Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

NiiN

Fikk en hyggelig telefon i går om at bilen min var rett rundt hjørnet. Utlevering neste fredag.

Historien så langt:
- Kontrakt signert 27.07 Follo.
Antatt levering uke 52.
- Bil produsert 25.10
Antatt levering uke 46.
- Bekreftet levering 25.11 (uke 47)

Jeg vet det er biler med høyere VIN som er utlevert, så det er nok litt tilfeldig hvilken rekkefølge de blir tatt ut fra Drammen.

Orbit

Det er tydeligvis stor variasjon i leveringstid, og noen går veldig fort. Eks V937724 ble bygd 29/10, og var ferdig registrert 11/11, kun 13 dager etterpå (på en privatperson, så det er nok ingen demobil)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

kln66

Sitat fra: Orbit på tirsdag 15. november 2016, klokken 12:21
Det er tydeligvis stor variasjon i leveringstid, og noen går veldig fort. Eks V937724 ble bygd 29/10, og var ferdig registrert 11/11, kun 13 dager etterpå (på en privatperson, så det er nok ingen demobil)

V937719 var også ferdig i går. Den er to biler etter min (samme produksjondag - 29/10), så jeg krysser fingrene for at min også kommer snart.
Hvor lang tid pleier det å ta fra bilen er registrert til man får den levert?

TM

Du får bilen samme dag eller dagen etter den er registrert. Da er det din bil og forsikringen begynner å løpe, så da skal du ha bilen levert.

Nasatech

Bruker dere http://www.itanywhere.no/vin.php eller sjekker dere manuelt hver dag selv?

BMW i3 ser forresten ut til å bli den mest registrerte elbilen i Norge denne måneden, så ikke rart de stresser litt med levering og slurver litt på tilbakemeldingene ;)

http://www.itanywhere.no/Stats.php

kln66

Voldsom variasjon i leveringstidene nå:

V937775 produsert 1/11, registrert 15/11
V909936 produsert 29/9, også registrert 15/11

Hva kommer dette av? Er det helt tilfeldig rekkefølge på uthenting av biler fra Drammen? Eller er det forhandlerens evne/vilje til å stå på som avgjør?

kln66

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 01. november 2016, klokken 14:36
[...]
Inne på de sidene kan man så trykke på reg-nr. i tabellen på den aktuelle bilen og få opp siden direkte fra Vegvesenet :)

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Bmw%20I%20I3&mnd=%25&year=%25

Går det an å endre på kriteriene når man sorterer på VIN? Slik det er nå sorteres det på hele VIN, men dette gir feil rekkefølge, bl.a. fordi posisjon 9 i VIN er et kontrollsiffer som varierer. Skal man sortere på produksjonsrekkefølge bør det bare tas hensyn til de siste 7 posisjonene.

MorMid62

Sitat fra: kln66 på onsdag 16. november 2016, klokken 09:02
[...]
Inne på de sidene kan man så trykke på reg-nr. i tabellen på den aktuelle bilen og få opp siden direkte fra Vegvesenet :)

Går det an å endre på kriteriene når man sorterer på VIN? Slik det er nå sorteres det på hele VIN, men dette gir feil rekkefølge, bl.a. fordi posisjon 9 i VIN er et kontrollsiffer som varierer. Skal man sortere på produksjonsrekkefølge bør det bare tas hensyn til de siste 7 posisjonene.
Kopier listen over i Excel, så kan du sortere slik du ønsker.

fluidblack

Sitat fra: kln66 på onsdag 16. november 2016, klokken 08:50
Voldsom variasjon i leveringstidene nå:

V937775 produsert 1/11, registrert 15/11
V909936 produsert 29/9, også registrert 15/11

Hva kommer dette av? Er det helt tilfeldig rekkefølge på uthenting av biler fra Drammen? Eller er det forhandlerens evne/vilje til å stå på som avgjør?

Håper det ikke er sistnevnte. I så fall har jeg en høne å plukke med selger...
Fortsatt ikke hørt noe mtp levering her
BMW i3 94ah Fluidblack

Nasatech

Sitat fra: MorMid62 på onsdag 16. november 2016, klokken 10:11
Sitat fra: kln66 på onsdag 16. november 2016, klokken 09:02
[...]

Kopier listen over i Excel, så kan du sortere slik du ønsker.

Smart. Blir nok vanskelig å lage egen sortering for alle bilmerker. Men kan se hva jeg kan finne ut. Siste 7 er jo stort sett det man ser etter på de fleste merker...

Toalmar

Ser det diskuteres mye rundt når man har bestilt bil og når man får bil.
Jeg for min del bestilte bil 9. september. Ser at produksjonsdato er satt til 12. november.
Nå spiller det ingen rolle for meg om bilen kommer blir stående en uke i Drammen eller ei, da jeg har bestemt at bilen ikke skal registreres eller leveres til meg før vi skriver 2017.

Grunnen til det er såre enkelt. Nå er vi så tett på 2017 og jeg ønsker en helt rein 2017 modell.
Slipper da diskusjon om årsmodell......
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Mr.Zero

Sitat fra: Toalmar på onsdag 16. november 2016, klokken 20:43
Jeg for min del bestilte bil 9. september. Ser at produksjonsdato er satt til 12. november.
Nå spiller det ingen rolle for meg om bilen kommer blir stående en uke i Drammen eller ei, da jeg har bestemt at bilen ikke skal registreres eller leveres til meg før vi skriver 2017.

Grunnen til det er såre enkelt. Nå er vi så tett på 2017 og jeg ønsker en helt rein 2017 modell.

Fornuftig! Så spørs det om selger / forhandler er enig da bonuser og salgsstatistikk helst skal nå nye høyder hvert år... 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TM

Det har aldri vært noen diskusjon rundt årsmodell når jeg har solgt bil som er produsert sent på høsten. Så jeg ville ikke latt min bil stå nedsnødd utenfor en forhandler i 6 uker.

Toalmar

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 16. november 2016, klokken 20:50
Sitat fra: Toalmar på onsdag 16. november 2016, klokken 20:43

Fornuftig! Så spørs det om selger / forhandler er enig da bonuser og salgsstatistikk helst skal nå nye høyder hvert år... 8)
Det er selvsagt avtalt med forhandler / selger

Toalmar

Sitat fra: TM på onsdag 16. november 2016, klokken 21:10
Det har aldri vært noen diskusjon rundt årsmodell når jeg har solgt bil som er produsert sent på høsten. Så jeg ville ikke latt min bil stå nedsnødd utenfor en forhandler i 6 uker.
Nå kan jeg ikke skjønne hvor du får 6 uker fra. Bilen har jo ikke fått status at den har forlatt fabrikken enda. Så at den kommer til forhandler noe særlig før midten av desember skjer nok heller ikke. Da er det så mye annet som skjer, plutselig er det Juletreaften. Da går det jo slag i slag til nyttår også. Skulle den ikke tåle ett par uker ute og bli nedsnødd får jeg vel reklamere på det når jeg henter den.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA