Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Rayray

Nå går det unna i svingene, bilen er i Norge, forventet klar til levering om 2 uker!

Selger lurte på om jeg ville ha med lakkforsegling, de hadde en samarbeidspartner som tilbyr drop off behandling til 5.900,-... burde, burde ikke? Jeg kjører 30k i året, så funderte uansett på om jeg skal koste på noe sånt fra start, men har null erfaring med det, så trenger råd ift hvorvidt det er verdt det...

NiiN

Er diskutert noe om lakk og behandling på i3 her. Les igjennom og se om du blir noe klokere.

Er vel et tema hvor det finnes like mange meninger som folk

Rayray

Ja, mente jeg hadde lest noe, men så fant jeg ikke allverden nå når jeg kikket litt rundt, så tenkte det var like greit å bare spørre... men det er vel kanskje som å riste på vepsebolet.... Hehehe...

streken

Min i3 ble produsert i dag ;D

Opprinnelig skulle den ikke produseres før uke 46, så dette lover godt. Nå gjenstår "bare" transport (til Ski) og klargjøring. Blir spennende å se hvor lang tid det tar. Jeg er i hvert fall klar som et egg!
2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. 73000km etter 32mnd. Tilnærmet feilfri drømmebil 🤩
2018 Husqvarna Svartpilen - for lydens skyld.

Eks:
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

TM

Ser at de jobber for fullt også lørdager. I dag ble V937740 ferdig produsert  ;)

Sør

Hvor lenge før produksjon fikk dere vin-nummeret? Ut i fra Streken sin tidslinje, så blir min produsert om ca 3 uker
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Orbit

Sitat fra: TM på lørdag 29. oktober 2016, klokken 16:11
Ser at de jobber for fullt også lørdager. I dag ble V937740 ferdig produsert  ;)

Det er likevel ikke mer enn 1200-1300 biler i måneden. For tiden går drøyt 500 av disse til Norge!

Sitat fra: Sør på lørdag 29. oktober 2016, klokken 18:41
Hvor lenge før produksjon fikk dere vin-nummeret? Ut i fra Streken sin tidslinje, så blir min produsert om ca 3 uker
Forhandler vet nok nå hvilken uke bilen faktisk blir produsert, men VIN er ikke nødvendigvis på plass allerede.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

TM

Har fabrikken tatt seg fri i dag, eller er det bare bimmer.work som ikke er oppdatert. Kan ikke se at det er noen biler med produksjonsdato 31.10.

oroeltoro

Fabrikken ligger vel i Leipzig som igjen ligger i Sachsen, der feirer de reformasjonsdag 31. oktober.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Nasatech

Ser det begynner å bli en del BMW i3 nå. Dere kan forresten trykke på bilmerke i tabellen under for å få tallene bak statistikken:

http://www.itanywhere.no/Stats.php

Inne på de sidene kan man så trykke på reg-nr. i tabellen på den aktuelle bilen og få opp siden direkte fra Vegvesenet :)

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Bmw%20I%20I3&mnd=%25&year=%25

Elbil-entusiast

Bestilt 94 Ah FC 1. Juli. Kan trolig hente bilen senere denne uken.
eGolf 2015 fra mai 2015 til November 2015 (firmabil "mistet" med jobbskifte... snufs)
Nissan Leaf Norsk 2012 mod fra juni 2015 (konebil)
Nissan Leaf SL 2011 fra November 2015 ("ventebil" til eGolf 2017 kommer :-))

Jokkhov

Fått VIN idag, men får bare feilmelding på bimmer.work
VIN 938231  Noen som klarer å få opp noe?
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

Sør

Sitat fra: Jokkhov på onsdag 02. november 2016, klokken 08:11
Fått VIN idag, men får bare feilmelding på bimmer.work
VIN 938231  Noen som klarer å få opp noe?
Hei. Testet med din VIN, og fikk og feilmelding når jeg prøvde. Fikk du VIN av Glenn helt uoppfordret, eller har du spurt etter det? Vi har vel bestilt bil nogenlunde samtidig, så da er vel min på vei snart og :)

Edit: Testet med VIN som ble postet på forrige side også (V937740), og det kommer feilmelding da og. Mener jeg så på den tidligere, og da fungerte det. Regner med at det derfor er bimmer.work som er problemet.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

streken

Nå som bilen er ferdig produsert og kun trenger å transporteres og klargjøres, så lurer jeg: finnes det noen måte for å finne ut nøyaktig hvor bilen er i prosessen, à la VIN-nummer på bimmer.work?
Eller blir det til å gjette seg fram basert på forventet tid på tog, kai, båt, i Drammen osv?

Er spent! :D
2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. 73000km etter 32mnd. Tilnærmet feilfri drømmebil 🤩
2018 Husqvarna Svartpilen - for lydens skyld.

Eks:
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

TM

Kanskje fabrikken har brent ned  ;)

Jeg forsøkte en annen VIN decoder og fikk da følgende melding.

"Vehicle not found or BMW service is down, check VIN and try again"

Ser ut som om tjenesten er ute av drift. Kanskje BMW ikke ønsker å publisere dette lenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA