Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Sandpusher

Bilen er hentet i dag og alt ser bra ut! ;D
Heldigvis virker AC som en drøm, hadde kokt i dag hvis ikke...
Ellers har jeg fått kjørt litt før jeg måtte på jobb igjen, fikk prøve ladekladden, kollektivfeltet, kjøre bak en nesten lik i3, brikke er omregistrert, nytt soneparkeringsbevis klistret på (gratis!).
Alt i alt en strålende dag, bare synd jeg har så mye å gjøre på jobben for tiden :(
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

rth

Ved kontraktsinngåelse i mars ble utlevering anslått til tidligst 25/8.  Er det noen som har oversikt over hvor bra ett slikt estimat er? Det begynner jo å nærme seg en slags nedtelling, og håper datoen stemmer ganske bra.

Klykken

Min ble levert et par uker før i alle fall. Var anslått 7. juli opprinnelig, som jo er om fem dager. Hentet 26 juni. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sandpusher

Tror dette har med om du har flaks med båtavgangene. Jeg fikk også min litt tidlig, 1. juli vs. 8. juli. Typisk tar det 4-6 uker fra produksjon.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

MortenR

 :-X ubekreftet dato er fortsatt 8.juli, ikke sett noe til faktura. Bilen skal ha blitt produsert 6.juni, tipper jeg får den seinere enn 8.juli, Bavaria økern har ikke gitt meg informasjon under ventetiden! >:(

Klykken

Du må spørre for å få info. Faktura kan du få tilsendt via epost. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

MortenR

Sitat fra: Klykken på onsdag 02. juli 2014, klokken 20:39
Du må spørre for å få info. Faktura kan du få tilsendt via epost. :)

Selger sier: når bilen er i norge, vil du få tilsendt faktura og ikke før. Får vel ringe på fredag og høre hva siste status har blitt.  ::)

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

marskar

Endelig, levering på fredag. Bilen kom i går :) Skår i gleden er at jeg drar på ferie i 2 uker på søndag, men men..
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

Sandpusher

Har bare ett ord til deg marskar: Bilferie!
Gled deg, herlig bil å kjøre.  8)
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Thomas81

Noen som vet hva som skjer når "min" selger på Bavaria Økern er på ferie? Tar andre over min prosess?
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

skritt

Sitat fra: Thomas81 på mandag 07. juli 2014, klokken 20:54
Noen som vet hva som skjer når "min" selger på Bavaria Økern er på ferie? Tar andre over min prosess?
Det vil jeg tro. Da vi plutselig ikke var hjemme på ønsket overleveringsdag så fant de en løsning på det for oss i alle fall, med annen selger.

Aberg88

Da her jeg fått chassisnummeret og bilen er forventet produksjon neste uke. Men hva betyr dette PW greien?
Disse datoene kjenner jeg ikke til da jeg har fått bekreftet leveringsdato 18. Aug.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Klykken

PW - en av disse forteller når bilen startes på i produksjonen... Tror jeg. Googlet meg frem til et omtrentlig svar. :)
Her står det vagt: http://www.xbimmers.com/forums/showpost.php?p=9192561&postcount=14
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Jeg tror det er slik  ;D:

PW forhandler: er "datoen" (uke/mnd) som forhandler bad om.
PW Subs: er "datoen" (uke/mnd) produksjonsplanen foreslo.
PW AG: er "datoen" (uke/mnd) som den faktisk er lagt inn for produksjon.

Det betyr sannsynligvis produksjon denne uken, men det ser du av VIN nummeret i forhold til min ukerapporter :-)
Er det mindre enn ca 120 mer enn det jeg rapporterte fredag, så går det mest sannsynlig etter planen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA