Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

LMOR

Og at en faktisk får et tilbud etter den opprinnelige reservasjonsplassen viser vel nettopp at de holder seg til den. Det er ikke noe bevis for at noen jukser med rekkefølgen. De hadde sikkert ikke fått det med seg sentralt at du ikke ville benytte den.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

At Sonus kommer med slike påstander tyder vel på dårlig dømmekraft over egen situasjon. Det som nevnes kan vel i værste fall betraktes som "siste sjanse" eller "er du sikker", før de frigjør plassen til en av de flere hundre som tripper etter å få bilen tidligst mulig.

Systemet er veldig proffesjonelt - selv bestilte jeg min fabrikkplass via Jaeger i Bergen (siden Sulland ikke hadde åpnet i Trondheim), og med en gang jeg spaserte inn døra på Sulland, så fikk jeg vite at jeg var på listen deres fordi de er nærmeste i-Agent. Alle ble behandlet etter tidspunkt for reservasjonen, og hjemmeadresse eller hvilken forhandler som mottok den var ikke utslagsgivende i det hele tatt !

magmin

 Hva om alle på forumet tar et skipper tak og legger inn sine data i regnearket nå - det ville ha gitt oss en veldig god oversikt. Oppfordrer alle til å ta den jobben!
BMW i3

eleseus

Jeg skrev meg på listen i første halvdel av juni, og har fulgt opp min reservasjon jevnlig etter dette. Har fortatt ikke fått anledning til å skrive kontrakt og bestille bil tross flere henvendelser, så ha ingen illusjoner om at dette systemet er profesjonelt. Det er det ikke :-)

For meg virker det som om forhandlerapparatet er lite forberedt, ikke bare når det gjelder denne "listen".





------------------------
Oslo

magmin

Dette låter merkelig - sjekk linken i første innlegg på denne tråden så ser du jo at flere med kortere reservasjonstid har skrevet kontrakt og fått leveringstidspunkt. Har du mulighet bør du stikke innom forhandleren og sørge for at de følger opp.
BMW i3

janni

Nei det er ikke saerlig proffesjonelt med disse ventelistene hos Bavaria i Stavanger i alle fall.

Jeg satte meg opp paa venteliste 25-nov.  Da jeg kom inn for aa proevekjoere bilen to uker etter, var jeg ikke paa lista i det hele tatt.   De var heller ikke han som var bak meg.  Selgeren maatte legge oss inn i det regnearket de bruker.

Bestilte derfor bilen foer jeg egentlig hadde tenkt for aa vaere helt sikker paa at jeg faar den saa tidlig som mulig.

eleseus

Sitat fra: magmin på fredag 03. januar 2014, klokken 13:07
Dette låter merkelig - sjekk linken i første innlegg på denne tråden så ser du jo at flere med kortere reservasjonstid har skrevet kontrakt og fått leveringstidspunkt. Har du mulighet bør du stikke innom forhandleren og sørge for at de følger opp.

Ja. Det ser jeg.

Det er visst nødvendig å kontakte de personlig. Men det burde jo ikke være det :-)
Jeg har uansett sendt de en siste mail nå, så får de respondere på den. Kommer det ikke et godt svar derfra skal jeg finne meg et annet alternativ. Det kan være på tide å prøve noe annet. Jeg har kjørt dette merket i 19 år.
------------------------
Oslo

Obba

Høres merkelig ut, ja. Jeg ble jevnlig kontaktet av forhandler med oppdateringer om status etter at jeg satte meg på reservasjonsliste i august.

LMOR

Sitat fra: eleseus på fredag 03. januar 2014, klokken 13:34
Det er visst nødvendig å kontakte de personlig. Men det burde jo ikke være det :-)

Det er i hvert fall nødvendig å møte opp for å skrive kontrakt :-)

De skulle ha gitt deg en frist (om litt for kort), til å gjøre nettopp det, mot slutten av November, begynnelsen av desember.

Men du høres ikke like dedikert ut som de som har skrevet kontrakt, og du beholder sikkert en tidlig plass hvis du forter deg, så det kan vel være at Bavaria også har senset at du ikke ville skrive under raskt?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3_X5_730

Sitat fra: Tore Wold på mandag 30. desember 2013, klokken 21:56
... Jeg reserverte vår i3 den 24.8.2012 og ble lovet tidlig levering ...
... Vår bil ankom Drammen havn i kveld 30.12.  Nå bare gleder vi oss til å få "Elling" i garasjen. :-)

Dette kan vel ikke stemme. Det må da være 24.august 2013 du mener reservasjonen ble gjort. Jeg gjorde min reservasjon 2 måned tidligere (29.juni 2013) og skrev under kontrakt 19.nov 2013 ... men får likevel i3'en vår i, ja ... mars i år?

Kan noen forklare?  :o



Obba

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 03. januar 2014, klokken 14:26
Sitat fra: Tore Wold på mandag 30. desember 2013, klokken 21:56
... Jeg reserverte vår i3 den 24.8.2012 og ble lovet tidlig levering ...
... Vår bil ankom Drammen havn i kveld 30.12.  Nå bare gleder vi oss til å få "Elling" i garasjen. :-)

Dette kan vel ikke stemme. Det må da være 24.august 2013 du mener reservasjonen ble gjort. Jeg gjorde min reservasjon 2 måned tidligere (29.juni 2013) og skrev under kontrakt 19.nov 2013 ... men får likevel i3'en vår i, ja ... mars i år?

Kan noen forklare?  :o
Siden han får bilen allerede er han nok en av de første på lista og da vil jeg tro 24.august 2012 stemmer. Med 24.august 2013 ville han til og med vært bak meg i køen :)

i3_X5_730

Sitat fra: Obba på fredag 03. januar 2014, klokken 14:44
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 03. januar 2014, klokken 14:26
Sitat fra: Tore Wold på mandag 30. desember 2013, klokken 21:56
... Jeg reserverte vår i3 den 24.8.2012 og ble lovet tidlig levering ...
... Vår bil ankom Drammen havn i kveld 30.12.  Nå bare gleder vi oss til å få "Elling" i garasjen. :-)

Dette kan vel ikke stemme. Det må da være 24.august 2013 du mener reservasjonen ble gjort. Jeg gjorde min reservasjon 2 måned tidligere (29.juni 2013) og skrev under kontrakt 19.nov 2013 ... men får likevel i3'en vår i, ja ... mars i år?

Kan noen forklare?  :o
Siden han får bilen allerede er han nok en av de første på lista og da vil jeg tro 24.august 2012 stemmer. Med 24.august 2013 ville han til og med vært bak meg i køen :)

Vel, det gikk vel ikke å reservere i3 i 2012?

Sitat fra: FLEA på tirsdag 04. juni 2013, klokken 17:41
Nå er det mulig å reservere plass i produksjonskøen hos BMW for i3.
Kontakt BMWi forhandler og be om reservasjonsskjema.

4.juni 2013 var første anledning.

Jorgensen

Fikk høre at Bavaria Oslo hadde 15 stk på venteliste i 2012, og noen av disse fikk bilene sine i desember  :)
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Tore Wold

#58
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 03. januar 2014, klokken 14:52
Sitat fra: Obba på fredag 03. januar 2014, klokken 14:44
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 03. januar 2014, klokken 14:26
Sitat fra: Tore Wold på mandag 30. desember 2013, klokken 21:56
... Jeg reserverte vår i3 den 24.8.2012 og ble lovet tidlig levering ...
... Vår bil ankom Drammen havn i kveld 30.12.  Nå bare gleder vi oss til å få "Elling" i garasjen. :-)

Dette kan vel ikke stemme. Det må da være 24.august 2013 du mener reservasjonen ble gjort. Jeg gjorde min reservasjon 2 måned tidligere (29.juni 2013) og skrev under kontrakt 19.nov 2013 ... men får likevel i3'en vår i, ja ... mars i år?

Kan noen forklare?  :o
Siden han får bilen allerede er han nok en av de første på lista og da vil jeg tro 24.august 2012 stemmer. Med 24.august 2013 ville han til og med vært bak meg i køen :)

Vel, det gikk vel ikke å reservere i3 i 2012?

Sitat fra: FLEA på tirsdag 04. juni 2013, klokken 17:41
Nå er det mulig å reservere plass i produksjonskøen hos BMW for i3.
Kontakt BMWi forhandler og be om reservasjonsskjema.

4.juni 2013 var første anledning.

Joda, 24.8.2012 er riktig!  Jeg hadde nettopp fått høre om i3 og ville være blandt de første. Jeg skrev kjøpekontrakt om leveranse av i3 med min daværende BMW forhandler denne dato. Denne forhandler fikk ikke agentur på i3 så kontrakten ble av BMW sentralt overført til ny i3 forhandler. Denne kontrakt sikret meg plass tidlig i produksjon/leveringskøen. Bile ble senere detaljspesifisert hos den nye forhandler når dette var mulig.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -
Tidl.: 316i, 2x520i, 120i, Nå: 325iA Cab og i3 m/Wallbox Pure.

i3_X5_730


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA