Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

moonbuggy

Sitat fra: P85TMS på torsdag 13. november 2014, klokken 21:26
Fikk beskjed om status 193 i dag. Bilen skulle være i Drammen på tirsdag. Utlevering ca. 25 November. BMW hadde visst lagt alle kluter til på logistikken nå før jul, så jeg håper flere som venter på i3 blir positivt overrasket.  :)
Autoracer på vei mot Cuxhaven nå. Da er neste tur Drammen?  Det kan stemme med tirsdag.
Takk for info, klykken :)

moonbuggy

Litt trasig å følge fraktebåen til BMW nå. Nok en tur til Immingen. Der har den vært i havn i snart 12 timer. Jobber ikke britene på søndager ?
Autoracer må få opp farten om den skal rekke Cuxhaven-Drammen innen onsdag.

AyuCon

Fikk tlf om at bilen var ankommet drammen. Utlevering blir 26.11.
BMW i3 Laurel grey - nov 2014

moonbuggy

Sitat fra: AyuCon på mandag 17. november 2014, klokken 17:09
Fikk tlf om at bilen var ankommet drammen. Utlevering blir 26.11.
Vet du når bilen din ble produsert ?

AyuCon

Sitat
Vet du når bilen din ble produsert ?

Aner ikke når den ble produsert. Bestilte sent i August og fikk oppdatering nå.
BMW i3 Laurel grey - nov 2014

bromm

Sitat fra: AyuCon på tirsdag 18. november 2014, klokken 17:25
Sitat
Vet du når bilen din ble produsert ?

Aner ikke når den ble produsert. Bestilte sent i August og fikk oppdatering nå.
Dere finner "production date" hvis man legger inn de 7 siste av VIN-nummeret her:
http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html

TorS

Lettere å bruke den tyske varianten http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html da slipper man å skrive inn Captcha på de første søkene.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

AyuCon

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 18. november 2014, klokken 16:56
Sitat fra: AyuCon på mandag 17. november 2014, klokken 17:09
Fikk tlf om at bilen var ankommet drammen. Utlevering blir 26.11.
Vet du når bilen din ble produsert ?

Fikk VIN nå. Produksjonsdato : 11/03/2014
BMW i3 Laurel grey - nov 2014

moonbuggy

Sitat fra: AyuCon på mandag 24. november 2014, klokken 09:58
Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 18. november 2014, klokken 16:56
Sitat fra: AyuCon på mandag 17. november 2014, klokken 17:09
Fikk tlf om at bilen var ankommet drammen. Utlevering blir 26.11.
Vet du når bilen din ble produsert ?

Fikk VIN nå. Produksjonsdato : 11/03/2014
Min ble produsert 30/10/2014, og jeg har enda ikke fått den. Men, da er den sikkert i landet og det kan ikke drøye lenge. :)

thomast

Takk for svar.
Jeg er enig i at dette er vel teoretisk, men selger er veldig klar på at BMW dekker kun reparasjoner opp til 70% kapasitet og kunden må selv ta kosten for gapet mellom 70-100% alt etter hva man vil opp til hvis det skulle være noen celler som er defekte/redusert kapasitet.
Jeg har selv gode erfaringer på BMW men akkurat her ble jeg litt skuffet over tilbakemeldingene fra både selger og BMW Norge

AyuCon

BMW i3 Laurel grey - nov 2014

moonbuggy

Gratulerer :)
Min var produsert 3-4 dager før din og er ennå "underveis", hvor nå det er ?

hastmust

Stormtroopern är inregistrerad igår eller idag. Antagligen står den i Drammen och den ska till Sarpsborg. Den kommer då före jul  :D

janlan

Er det noen som kan si når vår i3 som ble produsert 20.11.14 kommer til Bavaria Haugesund? Vin V305170. Kontakte de i dag, men min selger var ikke på jobb. Status var at den var i en havn, men de viste ikke hvor. De kunne undersøke dette på mandag, men det er jo lenge å vente når en har ventet lenge nok allerede...

LMOR

Sitat fra: janlan på lørdag 27. desember 2014, klokken 15:01
Er det noen som kan si når vår i3 som ble produsert 20.11.14 kommer til Bavaria Haugesund? Vin V305170. Kontakte de i dag, men min selger var ikke på jobb. Status var at den var i en havn, men de viste ikke hvor. De kunne undersøke dette på mandag, men det er jo lenge å vente når en har ventet lenge nok allerede...
Normalt skulle den vært fremme nå, men sikkert pga den spesielle julen i år, er det ikke så lett å få frem bilene. Sikkert lang kø med biler som skal over fjellet. At veiene er stengt inimmellom gjør det nok ikke bedre.
Du får ikke bilen før mandag uansett, så det er nok bare å vente.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA