Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

TM

hvorfor skulle selgeren i Amex si nei ? De driver ikke blåkors, og tjener godt på slike transaksjoner. Det er vel forretningen som betaler. Tipper resepsjonen ikke forstod at det gjaldt hele bilen. Service og rekvisita kan man naturligvis betale med kreditt-kort. Bil må nok betales med debitkort eller bankoverførsel.
Husk også at BMW i3 ikke skal betales til butikken du kjøpte bilen. Den skal betales til BMW Norge AS og de har nok ingen kortautomat. Du har inngått en kontrakt med BMW Norge AS og ikke "din bilforretning AS".  Det skiller i3 fra andre BMW modeller og er gjort for å få gunstigst mulig og lik pris til kundene.

Orbit

Jeg spurte om dette ved signering av kontrakt. Det var mulig å betale med kredittkort, men da med noen prosent påslag i prisen. Så da går vinninga opp i spinninga......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

KristianP

Sitat fra: TM på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 09:43
hvorfor skulle selgeren i Amex si nei ? De driver ikke blåkors, og tjener godt på slike transaksjoner. Det er vel forretningen som betaler. Tipper resepsjonen ikke forstod at det gjaldt hele bilen. Service og rekvisita kan man naturligvis betale med kreditt-kort. Bil må nok betales med debitkort eller bankoverførsel.
Husk også at BMW i3 ikke skal betales til butikken du kjøpte bilen. Den skal betales til BMW Norge AS og de har nok ingen kortautomat. Du har inngått en kontrakt med BMW Norge AS og ikke "din bilforretning AS".  Det skiller i3 fra andre BMW modeller og er gjort for å få gunstigst mulig og lik pris til kundene.

Dårlig formulert - Fikk nei av Bavaria på å bruke Amex hos de. Amex sier jo ikke nei ;)

KristianP

Litt ventetid på transport fra Drammen til Oslo. Ankom i går - klar for utlevering fredag neste uke.
Kan dessverre ikke betale med kort - blir med faktura. Godkjent pris på forsikring. :)

bjorngb

Da skal min være produsert 27/9 :-) Kanskje jeg får den før november?
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

TM

Sitat fra: bjorngb på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 16:40
Da skal min være produsert 27/9 :-) Kanskje jeg får den før november?
Ja, det er nok sannsynlig. 4 uker er nok gjennomsnittet. 3 uker er også mulig, men det er nok travelt på klargjøring, så jeg ville ikke forventet det.

KristianP

Virket ikke som om det var så ille på klargjøring - var mest ventetid på transport når jeg pratet med bavaria nå. Det sammen med et enormt antall biler (ref selger) ga en dårlig kombo...

hemi

snakket med bavaria, fikk onsdag (neste uke(, fikk ny melding om at klargjørings folka ikke klarte henge med, så nå var det mer håpet ila uka :o

Overlever vel.

bjorngb

Hvordan fant dere ut hvilken båt bilene er på / skal med?
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

Milo

Fikk bilen i dag. Super deilig. Lykke :=)

Orbit

Sitat fra: Milo på onsdag 05. oktober 2016, klokken 13:30
Fikk bilen i dag. Super deilig. Lykke :=)

Gratulerer! Har eksakt samme kombinasjon i bestilling (via samme forhandler). Hvordan er platinum silver "live"? Jeg har bare sett den på en liten prøve, og på andre BMW-modeller enn i3. Er den litt mer nøytral grå enn den gamle andesite silver?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Milo

Den var helt nydelig. Var spent selv men veldig fornøyd med valget. Har en svart bil fra før og ønsker ikke en til som man ser møkka veldig godt på  :)

TM

Sitat fra: Milo på onsdag 05. oktober 2016, klokken 20:10
Den var helt nydelig. Var spent selv men veldig fornøyd med valget. Har en svart bil fra før og ønsker ikke en til som man ser møkka veldig godt på  :)
Gratulerer  ;) Fint om du kan legge ut et bilde i tråden "bilder av i3"
Har sett en charged edition med 427 felg med Platinum silver, men du har kanskje fully charged ?

oroeltoro

Min kone venter på sin i3 og har fått VIN nummer 910312 , men får ikke helt bimmer.work eller bmwdecoder.com til å fungere. Hvilken bokstav benytter dere foran det 6 siffrede for å få 7 siffer?
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Orbit

Sitat fra: oroeltoro på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:03
Min kone venter på sin i3 og har fått VIN nummer 910312 , men får ikke helt bimmer.work eller bmwdecoder.com til å fungere. Hvilken bokstav benytter dere foran det 6 siffrede for å få 7 siffer?

Legg på en V foran, dvs V910312. Det stemmer i alle fall med en hvit 94Ah som skal til Norge, riktignok ikke produsert ennå. Ut fra produksjonstakten, vil jeg tippe denne skrus sammen på førstkommende lørdag, evt mandag neste uke.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA