Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: etjazz på mandag 22. februar 2016, klokken 15:49
Bestilte en DEILIG Fully Charged edt i fluid black i forrige uke. Er forespeilet levering april / mai - tidligst...

Lurer på hva jeg skal gjøre om BMW i Geneve lanserer oppgradert batteripakke for 2017 modellene. Noen som vet når de vanligvis starter produksjonen av neste års modell?
1.September.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Biler produsert etter 1. juli blir regnet som neste års modell. Jeg fikk levert en i3 med produksjonsdato 7.7.2015, og det var en 2016 modell. Men de gjorde ingen endringer før november produksjon samme år (nye farger).  Når jeg søkte opp bilens reg. nr i skruvat.no så kom den opp som 2016 modell, så det må stå et sted i bilens spesifikasjon.

LMOR

Men da var det ikke "normalt", fordi en ny variant betyr at de må stoppe produksjonen og legge om produksjonslinjen. Ny farge kvalifiserer nok ikke til en omlegging.
Men først må ny prisliste bli lagt ut, og så tar det minst 3mnd før produksjonen endres.
Den som lever får se, men det ville være uklokt av BMW å gjøre en slik endring rett før sommeren, fordi mange vil ha ny bil på den tiden, og har bestilt innen April/Mai, mens de som kjøper rett etter sommeren forventer noe "nytt".
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Snapcase

Sitat fra: Skattefuten på mandag 22. februar 2016, klokken 15:16
Bestilte min den 7 desember.
Fikk regningen idag :o

Men bilen er vel ikke langt unna :D ;D

Huh, lurer på hvorfor. Jeg bestilte 2. Des. Hentet den  29. Januar. Tok 1 mnd lenger for deg da av en eller annen grunn.  Fikk faktura en uke før henting, så neste uke da.

Klykken

Kanskje dere har annen utstyrskonfig? Da vi bestilte i 2014 var det STOR forskjell i leveringstid mellom skinn og stoff.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Skattefuten

Sikkert litt forskjell i specs ja.
Var forespeilet levering i uke 5 men tyskeran meddelte at det ble en liten forsinkelse. Så det e helt iorden.
Den e rætt rundt hjørnet.

Yttertorjen

Jippi !  Har vært alene med i3 i Brønnøy regionen siden jeg fikk min i august-
14, men  endelig: idag møtte jeg en  - en svart i 3, midt i Brønnøysund. Er du her i forumet ?

Hvitmalt

Min BMW forhandler opplyste i dag om at BMW har problemer med produksjonen av i3 med soltak.  Bestillingen min som egentlig skulle gått i produksjon i uke 11 (dvs neste) har nå blitt endret til uke 18. Noen andre som har fått samme beskjed?

Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

Nodland

Hentet bilen vår idag,  hærlig bil!

Tesla Model S 75D 2018

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

esv

Hm.
Bestilt i midten av januar. Forespeilet produksjon i uke 6 og levering uke 11/12.
Melding fra selger: Bilen er produsert men holdt igjen, hva nå det betyr. Gjelder vistnok biler med mye utstyr.

:-\

Hvitmalt

Sitat fra: esv på tirsdag 15. mars 2016, klokken 16:22
Hm.
Bestilt i midten av januar. Forespeilet levering uke 11/12.
Melding fra selger: Bilen er produsert men holdt igjen, hva nå det betyr. Gjelder vistnok biler med mye utstyr.

Har du bestilt med soltak?

esv

Sitat fra: etjazz på tirsdag 15. mars 2016, klokken 16:24
Sitat fra: esv på tirsdag 15. mars 2016, klokken 16:22
Hm.
Bestilt i midten av januar. Forespeilet levering uke 11/12.

Har du bestilt med soltak?
Har bestilt fulladet, så ja - med soltak...

RodeoKlovn

Henter min på torsdag, klør litt i fingrene nå!
BMW i3 Fluid Black

Hvitmalt

Jeg bestilte en fully charged i midten av Februar og ble forespeilet levering i slutten av Mars / beg April. Fabrikken har fremdeles ikke klart å produsere bilen. Begynner å bli veldig lei av å vente og jeg synes det er svakt at BMW ikke kan tilby en lånebil til kundene sine ved en slik forsinkelse.

Noen andre her som fortsatt går og venter ....?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA