Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: Eilbjo på tirsdag 02. august 2016, klokken 18:18
Yo! Bestilte Protonic blue med full pakke den 12. mai hos Bilia Drammen. Fikk tidligst uke 33 ved bekreftet bestilling. Noen som har fått konkret leveringsdato?
Ja, min bil har ankommet forhandler (det var den som var avbildet på biltransporten). Ordrebekreftelsen er datert 9.mai. Produsert 21.7. Jeg skal få bilen etter tekniske klargjøring, så nå er det nok ikke lenge igjen  :)

Ingeniøren

Sitat fra: TM på tirsdag 02. august 2016, klokken 18:36
Sitat fra: Eilbjo på tirsdag 02. august 2016, klokken 18:18
Yo! Bestilte Protonic blue med full pakke den 12. mai hos Bilia Drammen. Fikk tidligst uke 33 ved bekreftet bestilling. Noen som har fått konkret leveringsdato?
Ja, min bil har ankommet forhandler (det var den som var avbildet på biltransporten). Ordrebekreftelsen er datert 9.mai. Produsert 21.7. Jeg skal få bilen etter tekniske klargjøring, så nå er det nok ikke lenge igjen  :)

Gratulerer. Fin, men du mister den blå stilige stripen i nedkant av døra som jeg har.. Dog, du slår meg grundig på rekkevidde  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TM

Takk, lenge siden jeg har gledet meg så mye til å få ny bil. Så får vi bare håpe at den ikke blir holdt tilbake i teknisk klargjøring fordi de ikke får bort "ulyden" i motoren (4U9)  ;D

sfinxern

Svingte akkurat oppom Bavaria Oslo. De hadde fått inn en demobil 94ah. Sølvgrå dessverre. Hadde håpet de hadde fått inn Protonic Blue:). Men den var FC med takluke, skinn osv. De hadde ikke fått tilgang på nøklene enda, så jeg kunne ikke prøve den.

Ventetiden ble ikke noe mindre nå...!!

Har en del bilder, men må endre filstrl.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

epsilone6

er veldig interessert i hva utnyttbar kapasitet faktisk er, førstemann til å lese ut  ;D Jeg holder en knapp på 29 over 27,2

TM

Sitat fra: sfinxern på onsdag 03. august 2016, klokken 12:44
De hadde ikke fått tilgang på nøklene enda, så jeg kunne ikke prøve den.
Merkeldig. Jeg trodde nøklene fulgte med bilen, men den må kanskje gjennom teknisk klargjøring først. Hvis Bavaria ikke har fått demobil ennå, så spørs det om ikke jeg må vente noen dager til på min. 

LMOR

Jeg får min så snart jeg er tilbake i Norge, men det er heldigvis mer enn 1 uke til  ;D
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Nå er bilen klar, men bilens COC dokument er visstnok ikke registrert i Vegvesentets autoreg-system (Autosys). Det gjøres av importøren i Sverige, og hvis dette går i orden så kan jeg hente bil i morgen  :). Da blir det rett ut på biltur. Første test vil være Asker - Dagalifjell, en distanse på 189 km med 1000 m. stigning og våt veg !
Får ta en tur til forhandleren i morgen. Så får vi se om jeg må ta tog tilbake eller kjører standsmessig i en ny i3  ;D

sfinxern

Oioioi!!!!

Så spennende :D ;D!! Får håpe du får bilen da! Så kan du rapporter tilbake her om test turen!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Ingeniøren

Hehe, det første jeg gjorde var å sette den i garasjen og understellsbehandle det som jeg hadde tilgang av hjuloppheng mm. Vi er forskjellige  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TM

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 04. august 2016, klokken 07:01
Hehe, det første jeg gjorde var å sette den i garasjen og understellsbehandle det som jeg hadde tilgang av hjuloppheng mm. Vi er forskjellige  :)
Har aldri understellsbehandlet noen bil. Har heller ikke hatt problemer med rust på noen av mine biler, men det kan kanskje ha sammenheng med at de byttes ut ca 1 gang pr år  ;)

Eilbjo

Har fått en VIN-nummer fra forhandler som begynner med V88...., bestilte medio mai. Ser at enkelte snakker om V54... i tidligere innlegg. Stiger det ikke i rekkefølge, eller hva er dette for noe??

Vind

Det er morsomt at mange av de som ventet på de første bilene i Desmber/ Januar 2013/14 nå venter på ny bil.

Jeg føler meg helt ribbet etter at jeg solge min første etter 2 1/2 års feilfri tjeneste - og teller dagene til "oppgraderingen" kommer.

Litt synd at det bare er batteriet som oppgraderes - hadde virkelig håpet på noen smådetaljer til - håper fortatt jeg kan bli overasket.

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Det er nok ikke så mye mer dessverre, men 3-fase lader er en viktig nyhet.

Ellers er planen å oppdatere denne tråden etter hvert som vi finner noe nytt:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28998.0.html
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: Eilbjo på torsdag 04. august 2016, klokken 11:57
Har fått en VIN-nummer fra forhandler som begynner med V88...., bestilte medio mai. Ser at enkelte snakker om V54... i tidligere innlegg. Stiger det ikke i rekkefølge, eller hva er dette for noe??
Min som er produsert 21.7 har V5473xx. Sikker på at ikke din er V5488xx. I så fall er det vel i rekkefølge ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA