Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

østfolding


Sitat fra: østfolding på torsdag 30. januar 2014, klokken 11:12

Sitat fra: Tinhlevan på onsdag 29. januar 2014, klokken 12:37
Sitat fra: østfolding på mandag 27. januar 2014, klokken 22:49
Hadde egentlig fått leveringsdato 3. februar, men nå er selger svært i tvil på om dette holder. Bilen ble visst ifølge han produsert ferdig 25. januar og er ikke fraktet på båt enda.

Da jeg sjekket produksjonsstatus på bilen med VIN-koden for en ukes tid tiden stod det imidertidlig at bilen ble ferdig produsert 3. januar...

Jeg har også søkt med VIN-koden, men det står ingenting om dato når den er ferdig produsert. Kun når produksjonen ble startet.
Hvor fant du din dato?

Mulig jeg så feil og tolket produksjonsstart som produsert ferdig...

Får vel stole på at det forhandleren sier om leveransestatusen stemmer. Flere som trolig får bil med samme båtlass - altså forhåpentligvis en avreise fra Tyskland iløpet av et par dager...? Si gjerne ifra her hvis dere får vite noe mer om forventet ankomst i Drammen (?) :)

Har sjekket igjen nå, og på bmwarchiv.de står det bare én dato - produsjonsdato - og det er 3. januar. Men forhandler mener den er produsert ferdig først 25. januar.

Bilen har i alle fall ikke kommet til Norge enda, så utlevering førstkommende mandag går nok soleklart ut....

Flere som venter bil i starten av februar som har hørt noe mer?


østfolding

Da fikk jeg akkurat beskjed fra forhandler om at bilen i alle fall er sendt fra fabrikk. Så spørs det bare hvor lenge den må vente på kaia :-) Noen som vet hvor lang tid det kan ta? Samler BMW opp ferdigproduserte i3-er utenfor fabrikken eller på havna?

ELLP

Da har jeg fått beskjed om at jeg kan hente min i3 på mandag:) På faktura stod det produksjonsuke 52/2013. I følge VIN decoder var produksjonsdato 23/12, usikker på om det er start eller slutt. Satte meg på liste i midten av juli, registrerte meg som interessert på nett for et år siden. Gleder meg nå, men føles som jeg har ventet en evighet.

Tinhlevan

Sitat fra: østfolding på torsdag 30. januar 2014, klokken 14:58

Sitat fra: østfolding på torsdag 30. januar 2014, klokken 11:12

Sitat fra: Tinhlevan på onsdag 29. januar 2014, klokken 12:37
Sitat fra: østfolding på mandag 27. januar 2014, klokken 22:49
Hadde egentlig fått leveringsdato 3. februar, men nå er selger svært i tvil på om dette holder. Bilen ble visst ifølge han produsert ferdig 25. januar og er ikke fraktet på båt enda.

Da jeg sjekket produksjonsstatus på bilen med VIN-koden for en ukes tid tiden stod det imidertidlig at bilen ble ferdig produsert 3. januar...

Jeg har også søkt med VIN-koden, men det står ingenting om dato når den er ferdig produsert. Kun når produksjonen ble startet.
Hvor fant du din dato?

Mulig jeg så feil og tolket produksjonsstart som produsert ferdig...

Får vel stole på at det forhandleren sier om leveransestatusen stemmer. Flere som trolig får bil med samme båtlass - altså forhåpentligvis en avreise fra Tyskland iløpet av et par dager...? Si gjerne ifra her hvis dere får vite noe mer om forventet ankomst i Drammen (?) :)

Har sjekket igjen nå, og på bmwarchiv.de står det bare én dato - produsjonsdato - og det er 3. januar. Men forhandler mener den er produsert ferdig først 25. januar.

Bilen har i alle fall ikke kommet til Norge enda, så utlevering førstkommende mandag går nok soleklart ut....

Flere som venter bil i starten av februar som har hørt noe mer?


Iflg. Bilia Skøyen så estimerer de med 4-6 uker fra produksjon til lev.
Så fra produksjonsdato kan man legge til 6 uker så er det ikke langt unna realiteten.

LMOR

Sitat fra: østfolding på torsdag 30. januar 2014, klokken 15:03
Da fikk jeg akkurat beskjed fra forhandler om at bilen i alle fall er sendt fra fabrikk. Så spørs det bare hvor lenge den må vente på kaia :-) Noen som vet hvor lang tid det kan ta? Samler BMW opp ferdigproduserte i3-er utenfor fabrikken eller på havna?
Så bra!

Du hadde 17.jan på ordrebekreftelsen?, og jeg har hørt at det i praksis er den datoen den skal være ferdigprodusert? Eller burde vi normalt fått den til den datoen som står, siden det står overlevering?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

østfolding

#140
Sitat fra: LMOR på torsdag 30. januar 2014, klokken 16:10
Sitat fra: østfolding på torsdag 30. januar 2014, klokken 15:03
Da fikk jeg akkurat beskjed fra forhandler om at bilen i alle fall er sendt fra fabrikk. Så spørs det bare hvor lenge den må vente på kaia :-) Noen som vet hvor lang tid det kan ta? Samler BMW opp ferdigproduserte i3-er utenfor fabrikken eller på havna?
Så bra!

Du hadde 17.jan på ordrebekreftelsen?, og jeg har hørt at det i praksis er den datoen den skal være ferdigprodusert? Eller burde vi normalt fått den til den datoen som står, siden det står overlevering?

På ordrebrekreftelsen står det 16. januar, ja.

Litt usikker. Lett å bli forvirret her - BMW kunne helt klart vært litt mer tydelig med begrepene ift. produksjonsdato, forventet levering og bekreftet levering.

På VIN-sjekkeren står det i alle fall 3. januar. Forhandleren sier den var ferdigprodusert 25. januar. Og først i går eller i dag ble den sendt fra fabrikk.

Med tanke på at jeg ved prøvekjøring ble hintet til antatt levering i mars/april, så er jeg uansett fornøyd :-)

haggen

Jeg sjekket status med forhandler i dag, og fikk til svar at estimert levering er produksjonsuken + 3-6 uker. Så her er det litt slakk for transport og diverse tydeligvis.

i3_X5_730


leifm

i3_X3_X5_730: Lader den på boksen som kom med eller har du installert egen? :) Mulig å ta noen bilder samt fortelle litt om test og kjøring? :)
-i3 i mai

i3_X5_730

Sitat fra: leifm på torsdag 30. januar 2014, klokken 21:58
i3_X3_X5_730: Lader den på boksen som kom med eller har du installert egen?

Lader kun med standard kladden hengende på veggen. (Drar 2650 Watt på max). Helt grei lading i begynnelsen. Fyldig rapport og bilder kommer senere i neste uke.  8)

LMOR

#145
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på torsdag 30. januar 2014, klokken 22:01
Sitat fra: leifm på torsdag 30. januar 2014, klokken 21:58
i3_X3_X5_730: Lader den på boksen som kom med eller har du installert egen?

Lader kun med standard kladden hengende på veggen. (Drar 2650 Watt på max). Helt grei lading i begynnelsen. Fyldig rapport og bilder kommer senere i neste uke.  8)

Gratulerer!

Har du testet at den trekker 2650 Watt? Hvordan?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan


Tore Wold

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på torsdag 30. januar 2014, klokken 21:48


Og der var vår i3 godt plassert i sitt nye hjem.  8)

Gratulerer!!!   Velkommen i klubben av oss lykkelige i3 eiere.  jeg har blitt, om mulig, enda større fan av i3 etter ovetakelsen og har snart kjørt 75 mil. Hver eneste meter har vært en fornøyelse og vært svært lærerik. Dette er en helt ny måte å tenke bil på. Veldig moro!!!  Naboen min har merket entusiasmen og også skrevet kontrakt på sin egen i3. Fornøyde i3 eiere er den beste markedsfører og jeg unner alle andre å eie et slikt fantastisk mind-changing produkt.  :P
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -
Tidl.: 316i, 2x520i, 120i, Nå: 325iA Cab og i3 m/Wallbox Pure.

i3_X5_730



Takk, mine herrer.  8)

- Målte forbruket ved hjelp av en forbruksmåler. Det varierte fra 2555W til 2650W.
- Sommerdekk ble bestillt på turbinfelgene og vinterdekk på standard ... det var BMW Jaeger som foreslo dette.(!)
- Jeg bare fatter og begriper hvor god denne bilen er å kjøre. Det morsomme er jo at i går, da jeg kjørte bilen ut fra BMW Jaerger i Åsane ... var første gangen jeg i det hele tatt kjørte bilen. Og for en bil!! Jeg bare er blitt sååå glad i den allerede ... (litt barnslig lykke der ::) ) ... men det er lov. Det skal MYE til for at jeg ikke står på barrikadene for å forsvare fakta om at enhver husholdning i Norge, sklulle/måtte/burde ha minst èn EL-bil i parken.  ;D

Vind

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 31. januar 2014, klokken 07:42
Det skal MYE til for at jeg ikke står på barrikadene for å forsvare fakta om at enhver husholdning i Norge, sklulle/måtte/burde ha minst èn EL-bil i parken.  ;D
Gratulerer med bil!  Selv måtte jeg måke ut "den andre" bilen i går kveld - da jeg skal på fjellet i kveld, har ikke brukt den på en uke, og det var skikkelig nedtur å ta den en tur da i3'en var tatt av fruen i huset. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA