Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

LMOR

Så langt i dag: 18 biler, 1 hoppet over, ingen Suite, 9 til USA, 5 til Norge. siste VIN nå er 958.
(kan fremdeles blir denne uken magmin, men da bør de jobbe på lørdag tror jeg)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

magmin

Håper de holder farten oppe uten å håpe på tidlig fri før helgen - om 19 biler så står min for tur. Takker igjen for nyttig info.
BMW i3

LMOR

Sitat fra: magmin på torsdag 13. mars 2014, klokken 21:04
Håper de holder farten oppe uten å håpe på tidlig fri før helgen - om 19 biler så står min for tur. Takker igjen for nyttig info.
Merk at USA bilene ikke går av samme serie.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

dynaudio

Vår bil kom til Stavanger i dag. Den ble produsert 25 februar, så for vår del har det gått veldig fort. Hele kjøpsprosessen har vært en fornøyelse, og vi har så langt bare godt å si om Bavaria Stavanger.

Oisuri

Sitat fra: dynaudio på torsdag 13. mars 2014, klokken 22:25
Vår bil kom til Stavanger i dag. Den ble produsert 25 februar, så for vår del har det gått veldig fort. Hele kjøpsprosessen har vært en fornøyelse, og vi har så langt bare godt å si om Bavaria Stavanger.

:O

Min ble etter selger produsert 20.feb, etter vin 25.feb.
Men vet ennå ikke når den er på plass hos selger i Trondheim og overlevering :(
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

LMOR

VIN datoen er datoen bilen et klar "på utsiden" av fabrikken, med papirene i orden. Forhandlerne sitter med mer tekniske datoer, inklusiv når produksjonen startet.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Pit

Sitat fra: roso på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:22
Kl. 12.00 i morgen henter jeg min  8)

Hei.
Ser at du skrev kontrakt (20.desember) bare en uke før meg, men har fått bilen allerede. Jeg må vente helt til uke 25  :'(
Antar du skrev deg på reservasjonslisten?
(Hvis ikke virker det jo veldig tilfeldig når man får bilene...)

LMOR

Sitat fra: Pit på fredag 14. mars 2014, klokken 11:48
Sitat fra: roso på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:22
Kl. 12.00 i morgen henter jeg min  8)

Hei.
Ser at du skrev kontrakt (20.desember) bare en uke før meg, men har fått bilen allerede. Jeg må vente helt til uke 25  :'(
Antar du skrev deg på reservasjonslisten?
(Hvis ikke virker det jo veldig tilfeldig når man får bilene...)
Skillet mellom før og etter USA lanseringen (+ mange andre land) gikk akkurat rundt 20 des. (dessverre for deg), de som skrev kontrakt etter jul, havnet på "feil side", men med "ny versjon" uten å måtte betale ekstra, hva nå det egentlig måtte bety :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Du ligger ikke i listen?
Når skal du få din?

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AgQNwSINsATNdGQ2eVVWeEQzSTVXMUZZSVV1UEhFeEE&usp=sharing#gid=0
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gondron

Sitat fra: LMOR på fredag 14. mars 2014, klokken 15:29
Du ligger ikke i listen?
Når skal du få din?

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AgQNwSINsATNdGQ2eVVWeEQzSTVXMUZZSVV1UEhFeEE&usp=sharing#gid=0

Ikkje på listen heller.

kontrakt skrevet 21.02.2014
Levering 27.07.2014

Klykken

Listen er åpen for alle, så det er bare å skrive seg inn om man vil. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TrondW

Min ble produsert noen dager etter din og er fremdeles på kaien i Tyskland ifølge selger. Du har nok hatt flaks. Bilen er nok kommet rett på båten og sendt videre. Min må sikkert så å "mørne" til de får fylt opp båten...det betyr nok maksimal leveringstid (6 uker fra produksjon) for meg :(

Får være glad for at den ble produsert i det hele tatt. Skjønner at det er mange med skinninteriør som ikke får bil i produksjon pga. "for mange bestillinger av skinnseter i perioden".
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

LMOR

Min ble produsert før, og kom til Drammen samtidig, men er ikke kommet frem :-(

Ellers bør magmin sette seg ned før han leser dette... Så langt i dag er det ikke registrert ut noen biler i det hele tatt... av og til starter de sent på dagen, men har ikke sett så sent noen dag før... Vi kan håpe på at det bare er feil på systemet, og at de plutselig dukker opp. Det har skjedd før, men gårsdagens biler ligger der.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

magmin

I verste fall så blir det neste uke -,det får jeg leve med.
BMW i3

LMOR

Da har jeg en gledelig nyhet til dere som skal ha bil til sommeren.
Det var ikke bare 1 ny (USA) serie de startet med nå i feb/mars, men minst 4. Og når jeg går gjennom tallene så mangler REX i Europa i mine tall.
Så det er totalt (minst) 6 serier de produserer nå: venstre/høyre, USA/Europa, og for de 3 mulige kombinasjone EV/REX. Eventuelt så finnes det venstrekjøring i land med 110V, og da blir det 8.

Jeg har så langt bare oversikt over 4 av disse seriene.

Det betyr at det nok stemmer at de produserer ca 70 biler per dag.

Det hjelper ikke oss i Norge akkurat nå, og gårsdagen med 0 til Norge er bunnrekord.

Men sannsynligvis går salget dårligere i flere av disse landene, slik at når reservasjonslistene til disse landene er tomme, så får Norge større kvote, som da kan leveres relativt raskt.

Har for så vidt rapportert den samme teorien før, men det nye nå er at kapasiteten er sannsynliggjordt større :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA