Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

venter på bilen

Har ikke gjort noen endringer av kontrakt - (har alt av utstyr minus soltak og metalic lakk), men stusset over at jeg ikke ordrebekreftelsen før 9 januar - en måned etter at jeg skrev kontrakt.
Som sagt ingen stor sak for meg, det er jo bare litt lenger tid å gå å glede seg på, men litt ergelig og underlig synes jeg min situasjon har blitt...

LMOR

Sitat fra: venter på bilen på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:31
Har ikke gjort noen endringer av kontrakt - (har alt av utstyr minus soltak og metalic lakk), men stusset over at jeg ikke ordrebekreftelsen før 9 januar - en måned etter at jeg skrev kontrakt.
Som sagt ingen stor sak for meg, det er jo bare litt lenger tid å gå å glede seg på, men litt ergelig og underlig synes jeg min situasjon har blitt...
Jeg fikk også ordrebekreftelsen etter nyttår. Hvilken dato står det på din?
Ellers kan det da være at du har valgt noe utstyr som få andre har valgt, og som det er leveringsproblemer med, slik at "din" kø er lengre enn normalkøen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Herwitz

Hvis man ser på arket i denne tråden der folk kan skrive seg opp på når de får bilen så kan det f.eks se ut som Lodge interiør er en propp i systemet. Hvis listen er oppdatert er det kun levert en bil med Lodge så langt, kontrakten på den ble undertegnet i midten av november. Mange som har skrevet kontrakt senere, men med annet interiør har fått bilene sine. Jeg ser f.eks at en som bestilte bilen sin med Loft interiør en drøy uke etter meg allerede har fått den mens min med Lodge interiør skal bli produsert denne uken.
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

LMOR

Sitat fra: Herwitz på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:44
Hvis man ser på arket i denne tråden der folk kan skrive seg opp på når de får bilen så kan det f.eks se ut som Lodge interiør er en propp i systemet. Hvis listen er oppdatert er det kun levert en bil med Lodge så langt, kontrakten på den ble undertegnet i midten av november. Mange som har skrevet kontrakt senere, men med annet interiør har fått bilene sine. Jeg ser f.eks at en som bestilte bilen sin med Loft interiør en drøy uke etter meg allerede har fått den mens min med Lodge interiør skal bli produsert denne uken.
God teori! Men jeg tror ikke det. Jeg skal også ha Lodge, og flere har fått det i Norge, og de har produsert dette hele veien (de siste 3 produsert i dag f.eks. er Lodge).
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Herwitz

Sitat fra: Herwitz på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:22
God teori! Men jeg tror ikke det. Jeg skal også ha Lodge, og flere har fått det i Norge, og de har produsert dette hele veien (de siste 3 produsert i dag f.eks. er Lodge).

He he. Var redd for det ja, syntes bare det passet så bra siden jeg går og venter på min med Lodge  :D Men siden min skal produseres denne uken er kanskje en av de tre min....
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

venter på bilen

Sitat fra: LMOR på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:32
Sitat fra: venter på bilen på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:31
Jeg fikk også ordrebekreftelsen etter nyttår. Hvilken dato står det på din?
Ellers kan det da være at du har valgt noe utstyr som få andre har valgt, og som det er leveringsproblemer med, slik at "din" kø er lengre enn normalkøen.
LMOR hvilken dato mener du? mener du leveringsdato - så står det åpent på det i ordrebekreftelsen, mens dato på ordrebekreftelsen er 9 januar , kontraktdato er 10 des. Min bil skal forøvrig ha suite interiør og ikke lodge.

LMOR

Tror de sliter. Ser ikke ut til at det kommer flere ut enn de ca 35 per dag nå heller. Det ryktes at USA produksjonen er 3-4 uker forsinket, og i dag har det gått flest biler til Tyskland og Kina, og nesten ingen (i forhold til normalen) til Norge...

Dette kan forklare hvorfor de som nå ikke har fått levert bilen, får den senere enn de er lovet, og at nye land prioriteres i mars, slik at de kommer med på statistikker osv i april.

Eneste som kan hjelpe er at de kommer opp mot de 70 per dag de skulle produsere.

Trøsten er i hvert noen feil er luket bort, og nye komponenter satt inn.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: venter på bilen på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:28
LMOR hvilken dato mener du? mener du leveringsdato - så står det åpent på det i ordrebekreftelsen, mens dato på ordrebekreftelsen er 9 januar , kontraktdato er 10 des. Min bil skal forøvrig ha suite interiør og ikke lodge.
Mente den som står åpen. Det var ikke noe godt tegn 9.jan, og Suite høres ut som en mer sannsynlig forklaring. Det mener jeg at jeg har lest de ha begrenset kapasitet på, og det er få biler med Suite som produseres hver dag.
Og hvis det stemmer, så kan det være grunnen til forsinkelsene i USA, da det kun er biler med Suite (Tera) som skal leveres i starten (mest mulig penger).
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TrondW

Sitat fra: LMOR på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:30

Hva mener du med dette? Hvilke feil og hvilke komponenter?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

LMOR

Sitat fra: TrondW på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:39
Sitat fra: LMOR på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:30
Hva mener du med dette? Hvilke feil og hvilke komponenter?
Tror ikke jeg gjentar dette nå, du finner det i en annen tråd. Det er en del komponenter som byttes ut fra mars produksjonen. Årsaken kan være svakheter, eller mer funksjonalitet. Jeg har så langt ikke funnet ut hvorfor, og venter på første manual fra produksjonen denne uken for å se om det er funksjonelle endringer.
BMW gjør normalt endringer i produksjonen i mars og september. At det er noe risiko med å kjøpe tidlig er vel ikke noe nytt. Så langt ser det ut til å være i en helt annen liga enn Telsa i hver fall :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anders Eide

Litt off topic, men om noen er lei av å vente, er det en bil til fornuftig pris med mye utstyr til salgs her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12851.0.html

Coachen

Sitat fra: Anders Eide på onsdag 05. mars 2014, klokken 16:38
Litt off topic, men om noen er lei av å vente, er det en bil til fornuftig pris med mye utstyr til salgs her:

Kan jeg spørre hvorfor du vil selge allerede?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Anders Eide

Sitat fra: Coachen på onsdag 05. mars 2014, klokken 17:13
Sitat fra: Anders Eide på onsdag 05. mars 2014, klokken 16:38

Kan jeg spørre hvorfor du vil selge allerede?

Ikke noen annen grunn enn at jeg kjøpte den litt på impuls, og at vi egentlig ikke har behov for to biler i husholdningen. Og så er jeg litt nysgjerrig på responsen i markedet. Bilen er fantastisk å kjøre, og har ikke oppdaget noe "negativt" som gjør at jeg vil selge den.

LMOR

Kanskje er det håp likevel, det ser ut som de jobber kveldsskift nå.

Da er det biler til Korea det går i + 1 til Norge.

Stort sett bare Lodge og standard i dag.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Håper noen setter pris på mine stikkprøver. Min er produsert for lenge siden, så jeg gjør dette kun hvis noe synes det er interessant. (blir sikkert sperret ute igjen snart, da de ikke liker at noe følger med på denne måten)

Så langt i dag er det mest biler til Tyskland, men med Tjekkia og Italia som "dagens land". Ingen til Norge så langt, og ingen biler med Suite i dag heller.

Det er ikke kommet noe manual fra biler produsert etter 1.mars. (de som fikk dato 3 og 4, ble nok produsert før 1.mars)

Oppdatering: Håper det blir kveldsskift i dag også, for så langt har de ikke klart 20 biler en gang i dag, og bare 1-2 til Norge, blant annet VZ60884

Siste oppdatering i dag. Det går tregt, og det er mange "hull" i serien, tidligere har det bare vært noen få i uken. Det kan ha 2 forklaringer: 1. At de er gått tom for deler (f.eks. Suite), 2. At det er mange som stoppes i kvalitetskontrollen pga innkjøring av den nye produksjonslinjen. Det ser ut som om de kommer gjennom de ca 30-35 vanlige, men med minst 4-5 hull. Håper ikke mange her inne har VIN nummer rundt 885.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA