Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

sfinxern

Det er jo litt kjipt med svensk når man kan få norsk. Bør dette sjekkes opp før produksjon av bilen for sikkerhetsskyld?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

LMOR

Sitat fra: sfinxern på torsdag 11. august 2016, klokken 23:17
Det er jo litt kjipt med svensk når man kan få norsk. Bør dette sjekkes opp før produksjon av bilen for sikkerhetsskyld?
Det er for sent etterpå, så jeg ville ringt forhandleren i morgen tidlig og insistert på at de må ordne dette. Kan ikke bety noe for selve produksjonen. Manualer har de, og programmering kan de lett gjøre på fabrikken.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Eilbjo

Dere som har mottatt bilene, er manualen på norsk? Og harmonerer i så fall språkversjonen med det som står på bimmer.work? Tror jeg sender en mail til Bilia Drammen angående min kommende bils språkdrakt!

LMOR

Papirmanualen min er på norsk, og det samme med skjermen. Det stemmer med det som stod på bimmer og andre infosider.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Min dokumentasjon er også på norsk, både elektronisk og trykt. Men dette hadde jeg ikke vært bekymret for. Er det feil når du får bilen så ordner de jo dette.

LMOR

Jeg ville ikke tatt det for gitt. Gi dem en sjangse til å rette det nå. BMW har ikke gjort noe feil, det er selgeren som gjorde feil, og kjøper oppdaget det ikke før han skrev under.
Mange mener den norske oversettelsen er dårlig, og noen vil ha engelsk, osv.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Eilbjo

Fikk svar på mail fra selger angående feil språk på allerede produsert, men ennå ikke levert, bil: "Dette fikser vi før levering."

Så da ornær det seg vel

TM

Ja, jeg ville vært mer bekymret hvis bilen kom i UK versjon med høyreratt  ;D

sfinxern

Kontaktet selger for å høre om de hadde VIN på bilen min og har fått det nå.

V883544. Vet ikke når den produseres enda, men oppdateres dette på bimmer.work? Levering er satt til uke 40, kanskje noe før.

Ser også at 885 står som Swedish / On-board Documentation. Det betyr vel sikkert at jeg får svensk språk i kjørecomputer og instruksjonsbok?
853 står som Language Version English..
Kan jeg få forhandler til å endre dette nå, eller skal jeg vente til jeg får bilen?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Klykken

Sitat fra: sfinxern på onsdag 17. august 2016, klokken 13:08
Kontaktet selger for å høre om de hadde VIN på bilen min og har fått det nå.

V883544. Vet ikke når den produseres enda, men oppdateres dette på bimmer.work? Levering er satt til uke 40, kanskje noe før.

Ser også at 885 står som Swedish / On-board Documentation. Det betyr vel sikkert at jeg får svensk språk i kjørecomputer og instruksjonsbok?
853 står som Language Version English..
Kan jeg få forhandler til å endre dette nå, eller skal jeg vente til jeg får bilen?
Dette er noe de ordner når bilen står hos forhandler, virker det som:

Sitat fra: Eilbjo på fredag 12. august 2016, klokken 09:13
Fikk svar på mail fra selger angående feil språk på allerede produsert, men ennå ikke levert, bil: "Dette fikser vi før levering."

Så da ornær det seg vel
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

john

De gjør mye rart i Drammen før bilene sendes forhandler og. Min bil er visstnok i Drammen og venter på vinterhjul (de var tomme).

TM

Sitat fra: john på onsdag 17. august 2016, klokken 14:45
De gjør mye rart i Drammen før bilene sendes forhandler og. Min bil er visstnok i Drammen og venter på vinterhjul (de var tomme).
Litt merkelig hvis de holder tilbake leveranser på grunn av vinterhjul. Ute er det 24 grader, så det går vel ennå 2-3 mnd før vi må sko om bilen  ;)

stein84

Sitat fra: TM på onsdag 17. august 2016, klokken 15:47
Litt merkelig hvis de holder tilbake leveranser på grunn av vinterhjul. Ute er det 24 grader, så det går vel ennå 2-3 mnd før vi må sko om bilen  ;)

Sparer vel noen kroner på frakt ved å ha de i bilen ;) Samt logistikk og arbeid hos forhandler...

john

Sitat fra: stein84 på onsdag 17. august 2016, klokken 16:08
Sparer vel noen kroner på frakt ved å ha de i bilen ;) Samt logistikk og arbeid hos forhandler...
Jeg tror forhandleren rett og slett får alt ferdig i ei pakke. Det har nok sammenheng med at vi skriver kontrakt med BMW Norge, og forhandleren kun er agent.

hemi

Kjørte forbi drammen retning oslo i går, møtte vogntog med nye i3 som kjørte samme vei (forbi meg) ;)

Jeg prøvde få nokian vinterdekk, det gikk ikke, siden de ble "lagt inn i bilen i tyskland"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA