Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Kin2k3

Skrev kontrakt i midten av Desember.
Fikk bilen første uken i Februar.

Skal nevnes at jeg var veldig tidlig ute med å sette meg selv på forhåndsbestillingsliste.

- Paul

Snart-i3

Ser på lista at de som har bestilt med Lodge interiør henger litt etter.
Lm og meg (Snart-i3) henger på for sen dato for kontrakt.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Sirka

Tallnerden fortsetter ... Ha meg unnskyldt.  8)

EL34509 registrert 27.2. - prod. 19.12.

Og det var visst det for i dag?
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

Jeg liker også tall, men er litt usikker på hva du teller? Du ser bare på Bergen? Det registreres i3 mange andre steder i landet også, på litt andre nummer?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Er det noen som vet når i prosessen bilen kan legges opp i ConnectedDrive?
Er den da fremdeles på fabrikken, på vei til transporten, kommet til Norge?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haug

Da har jeg mottat faktura, så forhåpentligvis får jeg den i slutten av neste uke  ;D

Klykken

Sitat fra: haug på fredag 28. februar 2014, klokken 09:25
Da har jeg mottat faktura, så forhåpentligvis får jeg den i slutten av neste uke  ;D
Gratulerer! Når bestilte du da?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

haug

Sitat fra: Klykken på fredag 28. februar 2014, klokken 09:33
Sitat fra: haug på fredag 28. februar 2014, klokken 09:25
Gratulerer! Når bestilte du da?

Takk for det! Satte meg på reservasjonslisten i august og bestilte den 10. desember.

Klykken

Så ca 3mnd på levering, da. Ikke verst!
Du får kose deg med ditt nye vidunder, mens iallefall jeg må sitte og vente til juni/juli.. Bestilte for noen dager siden selv. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

BOStrand

Info fra Bavaria til meg i går:
Bestiller en bil i dag så får vi juni produksjon.
Din bil står på produksjon slutten av april og levering i mai, det er imidlertid kommet ganske bra med ekstrakvoter til Norge på vår og sommer.
Så vi håper på at vi kan få noe framskyndet på biler som er i bestilling, men kan pr dato ikke love noe.

jaxry

Sitat fra: østfolding på lørdag 22. februar 2014, klokken 21:00
Sitat fra: jaxry på lørdag 22. februar 2014, klokken 20:46
Jeg bestilte 10. januar. Fikk denne uken vite at jeg hadde kommet med i mars-produksjonen, siste uken i mars, med levering i juni. Det virket som plass til produksjon i mars var sikkert, men levering nesten 3 mnd etterpå blir vel mye. Kanskje de legge inn mye margin mellom produksjon og levering pga flaskehals i transport og ditto usikkerhet?

Det hørtes ut som en god buffer, ja.

Min ble produsert 3. jan og utlevert 14. februar. Men det har sikkert tatt både kortere og lengre tid for andre.

Jeg fikk tidligere denne uken ordrebekreftelse med tidligste ikke-bindende leveringsdato 11.06. Jeg spurte så om det var håp om å få bilen tidligere da jeg i tidligere epost hadde fått beskjed om sen mars-produksjon (selgers ord). Fikk idag en avklaring med at jeg var kommet med på mars-kvote slik de hadde håpet på, med produksjon 18.04 og levering 11.06. De håpet wlltid på tidligere levering, og beklaget samtidig om komminikasjonen hadde vært dårlig og misforståelser hadde oppstått. Jeg har nå svart at jeg er skuffet over hele prosessen (jeg har andre momenter som har irritert meg). Jeg forventer ikke at det skal komme noe ut av dette. Men jeg hadde forventet meg en bedre opplevelse. Som jeg skrev til selger forventer man som BMW-kunde minst like mye av apparatet rundt, som bilen i seg selv.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Yttertorjen

Sitat fra: nasroht på onsdag 26. februar 2014, klokken 15:33
Sitat fra: Bmwi3 på onsdag 26. februar 2014, klokken 12:38
Sitat fra: nasroht på onsdag 26. februar 2014, klokken 09:40
- Bestiller du en bil i dag, får du den før sommeren, sier Kjetil Myhre, markedsdirektør i BMW Norge.

http://e24.no/bil/nye-modeller-gir-videre-elbilvekst/22782010

Trodde en måtte vente til August - September... Tenkte bestille meg en ila uken.

Dette er bare tull. Bestillte min for ca 2 uker siden og fikk beskjed om Juli. De som bestiller nå får beskjed om juli/august...

Kjøpte i lunsjen, fikk beskejd om Juli. Greit for min del. :)

Jepp. Stemmer bra med min bestilling av 13.02 med tidligste levering 15.07 i ordrebekreftelsen..

Bare å glede seg !!

Skibum

Jeg bestilte 18.01 har nå fått bekreftet tidligste ikke-bindende leveringsdato 25.06
2014 BMW i3, Laurel grå, Suite interiør

Gondron

Tror om det blir tidligere levering blir det mange glade nordmenn!

Sirka

Sitat fra: LMOR på fredag 28. februar 2014, klokken 07:06
Jeg liker også tall, men er litt usikker på hva du teller? Du ser bare på Bergen? Det registreres i3 mange andre steder i landet også, på litt andre nummer?

Jeg følger med på registreringer i denne rekken, som tydeligvis er forhandleren i Bergen sin og hvor min bil etter alle solemerker må dukke opp en gang. Synes det var litt interessant å se på tidsrom mellom produksjonsdato (som jeg leter opp på BMW sin side ut fra VIN-nummer) og registreringsdato. Det varierer ganske mye!

(I dag er for øvrig EL34510 registrert, men jeg får av en eller annen grunn ikke opp info på BMW sin side?)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA