Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Yttertorjen

Sitat fra: LMOR på torsdag 06. mars 2014, klokken 13:47
Håper noen setter pris på mine stikkprøver. Min er produsert for lenge siden, så jeg gjør dette kun hvis noe synes det er interessant. (blir sikkert sperret ute igjen snart, da de ikke liker at noe følger med på denne måten)

Så langt i dag er det mest biler til Tyskland, men med Tjekkia og Italia som "dagens land". Ingen til Norge så langt, og ingen biler med Suite i dag heller.

Det er ikke kommet noe manual fra biler produsert etter 1.mars. (de som fikk dato 3 og 4, ble nok produsert før 1.mars)

oppdaterer denne senere i dag med ny status.

JAA, fortsett for Guds skyld. Synes det er kjempespennende !!

venter på bilen

Håper noen setter pris på mine stikkprøver. Min er produsert for lenge siden, så jeg gjør dette kun hvis noe synes det er interessant. (blir sikkert sperret ute igjen snart, da de ikke liker at noe følger med på denne måten)

Så langt i dag er det mest biler til Tyskland, men med Tjekkia og Italia som "dagens land". Ingen til Norge så langt, og ingen biler med Suite i dag heller.

Det er ikke kommet noe manual fra biler produsert etter 1.mars. (de som fikk dato 3 og 4, ble nok produsert før 1.mars)

Oppdatering: Håper det blir kveldsskift i dag også, for så langt har de ikke klart 20 biler en gang i dag, og bare 1-2 til Norge, blant annet VZ60884

Jaaa!! selvfølgelig, spennende dette særlig hvis du ser arravanigrå bil med suite interiør på vei til norge :-). Min skal angivelig produseres ca i uke 13.....

LMOR

OK, skal være på utkikk.

Hvis noen venter på hvit eller grå bil i Haugesund, så så jeg nettopp 3 stk som ble lastet av. Har VIN numrene, så bruk i så fall en PM hvis dere vil har mer info.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gordon Retriever

Sitat fra: Yttertorjen på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:19

JAA, fortsett for Guds skyld. Synes det er kjempespennende !!

Det hevdes at Gud allerede har fullt innsyn i BMW produksjonsstatistikk.
Det har imidlertid ikke jeg, så for min skyld - og for andre interesserte i samme situasjon - håper jeg at LMOR kan fortsette å gi oss små glimt inn i hva som produseres av i3.  ;D

LMOR

Kanskje det var gud som hjalp litt til i natt, for nå har jeg funnet USA bilene.... Det er produsert 40 biler til USA siden 1.mars, som kommer i tillegg til de andre. Da ser det ut til at de kan komme opp i 70 per dag. Men det hjelper ikke Norge, som så langt kun har fått de opprinnelige begrensede kvotene denne måneden.

Men det kan stemme med at mange har fått mars og mai som levering, men ikke så mange i April.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gondron

Sitat fra: LMOR på torsdag 06. mars 2014, klokken 19:18
OK, skal være på utkikk.

Hvis noen venter på hvit eller grå bil i Haugesund, så så jeg nettopp 3 stk som ble lastet av. Har VIN numrene, så bruk i så fall en PM hvis dere vil har mer info.

SPENNENDE!! men 4 mnd for tidligt :(

Hehe :D

Gondron

Sitat fra: LMOR på fredag 07. mars 2014, klokken 08:06
Kanskje det var gud som hjalp litt til i natt, for nå har jeg funnet USA bilene.... Det er produsert 40 biler til USA siden 1.mars, som kommer i tillegg til de andre. Da ser det ut til at de kan komme opp i 70 per dag. Men det hjelper ikke Norge, som så langt kun har fått de opprinnelige begrensede kvotene denne måneden.

Men det kan stemme med at mange har fått mars og mai som levering, men ikke så mange i April.

Tror du di kan holde reklamene som blir plassert rundt etter i norge og på nett at "bestiller du nå har du Elektrisk sommer!" ?

Ser dårligt ut det løfte der egentlig. :/

magmin

Ja dette er spennende lesing - takk til deg! Venter selv på produksjon denne uke (Andesite med lodge interiør og alle pakkene - ikke soltak og fargede ruter) - så skulle du komme over noe slikt.........
BMW i3

Øybil

Er desverre kun en av mange "feil" BMW har gjort i forhold til salg av I3. Bestiller du nå så får du levering i juli/august får jeg beskjed om når jeg snakker med BMW. Og det rett etter at de har lansert reklamekampanjen at du kan få bilen til sommeren.

Eller mener de faktisk at den norske sommeren ikke starter før i august ??

Skal kjøpe I3, men er skuffet over måten BMW utfører salget på og den dårlige kunnskapen og informasjon de gir ut til kundene sine.

LMOR

Jeg har skrevet er par ganger hva jeg tror:

I starten fikk Norge få biler, men så fikk de en stor kvote fra andre land, som gjorde at mange av oss fikk flere måneder før. (Jeg ble først forespeilet august, men får nå i mars).

Nå (denne uken) starter leveringen til mange nye land, og endring av flere komponenter, så det er naturlig at de har noen oppstartsproblemer, og at de som har stått lenge i kø får bilene sine (i andre land) produsert i mars (mens Norge får den opprinnelige kvoten).

Siden BMW har gått ut med en kampanje i det siste, så antar jeg at de igjen får store kvoter i April og videre.

Dermed er det for tidlig å si at de ikke kommer til å klare å levere. De har denne uken gått opp fra ca 35 biler per dag til 70 biler per dag. De har sikkert planer om ytterligere opptrapping, og dobler eller mer produksjonen av karbonfiber ...
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Thomas81

Hvis noen her skal hente en hvit i3 med stjerneekede felger på Bavaria på Økern i nærmeste framtid så vær litt obs. Jeg var der netopp og kom over denne bilen på parkeringen ute, den sto med begge vinduene åpne i øsregn. Det så absolutt ikke bra ut, tittet inn og det var vått overalt. Jeg gråt inni meg når jeg så det. Jeg ga selvsagt beskjed til de ansatte.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Gondron

Sitat fra: Thomas81 på fredag 07. mars 2014, klokken 11:21
Hvis noen her skal hente en hvit i3 med stjerneekede felger på Bavaria på Økern i nærmeste framtid så vær litt obs. Jeg var der netopp og kom over denne bilen på parkeringen ute, den sto med begge vinduene åpne i øsregn. Det så absolutt ikke bra ut, tittet inn og det var vått overalt. Jeg gråt inni meg når jeg så det. Jeg ga selvsagt beskjed til de ansatte.

Off, den er kjipe. Håper du tok bilde så evetuelt eigeren kan ha beviser om han trenger!

Coachen

Sitat fra: Thomas81 på fredag 07. mars 2014, klokken 11:21

Håper ikke det sto en Laurel Grey der med mørke bakruter og dro inn vann også??
Skal hente min der i morgen nemlig..
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Thomas81

Tok ingen bilder dessverre, uansett vanskelig å få bevist noe når den ikke hadde skilter. Men får jo håpe Bavaria er såpass reale at de opplyser om det, vil npk tro det var oppstatt noe trøbbel med elektronikk til vindusheiser og sånt også, var ganske mye vann.

Coachen:

Sto et par Laurel grå inne i butikken så en av de var nok din.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

i3_X5_730

Håper noen setter pris på mine stikkprøver ...
JAAA! For svingende! Dette er interessant. Gøy og informativt. ;)
Hvor mange biler er egentlig gått til Norge, da?  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA