Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Oisuri

#435
Sitat fra: Klykken på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:26
Sitat fra: Oisuri på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:02
Biln min er forsinket :/ er vel egentlig helt siden produksjon tror jeg. Men den skal ha vært ferdig produsert 20.feb, men levering 04.april. Selger har ele veien sagt levering februar/Mars. Skuffet nå, er jo så utålmodig! Får den heller ikke levert i Ålesund, så må hente i Trondheim.
Surt... Hva er årsaken til forsinkelser? Og hvorfor spiller de ikke på lag med transport??
Henting kan vel bli litt vrient, med minimum 30 mil på korteste vei..  :-\

Ikke fått vite noe ang. Forsinkelsen. Kan være ting de har manglet til produsjon (?) . Levering i ålesund er de ikke så gira på pga klargjøring av bilen. De kunne såklart levere bilen hit men mot betaling. Å da henter jeg den like godt, og tar hurtigruta hjem. Men vi avtalte ingen overlevering ennå, selger håper den skal komme litt kjappere.
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

Klykken

Klargjøring? Som i vask/polish? Makan...
Ser på hurtigladerkartet at det kan gå med lading midtveis, faktisk. Men det kan blir litt av en "ilddåpstur"! http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Oisuri

Sitat fra: Klykken på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:36
Klargjøring? Som i vask/polish? Makan...
Ser på hurtigladerkartet at det kan gå med lading midtveis, faktisk. Men det kan blir litt av en "ilddåpstur"! http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet
Ja har sett på det, men tror det blir hurtigruta, selv om det frister å kjøre den nye bilen. Det han snakket om var noe med software osv osv... Han hadde snakket med BMW Norge om dette.
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

pberg

Du burde vel få avslag i frakt/leveringskostnader som du har betalt over 12000.- for da..
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Klykken

Sitat fra: Oisuri på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:59
Sitat fra: Klykken på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:36
Klargjøring? Som i vask/polish? Makan...
Ser på hurtigladerkartet at det kan gå med lading midtveis, faktisk. Men det kan blir litt av en "ilddåpstur"! http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet
Ja har sett på det, men tror det blir hurtigruta, selv om det frister å kjøre den nye bilen. Det han snakket om var noe med software osv osv... Han hadde snakket med BMW Norge om dette.
Årne software i Trondheim for så å få den levert i Ålesund? Virker som de er vanskelig kun for å være vanskelig.
Ville prøvd det pberg sier...
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i hylekoret som sier at BMW skal sørge for å levere biler fraktfritt til alle kriker og kroker rundt omkring i landet. Betingelsene er vel "levert ved nærmeste i-Agent". Bor man litt lengre unna et slikt utsalg, så må man faktisk finne seg i å koste frakten selv (det gjelder alle typer varekjøp som er sammenlignbart).

Men når det er sagt, så er ikke Trondheim-Ålesund uoverkommelig etter veien heller:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12253.msg179916/topicseen.html#msg179916

Hvis man finner et semi-hurtig ladepunkt i eller rundt Kristiansund, så kan man faktisk gjøre det på en og samme dag. Hvis man må bruke kladden, så går det fint med en liten overnatting...

LMOR

#441
Som i går oppdaterer jeg sannsynligvis status utover kvelden, fordi de jobber til langt på kveld på fabrikken. Men på denne tiden i går var det produsert ca 30 biler, men i dag er det maks 5... De har også hoppet over opp til 3 nummer (har ikke sett det før), så enten sliter de med kvalitetsproblemer, eller (mest sannsynlig) så mangler de deler.

Oppdatering: 12 biler til USA, og ca 8 nye til Europa (ca 4-5 til Norge). Ingen Suite i dag heller.

Vi kan håpe på at de fremdeles fyller gamle Suite-hull i tillegg.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

magmin

Spennende - nå nærmer det seg min (977) - derfor svært interessert i siste VIN nr pr i dag.
BMW i3

Oisuri

#443
Sitat fra: bromm på tirsdag 11. mars 2014, klokken 13:20
Jeg vet ikke om jeg er helt enig i hylekoret som sier at BMW skal sørge for å levere biler fraktfritt til alle kriker og kroker rundt omkring i landet. Betingelsene er vel "levert ved nærmeste i-Agent". Bor man litt lengre unna et slikt utsalg, så må man faktisk finne seg i å koste frakten selv (det gjelder alle typer varekjøp som er sammenlignbart).

Men når det er sagt, så er ikke Trondheim-Ålesund uoverkommelig etter veien heller:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12253.msg179916/topicseen.html#msg179916


Hvis man finner et semi-hurtig ladepunkt i eller rundt Kristiansund, så kan man faktisk gjøre det på en og samme dag. Hvis man må bruke kladden, så går det fint med en liten overnatting...

Jeg har aldri forventet å få bilen levert til meg, men en på forumet her sa han kjøpte i Bergen og fikk den levert til Ålesund, og derfor jeg ville sjekke. ,en synes det er rart noen andre skulle få det om ikke jeg får det.

Har ikke problemer med å ta bilen på hurtigruta, og har sett på kjøring, men tror jeg velger hurtigruta.
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

LMOR

Sitat fra: magmin på tirsdag 11. mars 2014, klokken 19:17
Spennende - nå nærmer det seg min (977) - derfor svært interessert i siste VIN nr pr i dag.
924.
Med normal produksjon så burde din være ferdig torsdag, men nå... (i går gikk de opp 15 på en dag, i dag 5 så langt), og hvis du har bestilt Suite så blir du kanskje hoppet over :-(
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

magmin

Sitat fra: LMOR på tirsdag 11. mars 2014, klokken 19:35
Sitat fra: magmin på tirsdag 11. mars 2014, klokken 19:17
Spennende - nå nærmer det seg min (977) - derfor svært interessert i siste VIN nr pr i dag.
924.
Med normal produksjon så burde din være ferdig torsdag, men nå... (i går gikk de opp 15 på en dag, i dag 5 så langt), og hvis du har bestilt Suite så blir du kanskje hoppet over :-(
Har bestilt Lodge interiør
BMW i3

Skipp

Sitat fra: LMOR på tirsdag 11. mars 2014, klokken 19:35
Sitat fra: magmin på tirsdag 11. mars 2014, klokken 19:17
Spennende - nå nærmer det seg min (977) - derfor svært interessert i siste VIN nr pr i dag.
924.
Med normal produksjon så burde din være ferdig torsdag, men nå... (i går gikk de opp 15 på en dag, i dag 5 så langt), og hvis du har bestilt Suite så blir du kanskje hoppet over :-(

Hei LMOR
Jeg får ikke mye info fra selgeren min, så da må jeg ty til orakelet (deg  :) ) Hva kan du se i krystallkulen vedr VZ60282 (Lodge) interiør.....??

LMOR

Sitat fra: Skipp på onsdag 12. mars 2014, klokken 00:57
Jeg får ikke mye info fra selgeren min, så da må jeg ty til orakelet (deg  :) ) Hva kan du se i krystallkulen vedr VZ60282 (Lodge) interiør.....??
Egentlig ikke så mye mer enn at den ble produsert 13.02, og bør derfor dukke opp snart. Stod sikkert på samme båten som min, eventuelt så er den hos forhandler denne uken.
På bildet tror jeg de bommer på tre-detaljene. Ellers skal dette være din bil
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

#448
I dag var det litt problemer med siden, men det ser ut til at det så langt er kommet 33 biler ut, 5 til Norge. 16 til USA,  Ingen Suite, men 4 VIN er igjen hoppet over.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gondron

Når kan ein forvente å få VIN kode?
Eg er nok en av di siste som får i juli.
Bestillte bilen i uke 8.

Selger hadde heller ikkje mulighet til å oppgradere interiøret i bilen min. :/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA