Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

TM

@LMOR, imponerende detektivarbeide må jeg si. Har du flyttet til Leipzig og forskanset deg ved samlebåndet  ;)
Heldigvis skal jeg ha ferie i 4 uker fra 15.7. Ventetiden føles litt kortere da.

LMOR

Sitat fra: TM på lørdag 09. juli 2016, klokken 17:52
@LMOR, imponerende detektivarbeide må jeg si. Har du flyttet til Leipzig og forskanset deg ved samlebåndet  ;)
Heldigvis skal jeg ha ferie i 4 uker fra 15.7. Ventetiden føles litt kortere da.
Da tror jeg du med stor sannsynlighet får bilen uken etter ferien. Hvis du skulle få tak i et VIN nummer, så send det via PM, så skal jeg følge med, med min nye el-drone som svever over samlebåndet.  ;D
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Protonic Bleu

Sitat fra: LMOR på lørdag 09. juli 2016, klokken 21:25
Da tror jeg du med stor sannsynlighet får bilen uken etter ferien. Hvis du skulle få tak i et VIN nummer, så send det via PM, så skal jeg følge med, med min nye el-drone som svever over samlebåndet.  ;D
Skal holde utkikk etter dronen din når jeg besøker i3 verket i Leipzig mot slutten av juli  ;D ;D ;D

LMOR

Sitat fra: Protonic Bleu på lørdag 09. juli 2016, klokken 21:42
Sitat fra: LMOR på lørdag 09. juli 2016, klokken 21:25
Skal holde utkikk etter dronen din når jeg besøker i3 verket i Leipzig mot slutten av juli  ;D ;D ;D
Høres gøy ut. Er redd batteriet bare holder til min er produsert. Men du kan godt hjelpe til hvis de ikke har fått sent bilen med båten enda. Det er på kaien den kan bli stående lenge, ofte lengre enn det tar å produsere bilen...
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Hvem var det som bestilte med akustisk varsel?
Var det du TM?
Den bør være lett i finne i mengden.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Ja  ;D..folk må jo høre meg når jeg kommer glidende i min nye fine i3...i under 30 km/time. Det er mange gamle damer der jeg bor og jeg liker ikke tanken på at de skal bli skremt og slå spaserstokken i panseret  ;)
Siden du LMOR ser ut til å ha full oversikt over produksjonen, kan du kanskje se min ? Har ikke sett det på noen av bilene jeg har sjekket på bimmer.work, så jeg håper ikke den er satt på hold på grunn av mangel på deler.

LMOR

Har ikke akkurat full oversikt, men vil kanskje se den hvis den ikke er ferdig allerede. Har heller ikke sett noen med 4U9, men har heller ikke sett at de har hoppet over noen.
Det enkleste er hvis du får tak i VIN nummeret på mandag.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Får prøve det. Har ringt 2 ganger allerede og jeg kan jo ikke påvirke leveringstiden. Selgeren min er på ferie og han jeg snakket med på torsdag sa at jeg nok ikke fikk VIN nummeret før i uke 29 !!. Det bekymrer meg om jeg har blitt forbikjørt i køen  ;)

LMOR

Sitat fra: TM på søndag 10. juli 2016, klokken 08:19
Får prøve det. Har ringt 2 ganger allerede og jeg kan jo ikke påvirke leveringstiden. Selgeren min er på ferie og han jeg snakket med på torsdag sa at jeg nok ikke fikk VIN nummeret før i uke 29 !!. Det bekymrer meg om jeg har blitt forbikjørt i køen  ;)
OK, tror ikke VIN nummerne var klar før ca 05.07, de tas ut senest 2 uker før produksjon, så hvis selgeren din har rett, så er ikke produksjonen før uke 31.
Men jeg tror han tar feil, og at din produseres i neste uke.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Har sjekket alle blå før min, og ingen av dem har 4U9 dessverre.
Så selgeren din har kanskje rett likevel, hvis den ikke var ferdig før jeg begynte å følge med.
Overraskende få blå biler... Mest svarte, grå og hvite.
En bil ferdig i dag, søndag, også.
(Og det er nok ikke mangel på 4U9, f.eks. V546852 til Tyskland har den)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Amigakongen

Hva er 4U9???
Rart så få vil ha blå... Jeg er også sikkert eneste som ikke skal ha skinn. :P
Sitat fra: LMOR på søndag 10. juli 2016, klokken 22:41
Har sjekket alle blå før min, og ingen av dem har 4U9 dessverre.
2015 BMW I3 - 11800km

LMOR

4U9 er akustisk fotgjengervarsel.
Det er veldig få som har kjøpt skinn faktisk. Stort sett bare de fra Norge som har kjøpt fully charged. Ser du som de fleste er standard og loft.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Protonic Bleu

Jeg bestillte med 4U9, skinn og blå på slutten av mai. Eneste som ikke er med er alarm.
Skal kontakte selgeren når jeg er tilbake fra ferien angående VIN...
Hadde håpet så inderlig at jeg er den eneste med blå bil  ;D Må nok individualisere den litt  8)

Hvordan holder du øye med produksjon, LMOR?

LMOR

Så lenge du har et VIN nummer, så finnes det sider og apper der du kan sjekke status. Men litt systematikk kan du kartlegge mye. Men det tar litt tid.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: Protonic Bleu på mandag 11. juli 2016, klokken 00:53
Jeg bestillte med 4U9, skinn og blå på slutten av mai.
Et meget fornuftig valg. Da er din identisk med min  ;)
www.bimmer.work gir deg full spesifikasjon og illustrasjon av bilen utvendig og innvendig når du kjenner VIN nummeret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA