Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

Zuexi

Sitat fra: Smbob på torsdag 10. november 2016, klokken 23:58
Gratulerer.
Får vi bil i løpet av et par uker.
Like blå og skal ha samme behandling som din.
Hva måtte du gi for denne behandlingen?
5000,- for bilen + 1250 ekstra for keramisk behandling av glassflater. Synes ikke det var så galt. Fikk tilbud på over 11k fra en frittstående detailer for bare bil. Det synes jeg var vel i overkant på en ny i3 rett fra forhandler.

Zuexi

Sitat fra: Nasatech på fredag 11. november 2016, klokken 13:52
Det forklarer hvorfor det er så mange i3 registreringer for tiden! Ser det kommer MANGE hver dag!

Er 268 så langt i november. Det er over 20 hver eneste dag (også helger).

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Bmw%20I%20I3&mnd=%25&year=%25

Neste merke er Kia Soul med 134 biler!

http://www.itanywhere.no/Stats.php

Er det du som drifter siden? Isåfall virker ikke epost funksjonen når bilen er registrert.
Fant min bil i listen, men fikk aldri noen epost.

Toalmar

Min ble bestilt 9. september og født nå i dag. Ser den har kode 5300 nå altså så har monteringen startet.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Nasatech

Sitat fra: Zuexi på fredag 11. november 2016, klokken 23:45

Sitat fra: Nasatech på fredag 11. november 2016, klokken 13:52
Det forklarer hvorfor det er så mange i3 registreringer for tiden! Ser det kommer MANGE hver dag!

Er 268 så langt i november. Det er over 20 hver eneste dag (også helger).

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Bmw%20I%20I3&mnd=%25&year=%25

Neste merke er Kia Soul med 134 biler!

http://www.itanywhere.no/Stats.php

Er det du som drifter siden? Isåfall virker ikke epost funksjonen når bilen er registrert.
Fant min bil i listen, men fikk aldri noen epost.

Ja, det er meg. Kan det være den ligger i spam eller noe? Jeg får bcc på alle som blir sendt og det blir sendt mange hver dag. Noen ganger får jeg feilmeldinger fordi e-post er feil skrevet inn. F.eks. Gmail.co og ikke .com. Prøver da å sende de på nytt, men ikke alltid jeg får gjort det.

fluidblack

Hvor lang tid tar det å få fraktet bilen fra havna i Drammen?
Begynner å bli utålmodig nå, hehe
Fikk nyss om at levering ble fremskyndet fra uke 47 til uke 45, men nå er vi i uke 46 og bilen står i Drammen..
BMW i3 94ah Fluidblack

MorMid62

Sitat fra: fluidblack på mandag 14. november 2016, klokken 09:54
Fikk nyss om at levering ble fremskyndet fra uke 47 til uke 45, men nå er vi i uke 46 og bilen står i Drammen..
Den må da være på Åråsen. Jeg bestilte 3 uker etter deg hos Bilia på Skøyen, og jeg får min på Fredag. Du må nok stresse selgeren litt!

fluidblack

Sitat fra: MorMid62 på mandag 14. november 2016, klokken 13:16
Sitat fra: fluidblack på mandag 14. november 2016, klokken 09:54
Den må da være på Åråsen. Jeg bestilte 3 uker etter deg hos Bilia på Skøyen, og jeg får min på Fredag. Du må nok stresse selgeren litt!

Fikk ikke noe mer info enn at den sto i Drammen, og han ringer når den kommer.. Hva er vitsen med å gi inntrykk av å kunne levere 2 uker før når det ikke stemmer? Grr..
BMW i3 94ah Fluidblack

learjet

Er det bare jeg som er skuffet over oppfølging fra BMW/Bilia når det gjelder leveranse av bilen? Jeg har fått beskjed om at bilen leveres i løpet av november, men ikke fått nærmere dato eller status på hvor den befinner seg.

Vet bare at den er ferdig produsert i følge VIN decoder. Jeg er overrasket at BMW ikke har en slags online tracking av bilen, hvor langt den er i prosessen og hvor den befinner seg. Blir litt for dumt at jeg må mase på en selger som virker til å vite like lite som jeg gjør.

/rant  :)

fluidblack

Sitat fra: learjet på mandag 14. november 2016, klokken 16:08
Er det bare jeg som er skuffet over oppfølging fra BMW/Bilia når det gjelder leveranse av bilen? Jeg har fått beskjed om at bilen leveres i løpet av november, men ikke fått nærmere dato eller status på hvor den befinner seg.

Vet bare at den er ferdig produsert i følge VIN decoder. Jeg er overrasket at BMW ikke har en slags online tracking av bilen, hvor langt den er i prosessen og hvor den befinner seg. Blir litt for dumt at jeg må mase på en selger som virker til å vite like lite som jeg gjør.

/rant  :)

Niks! Du er ikke den eneste som er skuffet mtp oppfølging og info rundt levering...
BMW i3 94ah Fluidblack

Holand

Jeg henter vår nye bil i morgen! :D

Fullspekka mineralgrey.
kontrakt ble skrevet 04.08 i Tønsberg. Ble forespeilet levering i uke 49.
Fikk beskjed om at bilen var kommet til Norge for en uke siden.

Amigakongen

@fluidblack
Du får kjøre forbi å snoke litt. Kjørte forbi der i dag. Stod en blå uten skilt på så jeg. Stod en del på garasjetaket som ventet på å bli ferdigstilt. :)
2015 BMW I3 - 11800km

fluidblack

Sitat fra: Holand på mandag 14. november 2016, klokken 20:31
Jeg henter vår nye bil i morgen! :D

Fullspekka mineralgrey.
kontrakt ble skrevet 04.08 i Tønsberg. Ble forespeilet levering i uke 49.
Fikk beskjed om at bilen var kommet til Norge for en uke siden.

Hvaaa? Bestilte du 4/8?? Det er jo mer enn 1mnd etter meg!!
BMW i3 94ah Fluidblack

Roffe78

Bestilte 30.06 fikk min levert på søndag, så d tol jo litt tid.
Ser ut som leverings tiden nå er noe lavere.

NiiN

Fikk en hyggelig telefon i går om at bilen min var rett rundt hjørnet. Utlevering neste fredag.

Historien så langt:
- Kontrakt signert 27.07 Follo.
Antatt levering uke 52.
- Bil produsert 25.10
Antatt levering uke 46.
- Bekreftet levering 25.11 (uke 47)

Jeg vet det er biler med høyere VIN som er utlevert, så det er nok litt tilfeldig hvilken rekkefølge de blir tatt ut fra Drammen.

Orbit

Det er tydeligvis stor variasjon i leveringstid, og noen går veldig fort. Eks V937724 ble bygd 29/10, og var ferdig registrert 11/11, kun 13 dager etterpå (på en privatperson, så det er nok ingen demobil)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA