Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 07. mars 2014, klokken 11:40
Sitat fra: LMOR på torsdag 06. mars 2014, klokken 13:47
Håper noen setter pris på mine stikkprøver ...
JAAA! For svingende! Dette er interessant. Gøy og informativt. ;)
Hvor mange biler er egentlig gått til Norge, da?  :o
Det blir i så fall bare en gjetting, men skulle anta at ca 700 er produsert frem tom forrige uke, og at ca 300 av disse allerede er utlevert/registrert, og dermed blir det toppnotering for i3 på mars-statistikken på mellom 3-400 biler.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haug

Da fikk jeg endelig hentet min Solar Orange i3 (etter litt påtrykk på selger)...det var en drøm å kjøre hjem med den........  så da er det bare å starte med å sette seg inn i all funksjonalitet, mens min bedre halvdel er i gang med overflatebehandlingen (se egen tråd under vedlikehold)  ;)

så da sier jeg farvel til denne tråden, og så "snakkes" vi i en annen   ;D

fru haug

Jalla

I Leipzig produseres det nå 70 stk i3 om dagen, men det holder ikke til å holde unna for etterspørselen. Norbert Reithofer sier at man må regne med ventetider på opp til 6 måneder. En mulighet er å leie inn flere slik at linjene kan gå 24/7.

http://www.autoevolution.com/bmw-blog/bmw-makes-70-i3s-a-day-in-leipzig-still-not-enough-report-78187.html?utm_medium=self&utm_source=home-up

Joi

Sitat fra: haug på fredag 07. mars 2014, klokken 18:14
Da fikk jeg endelig hentet min Solar Orange i3 (etter litt påtrykk på selger)...det var en drøm å kjøre hjem med den........  så da er det bare å starte med å sette seg inn i all funksjonalitet, mens min bedre halvdel er i gang med overflatebehandlingen (se egen tråd under vedlikehold)  ;)

så da sier jeg farvel til denne tråden, og så "snakkes" vi i en annen   ;D

fru haug

Såg du flere hvite der ute i dag?

haug

Sitat fra: Joi på fredag 07. mars 2014, klokken 18:40
Sitat fra: haug på fredag 07. mars 2014, klokken 18:14
Da fikk jeg endelig hentet min Solar Orange i3 (etter litt påtrykk på selger)...det var en drøm å kjøre hjem med den........  så da er det bare å starte med å sette seg inn i all funksjonalitet, mens min bedre halvdel er i gang med overflatebehandlingen (se egen tråd under vedlikehold)  ;)

så da sier jeg farvel til denne tråden, og så "snakkes" vi i en annen   ;D

fru haug

Såg du flere hvite der ute i dag?

Nei, så ikke noen andre.. Men, var ikke nede i kjelleren, det er der skattene et gjemt  ;)

LMOR

Dette har vært en svart dag for i3 produksjonen. Skjedde ingenting før ca 14:00.

Det kom ut 4 biler til Europa (50% til Norge :-)), og 10 biler til USA.

Dette er slutten på første uken med "ny" produksjonslinje, så kanskje de trengte dagen til å juster på denne, siden en god del er underkjent tidligere i uken (eller bare at de har manglet Suite).

Jeg har ikke oversikt over om de kanskje også har brukt dagen på å fixe de som ikke kom gjennom tidligere i uken.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

skritt

Da har vi fått bilen vår. Typisk nok på første skikkelige regndagen i år i Trøndelag. Men akk så godt å endelig ha fått hjem det nye familiemedlemmet. Ungene visste ikke at vi skulle hente bilen, så det var to veldig fornøyde unger som ble hentet i barnehagen og rett inn i ny bil.  :D

LMOR

Sitat fra: magmin på fredag 07. mars 2014, klokken 10:55
Ja dette er spennende lesing - takk til deg! Venter selv på produksjon denne uke (Andesite med lodge interiør og alle pakkene - ikke soltak og fargede ruter) - så skulle du komme over noe slikt.........
Kom over minst 5 slike, samme farge og interiør, til Norge, men alle hadde soltak... Dette betyr ikke at den ikke er ferdig :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: skritt på fredag 07. mars 2014, klokken 19:42
Da har vi fått bilen vår. Typisk nok på første skikkelige regndagen i år i Trøndelag. Men akk så godt å endelig ha fått hjem det nye familiemedlemmet. Ungene visste ikke at vi skulle hente bilen, så det var to veldig fornøyde unger som ble hentet i barnehagen og rett inn i ny bil.  :D
Gratulerer!
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken


Er det lov å håpe? Fortsetter med "Få en elektrisk sommer". :P
Er forøvrig en annonse hos DN.no, dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Coachen

Denne annonsen er "over alt" om dagen.
Så den på tv igår
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Klykken på mandag 10. mars 2014, klokken 11:21

Er det lov å håpe? Fortsetter med "Få en elektrisk sommer". :P
Er forøvrig en annonse hos DN.no, dette.
Ser man nøye på annonsene og klikker inn på dem så står det at det er begrenset til 200 biler.  Man skal nok regne med at alle bestilte biler leveres før disse, men det kan jo hende at en del som har bestillt allerede har gått inn i denne kvoten.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

Vel, jeg har ikke fått ordrebekreftelse på min bestilling enda (levert 26.feb), så når den dukker opp får jeg også vite leveringstidspunkt. Det gir vel en viss pekepinn, vil jeg tro.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gondron

Du får nok samme som oss andre som har bestilt nå ca.

Tidligst, ikkje bindende 21.07.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA