Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

jaxry

Fikk tilbud fra Bavaria Økern idag. Det er nå bekreftet over 2000 biler til Norge, og ved bestilling nå i nærmeste fremtid burde man få bil med i aprilproduksjonen sa selger.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

magmin

Jeg skrev kontrakt den 9. desember uten å ha stått på reservasjonsliste - selger sier i dag at jeg etter all sannsynlighet får min bil produsert i april og da med stor navigasjon (pga kontrakt skrevet før årsskifte).
BMW i3

Truls Martin

Satte meg på liste i oktober og lå da på plass nr 399.
Skrev kontrakt på lørdag som var (4.1.14) og utstyrslisten ble fort lengre enn planlagt når vi først satte oss ned med selger. Dette er jeg glad for nå som jeg i ettertid har lest om hva andre her på forumet har valgt, og synes det meste høres fornuftig ut.

Bilen blir Solar Orange med Lodge interiør og alle utstyrspakker + litt annet dill.

Gleder oss stort til bilen kommer. Ble forespeilet levering i overgang april/mai.

Pratet forøvrig med en kollega som bestilte bil i midten av desember som også hadde fått oppgitt april som levering, men han hadde nettopp fått en Mail om at bilen mest sannsynlig kunne hentes i februar:)
Da er det kanskje håp om levering enda tidligere ?
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

pberg

Hvor lang tid tar det normalt å få ordrebekreftelse? Har ikke fått det enda, og bestilte før jul.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

LMOR

Sitat fra: pberg på tirsdag 07. januar 2014, klokken 22:06
Hvor lang tid tar det normalt å få ordrebekreftelse? Har ikke fått det enda, og bestilte før jul.

Noen av oss har måtte mase litt for å få en dato.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

østfolding

Er det ingen her på forumet som har fått bil enda...?


Sent from my iPad using Tapatalk

Vind

#66
Ikke mange - men en bekjent av meg fikk rett før jul, men han hadde også bestilt veldig tidlig.  2 uker igjen...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Truls Martin

Får man en slags pålogging eller liknende når man får produksjonsbekreftelse slik at man kan logge seg på og følge prosessen med sin bil?
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

bromm

Sitat fra: Truls Martin på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:04
Får man en slags pålogging eller liknende når man får produksjonsbekreftelse slik at man kan logge seg på og følge prosessen med sin bil?

Dere kan allerede lage brukerkonto her (husk sterkt passord!):
https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO

Men man må ha VIN-nummer for å få registrert selve bilen i profilen. Når det er registrert, så kan samme detaljer brukes i App'ene (de fungerer visst ikke, før man har lagt til selve bilen)   8)

Tore Wold

Sitat fra: bromm på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:10
Sitat fra: Truls Martin på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:04
Får man en slags pålogging eller liknende når man får produksjonsbekreftelse slik at man kan logge seg på og følge prosessen med sin bil?

Dere kan allerede lage brukerkonto her (husk sterkt passord!):
https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO

Men man må ha VIN-nummer for å få registrert selve bilen i profilen. Når det er registrert, så kan samme detaljer brukes i App'ene (de fungerer visst ikke, før man har lagt til selve bilen)   8)

Dette ser ikke ut til å virke før selve bilen er koblet til nettet. Se vedlagte feilmelding fra ConnectDrive.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -
Tidl.: 316i, 2x520i, 120i, Nå: 325iA Cab og i3 m/Wallbox Pure.

LMOR

Sitat fra: Tore Wold på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:52
Sitat fra: bromm på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:10
Sitat fra: Truls Martin på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:04
Får man en slags pålogging eller liknende når man får produksjonsbekreftelse slik at man kan logge seg på og følge prosessen med sin bil?

Dere kan allerede lage brukerkonto her (husk sterkt passord!):
https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO

Men man må ha VIN-nummer for å få registrert selve bilen i profilen. Når det er registrert, så kan samme detaljer brukes i App'ene (de fungerer visst ikke, før man har lagt til selve bilen)   8)

Dette ser ikke ut til å virke før selve bilen er koblet til nettet. Se vedlagte feilmelding fra ConnectDrive.

+ at så vidt jeg har forstått det, så kommer det opp en kode i bilen, som du så må bruke for å aktivere den.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: LMOR på onsdag 08. januar 2014, klokken 18:10
+ at så vidt jeg har forstått det, så kommer det opp en kode i bilen, som du så må bruke for å aktivere den.
det er riktig, man går til Settings, Office, og da kommer det opp en kode.  Denne taster man inn på brukerkontoen sin, og logger så på i App, da henger alt sammen og fungerer fantastisk.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Tore Wold

Sitat fra: LMOR på onsdag 08. januar 2014, klokken 18:10
Sitat fra: Tore Wold på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:52
Sitat fra: bromm på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:10
Sitat fra: Truls Martin på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:04
Får man en slags pålogging eller liknende når man får produksjonsbekreftelse slik at man kan logge seg på og følge prosessen med sin bil?

Dere kan allerede lage brukerkonto her (husk sterkt passord!):
https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO

Men man må ha VIN-nummer for å få registrert selve bilen i profilen. Når det er registrert, så kan samme detaljer brukes i App'ene (de fungerer visst ikke, før man har lagt til selve bilen)   8)

Dette ser ikke ut til å virke før selve bilen er koblet til nettet. Se vedlagte feilmelding fra ConnectDrive.

+ at så vidt jeg har forstått det, så kommer det opp en kode i bilen, som du så må bruke for å aktivere den.

Men da må du ha bilen først. M.a.o. pointless å søke etter produksjons-/leveringsstatus etter at bilen er overlevert. ;-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -
Tidl.: 316i, 2x520i, 120i, Nå: 325iA Cab og i3 m/Wallbox Pure.

Vind

Det er ikke en løsning slik Tesla har, at man kan se at de "samler deler", stabler dem sammen og leverer dem.  Den informasjonen har forhanderen.  De kjenner produksjonsuke, vet når bilen kommer til Norge, og omtrent når de får den.  Grunnet mange leveranser er de litt "forsiktige" med å love datoer utover den som er gitt på ordrebekreftelsen, men jeg fikk en indikasjon tildigere i uken at de "ikke ligger bak skjema", så får man tolke det slik man vil,

Det er også litt forskjell fra forhandler til forhandler hvor mye informasjon de gir til kundene sine.

Jeg beklager - jeg svarte litt på feil tråd, i forhold til Connect appen, og hvordan man kobler den opp, man kan ikke se leveranse der.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

MortenH

#74
Etter det jeg kan se i artikkelen jeg lenker til her, kunne man i 2009 selv sjekke status når man hadde fått VIN-nummeret. Artikkelen er lang og komplisert, men gir nyttig info, blant annet om statuskoder. Jeg tror ikke dette virker i dag, når du må lese av koden i bilen, for å kunne registrere den.

http://www.bmwblog.com/2009/07/14/how-to-follow-a-new-bmw-from-order-to-shipping-and-to-delivery/
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA