Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

epsilone6

Noen som har et anslag på ukentlig produksjonskapasitet? Så det var nevnt 5000 pre-orders i en nyhetssak og med den ventetiden det er nå så kan det ut fra antall ordre virke som om de planlegger ca 250 i uka?

LMOR

Det står et par sider før i denne tråden  ;)
De klarer ikke 200 per uken enda på vår VIN serie, men hvis 5000 inkluderer biler til US og UK, så er ikke de med i samme VIN serie, så da kommer det flere i tillegg.
De bør jo kunne klare minst 20 000 totalt per år, men det betyr ca 10000 til Europa+Asia-UK, og da gir 5000 biler 6mnd ventetid.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Zuexi

Hvordan vet dere hvilken VIN-serie som skal til Norge og hvor finner dere info om antall biler produsert?

LMOR

Sitat fra: Zuexi på torsdag 14. juli 2016, klokken 12:21
Hvordan vet dere hvilken VIN-serie som skal til Norge og hvor finner dere info om antall biler produsert?
Sette sammen puslebiter. Ingen direkte kilde til denne informasjonen. Jeg har tidligere blitt stengt ute pga for mange søk, så jeg tror ikke dette er noe BMW egentlig ønsker åpenhet rundt. Du skal i utgangspunktet kun bekymre deg om din egen bil, og få den informasjonen du trenger fra selger.
Jeg stopper min overvåkning så snart min er produsert.
REX versjonene har også sin egen VIN serie, men den selges det vel ikke så mange av i Norge.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Siste bil som er produsert i dag ser ut til å være V547196. Den er Protonic Blue og har akustiskmfotgjengervarsling eller eDrive exterior sound som
som 4U9også benevnes. Ser faktisk ut som den skal til kina, da den har kinesisk online-dokumentasjon.

Da er det bare 161 biler før min og det stemmer godt overens med oppgitt produksjonsuke 29. De holder med andre ord fremdriften :)

TM

Da har de kommet til V547230. Den skal også til Norge. 34 biler siden i går.

Usikker på detta

Jeg bestilte min FC for en måned siden og "skal få den" heelt i begynnelsen av oktober :)
Hvor nøyaktig er leveransene av disse bilene om dagen, om noen har erfaring med dette? Bør jeg regne med at leveringsdato stemmer sånn noenlunde?

Jeg bestilte forøvrig min i svart - og skal foliere den til svart-matt :)

TM

Sitat fra: Usikker på detta på fredag 15. juli 2016, klokken 20:10
Jeg bestilte min FC for en måned siden og "skal få den" heelt i begynnelsen av oktober :)
Hvor nøyaktig er leveransene av disse bilene om dagen, om noen har erfaring med dette? Bør jeg regne med at leveringsdato stemmer sånn noenlunde?

Jeg bestilte forøvrig min i svart - og skal foliere den til svart-matt :)
BMW har god kontroll med produksjonsplanene. Jeg har kjøpt flere biler og de har alltid blitt levert i samsvar med "tidligste ikke bekreftet levering". Jeg bestilte min bil 9.5 og fikk da antatt produksjonsuke 29. Det ser ut til å stemme perfekt. Tidligste levering ble estimert til uke 35, og den tror og håper jeg de skal forbedre med en uke   :)

Usikker på detta

LMOR

Tja, det er ikke helt min erfaring. Jeg har så langt fått 2 biler flere uker etter det som står i kontrakten.
Mange som bestilte forrige i3 måtte vente mange uker ekstra.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Usikker på detta

Jeg stilte dette spørsmålet til selger - hva skjer om ikke avtalen om leverig overholdes?
Fikk ikke et ordntlig svar - var litt for bedugget etter prøvekjøringen til at jeg dro spørsmålet noe videre..

Kan man stille krav her? Hvor lenge etter "estimert levering" kan man akseptere før man eventuelt kan stille spørsmål om en slags erstatning?

Et ekstra batteri hadde vært høyst akseptert :)

LMOR

Så langt er det ingen grunn til å tro at det blir forsinkelser. Men du har bare fått en tidligst dato, ikke noen senest. Så det er nok snakk om måneder før det er godkjent grunn til å heve kjøpet.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

En liten kompensasjon ved forsinkelse er på sin plass. Jeg ble forespeilet "en del" forsinkelse når levering nærmet seg, tror det var snakk om 4-5 uker. Kunne velge mellom gummimatter eller serviceavtale. Gikk for det siste. Attpåtil kom bilen bare 2-3 uker forsinket, så jeg var godt fornøyd med avtalen.

tito

Sitat fra: TM på fredag 15. juli 2016, klokken 19:58
Da har de kommet til V547230. Den skal også til Norge. 34 biler siden i går.

I dag startet de på V547249. Med 30 om dagen, så blir vel din produsert på torsdag? En halvtime før min  :-)

TM

Ja, det er torsdag jeg også har regnet meg fram til :-). Det er imponerende at man kan følge med på denne måten. Kjøper man en Soul EV vet ingen noe som helst før bilen står hos forhandler.
En halvtime betyr lite fra eller til, men mindre din kommer akkurat etter at båten har forlatt havnen  ;)

Siste: V547277 ble ferdig mandag 18.7. Det nærmer seg  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA