (redigert, ikke uke46) og levering uke49 til Trondheim :D
Trondheim:
Reva 2009mod. Solgt.
Think City 2009mod. Solgt.
Think City 2011mod Lithium.
Bmw I3  Fully Charged 2017mod. (29.11.16)

Pallesnekkern

Da har jeg fått bekreftet at min svarte fully charged er klar for overtagelse på onsdag. Bestilte 10.mai, produsert 8. august ifølge bimmer.work

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA