Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

sfinxern

Sitat fra: Protonic Bleu på fredag 05. august 2016, klokken 20:29
Var innom forhandlern min i dag og gjett hva som står i utstillingen  ;D Bilen er bare fantastisk!

Forøvrig fikk jeg vite at bilen min vil bli produsert slutten av august og kommer til Norge 2-3 uker før tiden som står i orderbekreftelse   :) :) :)

Hvilke forhandler er dette?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Protonic Bleu

KnutOL

Gratulerer med bilen TM og takk for bildet + kjørerapport.

Jeg lurer jo selvfølgelig også på når leveringsdatoen for min bil er. Bestilte 25. Mai med ubekreftet levering uke 40. Kanskje jeg er heldig og får en tidligere levering jeg også  :). Hadde jo vært skøy

Sungrazer

Takk for laderapport @TM, og gratulerer med ny bil. :)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Zuexi

Gratulerer med flott bil, TM!

Ser du har fått EL-skilter. Trodde EL-serien var brukt opp. Er vel kommet elbiler med EK-skilter?

Reserverer forhandler skiltnummer hos vegvesenet samtidig som man bestiller bil?

TM

Takk for alle gratulasjoner. For de som lurer på hvorfor den er EL registrert ? Forhandleren hadde igjen EL skilt og de må brukes opp. Men det var faktisk en kunde innom da jeg var der som lurte på om forhandleren kunne holde av et EL skilt til senere levering. Han ville ha EL-bil....ikke noe EK ;) Det gikk ikke, for de måtte alltid registrere i rekkefølge.

Elmo

Sitat fra: Zuexi på lørdag 06. august 2016, klokken 04:57
Reserverer forhandler skiltnummer hos vegvesenet samtidig som man bestiller bil?
Nei, forhandlerene får en god bunke hver, og så bruker de til det er tomt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

TM

Sitat fra: nime01 på lørdag 06. august 2016, klokken 09:11
Hvor lang var strekningen du kjørte? Det ville vært forresten veldig gøy å kjøre samme strekningen med f.eks Leaf 30 og Soul, for å se om man kom like langt.
Det var 188 km med 900 m høydeforskjell. Jeg har en del erfaring med Soul og Leaf (24 og 30 kW). Har ikke testet samme tur under like forhold, men pga. av høydeforskjellen så vil du nok få en god del kortere rekkevidde.

pberg

Som en liten kuriositet i forhold tll det med EL-skilter. Jeg har EL38200, og her om dagen parkerte jeg helt tilfeldig rett i nærheten av en annen i3. I samme farge, og med samme felger som min, men med nummer EL38202.. En kompis har forøvrig EL38201, men den eh hvit.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

KnutOL

Besøke bilforhandleren i dag (Bilia Drammen). Jeg fikk vite at jeg har produksjonsuke 34 som betyr at jeg muligens får bilen siste uke i September :D (Jeg bestilte 25. Mai) Selgeren sa at han skal levere ut over 100 biler i løpet av august-september og vurderte å invitere kundene til felles samling for å levere ut flere biler samtidig, men at det som ønsket de kunne få en individuell gjennomgang av bilen.

Når jeg dro derfra passerte jeg en Protonic Blue i3 på veien som hadde EK skilt. Dessverre rakk jeg ikke å få tatt et bilde av den.

hemi

En annen på jobb bestilte i3 i går, så da får vi en sort sort og en blå fully charged ;)

Eilbjo

En uke etter produksjon...venter i spenning.

Når jeg ser på spesifikasjonene på bimmer.work, legger jeg merke til at en bil produsert noen dager etter min har kode 8AW norwegian/on-board documentation og kode 8A7 language version norwegisch.

Bilen min har derimot kode 853 language version english og kode 885 swedish onboard documentation.

Noen som vet hvorfor min bil tilsynelatende ikke kommer til å forstå norsk når den kommer til landet?

LMOR

Det høres merkelig ut. Er du 100% sikker på at du har riktig VIN nummer?
Hvis du er det, så bør du sjekke med forhandler.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Eilbjo

Jepp. Sikker. Alt stemmer ellers, farge og alt. Sjekket litt random numre. Mange med engelsk/svensk. Også noen av de VIN-nummerne som er lagt inn i dette forumet. Kan det være forhandler som er så vant med at det på andre fossile BMW kun er tilgjengelig svensk/engelsk? Jeg har for eks en x3 med svensk/engelsk. Men det er vel kun en softwaregreie på i3 med så mange norske bestillinger. Det bør i alle fall være det?

LMOR

Det trykte som ligger i bilen koster penger å bytte. Det å få inn norsk på skjermen kan programmeres, men er ikke rett frem, så noen tar betalt for det også.
Du har sikkert rett i at det er gammel vane som er årsaken.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA